Gjest Jåla Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Har så lyst å ta permanent på min halvlange hår. Jeg synes selv jeg ser mye bedre ut med myke krøller mot ansiktet enn mitt strie hår. Men hva skjer med håret etterpå? blir det ødelagt og må klippes bort når permanenten er gammel? Går det an å ta pemanent på etterveksten bare etterpå hvis man fortsatt vil ha krøller?
Gjest TS Skrevet 11. juni 2008 #2 Skrevet 11. juni 2008 Har så lyst å ta permanent på min halvlange hår. Jeg synes selv jeg ser mye bedre ut med myke krøller mot ansiktet enn mitt strie hår. Men hva skjer med håret etterpå? blir det ødelagt og må klippes bort når permanenten er gammel? Går det an å ta pemanent på etterveksten bare etterpå hvis man fortsatt vil ha krøller? Er det ingen her som har prøvd permanent?
Gjest Pupsilure Skrevet 11. juni 2008 #3 Skrevet 11. juni 2008 Jeg gjorde det hos frisøren for to år siden. Ble ganske bra. Det gjorde ikke noe om det vokste, det så ikke dumt ut. Jeg har fortsatt litt krøller igjen i håret, hvis jeg klemmer dem opp etter å ha dusja. Håret ble ganske slitt av det, men det gikk greit. Men var godt å klippe det av etterhvert også. De sa også at jeg kunne miste fargen, og at jeg kanskje burde farge det etterpå. Jeg har planer om å gjøre det igjen ganske snart, men vil da bruke større ruller, da jeg vil ha større krøller denne gangen. Jeg kunne ikke vaske håret dagen etterpå, og ble nødt til å dra på jobb med forferdelig hår. Tror det var noe væske som skulle virke, og hårlokkene var klebet sammen. Ikke spesielt gøy. Neste gang vil jeg ta en dag da jeg har fri dagen etter.
NovaFlare Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Jeg tar permanent en gang i året for å få volum i mitt fine/tynne hår, og mitt hår er babymykt og blir ikke tørt av det. Men du blir nødt til å ta tuppene litt oftere, fordi hårtuppene splitter seg lettere og du bør ta hårkur en gang i uka helst, ikke bruk hårføner og la det lufttørke så ofte du kan. Bruk helst bare fingrene til å gre eller til nød en bredtannet afrokam, ikke bruk vanlig kam. Du bør kjøpe en hårolje (antifrizz) til å ha i lengden i håret, (ikke hodebunn) for å unngå frusete hår. Hvis du går inn på hjemmesiden min, inn på "om meg" og bildet av meg under "min samboer" så kan du se hvordan permen min ser ut når den er ELDgammel. Men jeg liker den best da. Hehe. Endret 11. juni 2008 av NovaFlare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå