Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en evighet nå kun farget etterveksten i mitt mellombrune hår. Har etterhvert fått ganske så mye spill i håret, det kan nesten se ut som om jeg har lagt inn noen striper.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med denne effekten, i hvertfall nå om sommeren, dessuten syntes jeg at etterveksten ikke viser så raskt når håret uansett ikke er helt jevnt.

Men jeg savner den utrolige glansen som nyfarget hår gir! Hva gjør dere andre med resten av lengdene? Glansvask? Farger dere hele en gang i blant eller tar dere alltid kun etterveksten? (jeg har lengder et stykke nedenfor skuldrene)

Vurderer også å forsøke meg på farging selv, har vært trofast frisørkunde i maaange år og jeg syntes ærlig talt det er både stress og dyrt. Klipp må selvsagt frisøren gjøre, men det hadde vært greit å slippe unna med frisørbesøk hver tredje mnd istedet for hver femte uke...

Og helt til slutt: Kan noen anbefale meg en bra hjemmehårfarge? Må ha permantent farge - har mer enn bare noen få grå hår..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har farget håret brunt i over ti år, ved bruk av hjemmefarging. De gangene jeg har vært hos frisør har jeg enten endt opp med lilla eller svart dessverre så har gått bort fra å bruke frisør. Jeg bruker Revlon sin farge, funnet ut at de har mye fine brunfarger, som holder lenge og ikke blir svarte.

Jeg farger etterveksten en gang i mnd, er nøye med å bare få fargen nederst i hodebunnen. Den vil "svelle" litt utover etterhvert og dekke hele etterveksten. Ved annenhver farging, etter å ha påført farge på etterveksten og venta 20 min, fordeler jeg resten av hårfargen jeg har igjen i tuben i resten av håret. Venter 5 min og skyller ut alt. Slik beholder jeg en jevn brunfarge med en tanke spill når sola skinner på det :) Viktig å ikke ha det i resten av håret mer enn 5 min for da risikerer du å ende opp med veldig mørkt hår :)

Skrevet

:)

Er Revlon permanent hårfarge?

Skrevet

Fant ut av det selv.

Hvordan er fargene? Må jeg regne med at håret bli flere nyanser mørkere enn hva fargenavn tilsier? Har jo hørt skrekkhistorier om de som blir sorthåret etter å ha brukt lys brun..

Skrevet

Hei:)

Farger håret hver 4. uke hos frisøren min. Hver 8. uke farger hun først ettervekst, lar meg sitte noen minutter og deretter drar hun ut farge i resten av håret. Godt fornøyd med den måten å gjøre det på. Kanskje du kunne prøvd det?

Når du nevner glans, frisøren min pleier å blande hårfargen med såkalt klarfarge (?). Den gir fin fin glans i mitt hår i allefall. Gjør susen i mitt lyse brune hår. Som du nevner, glansvask er vel kanskje ikke så dumt?

Har du prøvd serum, leave in treatments eller spray som gir glans da? KMS Silker og Matrix Biolage soothing serum har jeg sansen for i allefall. KMS har også en gloss spray som gir veldig mye glans.

Gjest *Ulla*
Skrevet

Jeg farger bare etterveksten, men i vasken rett før frisøren skyller ut fargen, gnir hun litt farge i resten av håret også, som sitter i veldig kort. Dette for å få en så jevn farge som mulig, og å gjøre det blankt.

Skrevet
Hver 8. uke farger hun først ettervekst, lar meg sitte noen minutter og deretter drar hun ut farge i resten av håret.

Dette gjorde frisøren min forrige gang jeg var der for å farge etterveksten. Var veldig godt fornøyd med det.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg farger ettervekst selv ca hver 4 - 6. uke. Jeg synes håret holder seg glansfullt ganske lenge, så jeg tar ikke farge i resten av håret mer enn kanskje hver 3. mnd. Riktignok er jeg dårlig på å få farget all etterveksten selv, særlig i bakhodet rett ved nakken. Så jeg burde vel egentlig fått en frisør til å ta det skikkelig en gang i blant.

Jeg bruker den billige fargen fra H&M forresten. Permanent farge. Svart.

Skrevet

Jeg pleier å farge etterveksten min ca hver 6 uker... hver 3-4 gang setter jeg en glansvask i tuppene for å få glansen igjen... det sliter ikke på håret men den holder godt fordi at håret er behandlet i fra før :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken glansvask bruker dere?

Jeg farger håret mitt mørke brunt hver 4 uke. Litt lei av det, hater ettervekst!

Skrevet

Har tittet litt på farger i dag, men ikke klart å bestemme meg for noe.

Frisøren min har flere ganger nevnt at håret mitt ikke tar farge så godt og at hun bruker litt mørkere farge enn hva ønsket resultat skulle tilsi. I tillegg har jeg en god del grått. (irriterende..!)

En annen ting er at frisøren om sommeren velger en farge med mindre rødt/varme enn om vinteren, hun sier at solen uansett gjør håret varmere i fargen.

Har noen et konkret fargetips til meg?

Stikkord; må dekke grått hår godt, må ikke være for rødt. Ønsket resultat er en mellombrun farge kun i etterveksten.

Skrevet

Jeg bruker en glansvask fra Weela som heter color fresh.. den er å få kjøpt til de fleste frisører som fører Wella sine farger...

Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg har notert meg glansvasktips, det er jo supert for å friske opp litt.

Nå gjenstår bare å finne en permanent farge jeg kan ta etterveksten med. Det kan vel ikke bli noe problem å kombinere hjemmefarging med frisørfarging så lenge jeg treffer noenlunde på fargen?

Skrevet

neida det skal nok gå bare bra :)

Frisøren hjelper deg sikkert å finne rett farge på glansvasken om du spør så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...