Gå til innhold

Sikkerhetsvest til barn (ridevest)

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hmmm - har bladd gjennom endel annonser nå, men vet ikke hvilken størrelse "jeg" trenger :forvirra:

Mitt barn er 9 år og har normal kroppsbygning.

Størrelsene er oppgitt til "child s", m, l ol., samt cm. Bør jeg måle henne :fnise:

Sukk hvorfor kan de ikke bare hete 140?

Noen merker man bør styre unna? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er best å prøve i en butikk! sånt er veldig viktig at det passer bra og er behagelig å ha på ellers blir det et ork å bruke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vel - la denne inn under "Kjæledyr" - da jeg tenkte folk det visste hva det var, men nå er den flyttet......

Sikkerhetsvest bruker du når du rir.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

*sukk*

De er jo så dyre!

Hun er bare 9 år, og rir ikke så himla ofte, så jeg hadde tanker om å kjøpe en brukt. Hun får jo allikevel låne på rideskolen, så å legge i mer enn en høvding er uaktuelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Er ikke helt overbevist om at det er nødvendig jeg. Det var overhode ikke vanlig for bare noen år siden. Om hun kan låne på rideskolen så burde det gå greit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo gå å prøve en i en butikk med henne da, og så kjøpe en brukt når du vet hvilen str som passer, og hvilke mål hun har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt overbevist om at det er nødvendig jeg. Det var overhode ikke vanlig for bare noen år siden. Om hun kan låne på rideskolen så burde det gå greit??

Det funker sikkert greit om hun låner på rideskolen.

At var ikke vanlig for noen år siden er sant ,men det ville nok vært lurt. Selv har fikk jeg meg en liten knekk i ryggen etter at jeg ramlet av en hest i bukkesprang som 11-åring. Den rettet heldigvis på seg da jeg ble gravid første gang, men det hadde vært fint om jeg hadde sluppet mye vondt i ryggen i barndommen og tenårene.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vest er nå påbudt i konkurranser for ryttere under 16 år, altså ponniryttere. Jeg lærte aldri å ri med vest, men det er en utrolig god vane (har reddet mange av mine venninner fra mye plager, og kunne sikkert reddet meg fra en del også...)! Du må huske å sjekke at vesten er godkjent i henhold til norske regler, i tillegg bør du passe på at den sitter godt på ditt barn, da for stor vest bare er til plage. Du kan jo bare sjekke hvilken størrelse det er på vesten hun bruker på rideskolen, og eventuelt kjøpe en lik som hun rir med der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...