Gå til innhold

vi skal flytte sammen!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jippi! :D

etter nesten 2 år som kjærester har vi nå bestemt oss for å flytte sammen. vi skal kjøpe en leilighet sammen! jeg gleder meg masse, siden jeg aldri har hatt samboer før.

har noen der ute noen gode råd til meg (oss)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:D Gratulerer så mye! Om bare noen korte uker skal jeg og ungene selv flytte sammen med kjæresten min, og jeg gleder meg vanvittig også.

Har ikke noen råd å komme med, jeg må bare ta det som det kommer, ville bare gratulere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis da! :D

Har ikke så mange råd egentlig. Trives dere sammen og er glad i hverandre burde det jo greit. Noen nedturer må man jo nesten regne med uansett. Men en ting syns jeg er litt viktig og det er å sette av tid til å gjøre noe koselig sammen en gang i blant. Hverdagen kan være travel men det er viktig å ha tid til å bare være kjærester iblant.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesol

Som noen her sa : Husk å være kjærester, og ikke bare bofeller. Gjør de samme koselige tingene sammen som dere gjorde da dere var kjærester, gå tur, kino, ut og spise, osv. Meg og sambo glemte det helt i starten og var bare hjemme = kjedelig og lei stemning. Men nå som vi har begynt med det igjen har forholdet fått " en ny vår" 8)

Bli også enige om pengefordeling og forbruk før dere flytter sammen. Kanskje opprette en felles regningskonto der dere setter av penger hver måned? Hver rettferdige! Den ene skal ikke behøve å slite for å betale fellesdelen, mens den andre "vasser i penger" Pengekrangler er drepen for et forhold på sikt! :evil:

Vær sammen med vennene deres, hver for dere, ellers kan en av dere fort føle seg kvalt.

Samboerkontrakt er lurt, men ikke alltid noe kos å foreslå. Det ligger sånt på nettet til å laste ned.

Kan egentlig ikke komme på noe mere jeg.

Gratulerer og Lykke Til!

Klem fra LilleSol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

har noen der ute noen gode råd til meg (oss)??

Sørg for å holde kjærligheten levende ved å ikke bli helt oppslukt i hus & hjem- og ikke kjøp en leilighet som har furupanel på alle veggene :blunke: med mindre du kan male.

Du har en deilig tid i vente! :hjerte:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye ! :blunke:

Gode tips?

Tja, ikke krangle for mye om hvor tv'n og stereoen skal stå :D

Det går nok kjempegreit.

Lykke til med samboeren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så moro da! :D Jeg skjønner at du er spent og glad! Jeg er i samme situasjon som deg for tiden, og det er såå spennende! Gleder meg som en liten unge, jeg... :lol:

Jeg tror at man må belage seg på at forholdet blir litt anderledes når man flytter sammen, og at det kommer inn i en ny "fase". Men jeg tror nok det er viktig som flere sier her, at man ikke må glemme å være kjærester selvom hverdagene nå bli forandret!

Jeg tror også det er veldig viktig å avklare økonomiske forhold og praktiske ting når man går inn i et samboerforhold. Jeg tror det ligger en kime til mye bråk i dette med økonomi og penger...

Selvom man nok kommer til å støte på nye og andre problemer i forholdet etter at man har blitt samboere, så må man ikke gi opp selv om det til tider skikkert kan virke tøft...Jeg prøver i allefall å tenke positivt - og er innstilt på at forholdet skal tåle det meste!

Det er utfordringene som beriker dagene våre, er det ikke? :wink:

Som sagt, jeg er ikke samboer selv enda, så jeg kan jo ikke komme med gode råd - men jeg ville bare dele noen tanker jeg har gjort meg...

Ønsker dere lykke til, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen innspill fra meg som har vært samboer i halvannet år:

- Selv om det er uromantisk bør dere skrive en samboerkontrakt om hvem som eier hva i leiligheten. Hvis det blir slutt, er bruddet ille nok om dere ikke skal krangle om penger i tillegg.

- I tillegg bør dere bli enige om hvordan dere skal gjøre det med penger i det daglige. Skal f.eks den ene betale husleie, mens lånet blir trukket fra kontoen til den andre? Eller skal dere ha en felles konto som dere bruker til felles utgifter? Kjedelige saker selvfølgelig, men lurt å bli enige i begynnelsen, slik at ingen av dere føler at den andre snylter på den andre. Slikt kan det fort bli krangler av.

- Når dere skal innrede leiligheten, kan det også være lurt om begge får viljen sin littegrann. (Det er ofte jenter som mener mest om slikt, men du må ikke overkjøre ham helt. Han skal bo der han også...)

-Som flere andre har påpekt: Sørg for at dere ikke bare gjør praktiske og kjedelige ting sammen. Gå ut sammen, ha kvalitetstid sammen, overrask hverandre etc.

Lykke til. Når alt kommer til alt er det veldig koselig å bo sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

at dere bør skrive samboerkontrakt er jeg helt enig i. selv om jeg ikke på dette tidspunkt har gjort det selv enda, kanskje på tide å gjøre :oops:

når man skal bo sammen er det viktig at begge klarer å jenke seg litt, og ikke nødvendigvis må ha viljen sin i ett og alt. Å bo sammen kan fort bli ganske annerledes enn å bare være kjærester.

ønsker dere lykke til. skjønner godt at du gleder deg, blir nok kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, jeg er enig i alt som er sagt her.

Jeg oppdaget forlvrig at sambo hadde mange meninger om innredning han, når han bare fikk tenkt seg litt om. Innledningsvis mente han at gardiner var ikke noe han brydde seg om, men når han tilslutt fikk presentert tre å velge mellom, så visste han hvilken han likte. Når det glaldt møbler så var han lite interessert, helt til jeg hadde latt kaalogen ligge fremme lenge nok, og snakket masse om det, så han tilslutt begynte å bla og titte, og joda, da visste han hvilken sofa og hvilken spisestue han ville ha.

Viktig at begge føler det er deres hjem, slik de trives.

Avtal ting som økonomi. Avtal "spilleregler" for ting du ellers kommer til å irritere deg over (klesvask som ikke ligger på anvist sted BLIR IKKE VASKET! Og vær streng og overhold denne selv (der er dessverre jeg for slapp, så han legger det litt overalt, for jeg tar det likevel))

Og kos dere, det er en flott tid dere går i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du startet denne tråden... Skal også bli samboer til sommer, og synes det er mange gode råd...

Vi har brukt mye tid på å snakke sammen om hva vi vil og ikke vil, både i forhold til økonomi, bolig, liv utenfor forholdet osv. Har også skrevet samboer kontrakt. Håper forarbeidet gjør ting litt letter.

Ellers tror jeg det er kjempe viktig å gjøre ting alene og sammen med venner, og ikke bare være et sånt kjiipt par som sitter og holder hverandre i hånden... :blunke: Det blir nok kjedelig (og ensom) i lengden!

Lykke til!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...