*Frøken Fryd* Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Har vært hjemme i går og i dag med sykt barn. Var hos legen med barnet i dag, og fikk vite at barnet ikke er friskt før tidligst over helgen. Fikk en erklæring fra legen der det står at jeg må være hjemme med sykt barn, men det står ingenting på dette om hvor lenge (vi må tilbake på kontroll på fredag, så kan få legen til å ordne dato på det da). Iflg. legen er dette bekreftelse nok ettersom jeg er kommunalt ansatt... Ringte arbeidsgiver og informerte om at jeg ikke kunne komme på jobb denne uken grunnet barnets sykdom. Fikk beskjed om at jeg da må ha en gyldig sykemelding. Regnes denne erklæringen som en sykemelding? Hvordan blir det i såfall med lønn denne uken som jeg er borte fra jobb (er fast ansatt i 100% stilling)
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Kan du ikke bruke egenmeldingsdager for sykt barn? Jeg jobber i staten, fyller bare ut et skjema hvor jeg krysser av for dato og barns sykdom. Du har 20 sykedager på barnet pr.år, fordelt med 10 dager på hver av foreldrene. Med vanlig lønn!
Sol79 Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Tror ikke du kan bruke sykemelding pga sykt barn.
*Frøken Fryd* Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 Kan du ikke bruke egenmeldingsdager for sykt barn? Jeg jobber i staten, fyller bare ut et skjema hvor jeg krysser av for dato og barns sykdom. Du har 20 sykedager på barnet pr.år, fordelt med 10 dager på hver av foreldrene. Med vanlig lønn! Kan bruke egenmelding, men det er vel bare for tre dager sammenhengende? Hva skjer utover de tre dagene? Eller har jeg misforstått noe..?
Oliven Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Er kommunen du jobber i IA(inkluderende arbeidsliv) bedrift har du 8 sammenhengende dager til egenmelding, men det er vel sykt barn dager du skal bruke egentlig. Trodde de fleste kommuner er IA bedrifter, men dette er bare å sjekke opp for da gjelder som sagt andre regler og dager ved eget sykefravær dersom kommunen er IA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå