Gå til innhold

Bryllup uten min kjære mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

I pinsen kom presten på døra og fortalte meg at mamma var funnet død i leiligheten sin. Hjertet hadde slutta og slå, hun ble bare 54år. Tilbake sitter vi nærmeste og kjenner på en sorg som nesten er for tung til og bære. Min kjære og jeg skal gifte oss i august. Vi tenkte først og avlyse bryllupet, men etter masse snakk med nærmeste familie og gode venner har vi alikevel blitt enige om og gjennomføre det. Det er veldig godt og ha noe og se fram mot, for dagene er ganske tunge. Men det var mamma som hadde alle planene. Vi skal ha bryllupet hjemme på gården, og vi skal servere koldtbord. hun skulle lage det meste av maten, og hun hadde masse planer for pynting. Nå er det under 2måneder igjen, og jeg har nesten ikke gjort noen ting.. Jeg begynner og få panikk!! Klarer jeg dette? Jeg har bestilt kirke, brudekjole, dress til min kjære, fotograf, ringer, har laget og sendt ut innbydelser, sendt inn papirer og bestilt prøvetime hos frisør. Er det noe mer som haster og få gjort? Det er så masse småting som skal ordnes også (duker, bordkort, pynt,kirkeprogram etc.). Er redd jeg skal glemme noe viktig. Har knappt nok vært i bryllup og aldri vært med på og planlegge ett. Håper noen kan komme med noen gode råd, så jeg kan sove litt bedre om natta..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I pinsen kom presten på døra og fortalte meg at mamma var funnet død i leiligheten sin. Hjertet hadde slutta og slå, hun ble bare 54år. Tilbake sitter vi nærmeste og kjenner på en sorg som nesten er for tung til og bære. Min kjære og jeg skal gifte oss i august. Vi tenkte først og avlyse bryllupet, men etter masse snakk med nærmeste familie og gode venner har vi alikevel blitt enige om og gjennomføre det. Det er veldig godt og ha noe og se fram mot, for dagene er ganske tunge. Men det var mamma som hadde alle planene. Vi skal ha bryllupet hjemme på gården, og vi skal servere koldtbord. hun skulle lage det meste av maten, og hun hadde masse planer for pynting. Nå er det under 2måneder igjen, og jeg har nesten ikke gjort noen ting.. Jeg begynner og få panikk!! Klarer jeg dette? Jeg har bestilt kirke, brudekjole, dress til min kjære, fotograf, ringer, har laget og sendt ut innbydelser, sendt inn papirer og bestilt prøvetime hos frisør. Er det noe mer som haster og få gjort? Det er så masse småting som skal ordnes også (duker, bordkort, pynt,kirkeprogram etc.). Er redd jeg skal glemme noe viktig. Har knappt nok vært i bryllup og aldri vært med på og planlegge ett. Håper noen kan komme med noen gode råd, så jeg kan sove litt bedre om natta..

Jeg har ingen gode råd men ville først og fremst gi deg en god klemm:) Synes du virker som en sterk person:) Så dette klarer du nok. Men du har ingen søstre eller venninder som kan hjelpe deg litt da? Eller brødre da selvfølgelig men tenkte mye av dette er kanskje jentegreier.

Skrevet

takk for klemmen. Jeg har en lillebror, og han skal hjelpe til, og min kjære gjør så godt han kan :) Men de har heller ikke vært med på å planlegge et bryllup før. Pappa er helt super til og hjelpe til, og min kjære svigermor også. Så har jeg gode venninner, men de er også ganske uerfarene. Men sammen skal vi nok klare og gjenomføre det. Og vi kommer ikke til og legge lista alt for høyt. Det viktigste for oss er kjærligheten, og den er sterkere enn noen gang, og det er vel det viktigste :rødme:

Skrevet

Det er absolutt det viktigste, og med den kjærligheten vil nok dere får et nydelig bryllup uansett:) Bra du har en så fin familie og ikke minst mann også da:)

Skrevet

Hei. Vet hvordan du har det.

Mista min far for et år siden i juli.

Hans hjerte sluttet også og slå, og jeg fant han i hans hjem.

Han ble like over 60.

Vi hadde tenkt og gifte oss tili slik at han kunne få være med før han ble for sjuk. Men sånn ble det ikke.

Gifter oss i oktober.

Skriv meg en pm hvis du trenger noe hjelp:)

Gjest hopeful
Skrevet

*feller en tåre*

Så sterk du er så klarer å håndtere alt dette oppi sorgen. Jeg er sikker på at moren din hadde vært stolt:)

Høres ut som om du har det meste under kontroll. Kanskje jeg ville sett litt på blomster og kirkeprogram. Ellers ville jeg delegert bort bordkort, og andre litt "enklere" ting til gode venner og familie. Har ikke kommet så langt i planleggingen selv, så er ikke så erfaren på området. Men ville slenge meg på en god klem og si at dette klarer du kjempefint!

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Jeg vet litt om hvordan du har det. Mistet mamma for 7. uker siden og om to dager skal jeg gifte meg. Hun var syk, men døde ganske plutselig. Hun rakk å si til meg og min kjære at hun ønsket at vi skulle gjennomføre bryllypet akkurat som planlagt uansett. Det betyr så mye for oss at hun sa det en av de siste dagene hun levde. Hvis ikke hadde jeg vært så usikker på hva vi skulle gjort med bryllupet. Sorgen og gleden går hånd i hånd akkurat nå. Det er en salme som heter sorgen og gleden, den skal vi synge i kirken. Nå som det er to dager igjen føles det veldig riktig at vi gjennomfører. Jeg har heller ikke planlagt bryllup før, men det har gått fint så langt. Mine råd er; skriv liste med alt som må gjøres og kryss ut etterhvert. Hent ispirasjon fra blader og nettsider. Det går faktisk an å være glad og trist på samme tid. Lykke til ; )

Skrevet

Tusen takk. Jeg føler med deg som mistet din mor. Det er så tungt og så vanskelig og forstå at det er for alltid! Vi får aldri se henne mer, aldri snakke med henne mer. Men det er som du sier, glede og sorg går hånd i hånd. Det viktigste er og kunne minnes den man elsker med en liten tåre i øyenkroken, men med et stort smil. Det er viktig og huske på alle de gode stundene man har hatt sammen. Jeg gleder meg veldig til bryllupet samtidig som jeg gråter litt hver dag fordi savnet er så stort. Panikken har roet seg litt, og jeg har skrivi mange lister! Så nå gjenstår det kun og få litt oversikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...