Gå til innhold

En menneskerett

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mener du det er en menneskrett:

Å leve?

Ha sex?

Få barn?

Spise god mat?

Ha en jobb?

Få en god utdannelse?

Tjene godt?

Få gå på skole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at det er en menneskerett å få gå på skole og å leve (men bare frem til man dør en naturlig død av sykdom, ulykke eller alderdom). Utrykket "god mat" tar jeg som dyr mat, jeg liker brød og synes at det er god mat og hadde glatt byttet ut blåskjell med brød selv om blåskjell er betegnet som "god mat".. ellers er jeg uansett fornøyd bare jeg får mat.

Alt det andre er goder.

Skrevet

Jeg mener det er en menneskerett og leve og få mat og drikke nok. Vet ikke helt hva du legger i "god mat". God mat som i mat som ikke er "muggen" eller noe slikt ser jeg på som en menneskerett. Men hvis du sikter til "god mat" som i "dyr mat" så mener jeg ikke det er en menneskerett.

I tillegg mener jeg at alle har rett til å få utdannelse. Og trygghet og kjærlighet.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er faktisk essensielt at menneskerettene begrenser seg til FÅ konkrete ting, og de aller viktigste, ellers vannes begrepet "menneskerett" ut.

Skrevet

Det er en menneskerett å bosette seg i hvilket land man vil på kloden.

Bare da blir det rettferdighet.

Skrevet

Å leve? Ja, selvfølgelig

Ha sex? Ja.

Få barn? Nei(jeg er frivillig barnløs)

Spise god mat? Nei, men å få mat i er en menneskerett.

Ha en jobb? Ja.

Få en god utdannelse? Nei.

Tjene godt? Nei.

Få gå på skole? Grunnskolen er en menneskerett å få gjennomføre, mener jeg, men høyere utdanning er ingen menneskerett.

Skrevet

Å leve?

Ha sex?

Få barn?

Spise god mat?

Ha en jobb?

Få en god utdannelse?

Tjene godt?

Få gå på skole?

Av det som er nevnt mener jeg kun det å leve er en menneskerett.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Tja, jeg synes at flere skulle forstå at det å gå på skole er faktisk en privileg også, så de kunne sette mer pris på det.

Ellers - det å leve er en menneskerett, de andre er privileger, så fort vi starter å forstå dette, så mer vi kan faktisk sette pris på de mulighetene vi har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...