gard Skrevet 10. juni 2008 #1 Del Skrevet 10. juni 2008 Hei Jeg kjøpte en balsamico eddik for en god stund siden og det var fantastisk god. Men når jeg gikk tilbake til samme butikken der jeg kjøpte den så viser det seg at de har byttet til et annet merke som ikke var like godt. Så er det noen som har anbefaliing når det gjelder balsamico eddik? Jeg har en stor flaske med den kjipe varianten...den flasken jeg skal kjøpe nå er til litt mer "eksklusivt" bruk...dryppe over litt salat f.eks. Jeg er jo fristet til å kjøpe en tradizionale fra Modena (25 år gammel) men den koster jo litt. Er det noen som har testet denne og er den verd pengene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har 25 år. de er ganske så smaksrike og er selvfølgelig mer søte i det. Jeg syntes den var verdt pengene, men bruker den mer sammen med brukt eller en bit brød. Ikke på salater eller i dressinger osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 10. juni 2008 #3 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg syns Oliviers balsamico er veldig god, også den nye med fiken. Men har ikke smakt "ekte" balsamico. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 10. juni 2008 #4 Del Skrevet 10. juni 2008 Nå husker ikke jeg navnet på den gode balsamikoedikken jeg hadde før, men jeg kjøpte den i Olivers & co, en italiensk spesialbutikk på majorstuen. Den var lagret lenge, og hadde en fin pris. Tror den kostet rundt 25o kroner. Hvis du bor i området rundt majorstuen, eller i Oslo for den saks skyld, så anbefaler jeg denne butikken på det sterkeste! Her får du masse god hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 10. juni 2008 #5 Del Skrevet 10. juni 2008 Enig i at Oliviers & COs balsamicoeddik er helt fantastisk. De holder også til på CC Vest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 11. juni 2008 #6 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg kjøpte Balsamico fra Oliviers jeg og, kjøpte en med kirsebær tror jeg det var. Veldig god synes jeg. Synes forresten også kryddersaltet fra Oliviers er veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jigva Skrevet 11. juni 2008 #7 Del Skrevet 11. juni 2008 Enig i at Oliviers & COs balsamicoeddik er helt fantastisk. De holder også til på CC Vest. den er fantastisk god ja. De holder til på Sandvika Storsenter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg tror det var på Oliviers & CO jeg kjøpte den forrige balsamico eddiken men da jeg smakte på det nye merket som de hadde var jeg ikke like imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
osamede Skrevet 13. juni 2008 #9 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Hei Jeg kjøpte en balsamico eddik for en god stund siden og det var fantastisk god. Men når jeg gikk tilbake til samme butikken der jeg kjøpte den så viser det seg at de har byttet til et annet merke som ikke var like godt. Så er det noen som har anbefaliing når det gjelder balsamico eddik? Jeg har en stor flaske med den kjipe varianten...den flasken jeg skal kjøpe nå er til litt mer "eksklusivt" bruk...dryppe over litt salat f.eks. Jeg er jo fristet til å kjøpe en tradizionale fra Modena (25 år gammel) men den koster jo litt. Er det noen som har testet denne og er den verd pengene? De viktigste er at du leser inneholdet, uansett hvor billig eller dyr, Modena eller ikke..... Inneholder balsamicoen fargestoffer eller karamel, kan du være skikker et du fur noe som er ikke ekte . Ekte balsamico er largret sann at den far farge naturlivigs far lagrings prosessen. Det fins svært få som passer denne testen - heller ikke det som selges hos Olivers & co. Jeg fikk en flaske om en gave, men desverre må jeg si at det er de ikke ekte. Real aged Balsamic should contain only two ingredients 1) Cooked wine must 2) Wine vinegar These two things and the ageing process (time) in barrels is what creates the flavor. There is no short cut to that flavour. Nothing else. Any balsalmico that contains other ingredients is "faking it". The maker of such a product wants to charge you the premium price for "balsamico", but they dont want to invest the time - or money - to age it properly. Endret 13. juni 2008 av osamede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 14. juni 2008 #10 Del Skrevet 14. juni 2008 Vi har en Villa Bellentani som er en balsamico fra Modena, merket 25 gran riserva. Den er utrolig god! Den koster vel rundt 250-300 kroner, men den er kjempedrøy. Vi kjøper vel en i året eller noe sånt. Kjøpt på Ultra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 14. juni 2008 #11 Del Skrevet 14. juni 2008 Vi har en 12 års fra Modena. Sist vi handlet, veide vi pris opp mot smak, og da endte vi opp på den 12 år gamle. Smaksforskjellen på den og 25 åringen var mye mindre enn prisforskjellen, for å si det sånn. Denne edikken bruker vi ikke som tradisjonell edikk, men til å marinere jordbær, til å dryppe på brødet etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 17. juni 2008 #12 Del Skrevet 17. juni 2008 Etter som jeg har lest meg til i en bok ang matjuks er det bare den tradizonale som er den ekte. Modena er bare vanlig eddik tilsatt farge og smak. Gå for tradizonale den er best, og drøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå