Jigva Skrevet 10. juni 2008 #1 Skrevet 10. juni 2008 Vi har fått en hel svin indrefilet av foreldrene til sambo. Vi bor et stykke fra gode venner og familie så middagsgjester blir mest sannsynlig ikke en realitet. Indrefiletten er fryst så jeg kan ikke kutte den opp i mindre biter uten å tine hele greia. Siden det bare blir 2 personer som skal spise så lurer jeg på: Er det noen som har noen gode oppskrifter jeg kan lage av dette hvor det også er godt å varme opp igjen dagen etterpå? Tenkte innbakt, men har aldri laget dette før og vet ikke hvordan det er å spise oppvarmet dagen etterpå.. Forslag??
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Svigermor serverte svin indrefilét surret med bacon og på en måte fylt med svisker blant annet (sopp, eple, løk er også godt til svin). Husker ikke hvordan hun hadde fått til fyllet, men hele greia var ovnsstekt og smakte veldig godt. Egnet seg godt som pålegg og i kalde skiver til enklere middager de påfølgende dagene også
Jigva Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2008 Svigermor serverte svin indrefilét surret med bacon og på en måte fylt med svisker blant annet (sopp, eple, løk er også godt til svin). Husker ikke hvordan hun hadde fått til fyllet, men hele greia var ovnsstekt og smakte veldig godt. Egnet seg godt som pålegg og i kalde skiver til enklere middager de påfølgende dagene også takk for svar da skal jeg se om jeg finner noen fine oppskrifter på det
Gjest Eurydike Skrevet 10. juni 2008 #4 Skrevet 10. juni 2008 Jeg bruker sjelden svinefilet, men har laget denne et par ganger. Lett og god. Pleier å ha ovnsbakte potetbåter til, gjerne sammen med noen pastinakker eller persillerotbåter, samt surret spinat eller lettkokte grønne bønner. Når det gjelder oppvarming, tenker jeg at svinefilet har lett for å bli tørr (det samme gjelder dersom man oversteker den). Så en like grei mulighet kan kanskje være å spise rester kalde, feks i sandwicher til lunsj eller en lett middag?
Arwen Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Jeg krydrer med salt og pepper og surrer den med serranoskinke. Synes det er mye bedre enn bacon Nesten hele forsvinner stort sett selv om vi bare er to voksne og et barn.
Lourdes Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 Jeg pleier å surre den i bacon. Hiver på masse salt og pepper. Heller over olivenolje. Hiver kanskje litt løk og hvitløk også i formen. Tror steketermometeret skal vise ca. 70 grader når den er ferdig.
Jigva Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2008 Takk for mange fine tips! Skal bli moro å se om jeg får til noe. Mulig jeg også tar rådet til hjertet om å spise rester kaldt, kan jo diske opp med en fantastisk lunch.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå