Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Avliving?
Skrevet

Hei :)

Jeg er en fortvilet jente på 16 år. den 09.0608 mistet jeg min hund, Bambo. Han var aggressiv og bet familiemedlemmer + bestemor. Derfor måtte han avlives.

Men det jeg sliter med er at han faktisk aldri har bitt meg. Han var min bestevenn, og var der for meg når jeg var lei. Det er han ikke nå. Jeg skjønte han, væremåte og hvordan han tenkte. Jeg var den eneste som hadde ordentlig kustus på ham. Altså at han faktisk hadde en sjanse til å bli "frisk" igjen. Dette sårer meg veldig, og gjør sånn at jeg ikke lar ham gå.

Jeg vil veldig gjerne snakke med noen som har vært der jeg er nå. Eller om noen hadde noen gode tips på hvordan man kunne klare å komme seg igjennom en slik sutasjon. Veldig takknemlig for tips!!

MVH fortvilet jente

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner det er veldig vondt for deg å måtte avlive hunden din. Man blir jo så utrolig glad i dem.

Dersom den var aggresiv og faktisk bet folk, så var nok dette det beste. Tenk om det gikk riktig galt en gang......

Du kommer sikkert til å savne den lenge, men smerten gir seg etterhvert.

Gjest vimselot
Skrevet

Hunden din er avlivet? Det var vanskelig å tolke det du skrev ts.

Hvis den enda lever, må du nesten prate med f.eks. fod og spørre dem om de vet om råd, evt. kursing av en instruktør.

I utlandet ser jeg mange bikkjer som går med munnkurv slik at de ikke kan bite, selv om de går i bånd. Men slik jeg tolket innlegget ditt, er hunden avlivet?

Sorgen går aldri over, men den blir mindre.

Hva var anledningen til at den bet? Var den nervøs (det er enkelte tisper som aldri burde hatt valper, og enkelte opprettere som aldri burde satt kull på bikkjene sine). Jeg har veldig lyst på en ulveblanding, men jeg tror ikke jeg har energien nå, og jeg savner bikkja jeg hadde (den var bare snill, også mot dyr), men en dag måtte jeg avlive den og jeg føler at jeg er nesten en morder på en måte, men den var syk (kreft), men kunne levet par år til...

Vet ikke om jeg gjorde det rette, man gjør aldri det man tror er det rette, i alle fall ikke etterpå, men jeg savner bikkja og det er gått mange år, men i begynnelsen husker jeg ikke hvordan det var, jeg har fortrengt det fordi det var så vondt. Når jeg begynner å huske tilbake, husker jeg at eksen min kom og sa at han hadde sett bikkja som et spøkelse der jeg hadde begravlagt den i skogen sammen med en kamerat (ha ha, egentlig burde jeg begravlagt eksen og, ikke sant, la meg ordmessig feil)

...men det går over.

Vet ikke hva du skal gjøre.

Lever hunden? Hva skjedde før den beit?

Gjest Gjest
Skrevet
...mistet jeg min hund, Bambo. .....Derfor måtte han avlives.

Jeg har veldig lyst på en ulveblanding
Ikke helt lovlig kanskje?

Lever hunden?

Hun sier jo at den er avlivet..... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...