Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten min i 7 mnd. nå, og vi er med hverandre alt i fra 3 - 7 dager i uka. Har vurdert litt å spørre ham om å flytte sammen, og i går kom dette opp.

Jeg fant meg ny leilighet for ca. 3 mnd. siden, for jeg var desperat etter å komme meg ut i fra der jeg bodde. I går kom det fram at han tydeligvis hadde stussa litt på at jeg var så fast bestemt på å finne meg noe alene, men nevnte ingenting der og da. Spurte meg om hva tanker jeg hadde ang. å flytte sammen, og jeg sa "ville heller bodd med deg, enn alene". Spurte ham det samme spørsmålet, og da sa han at trives veldig godt der han bodde nå. Synes samboerskap er et stort steg, og at han må være helt sikker. Ingen av hos har forresten vært samboere før. Må nevnes at vi også snakker litt løst om: "når vi flytter sammen så....."

Hva hadde dere tenkt? Er litt redd for at han ikke føler jeg trygg nok på meg, eller at han ikke ser en framtid..... Jeg vet ikke. Hvordan hadde dere tolket det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Hvor gamle er dere?

Du bør ikke presse han til å flytte sammen med deg. Det er viktig at dere begge vil dette 100%. Skjønner at du tenker som du gjør, men tror ikke du skal tenke så mye på det. Har selv hatt en del samboere og har gjort den feilen ved å flytte sammen for tidlig. Det er viktig at man får tid til å bli kjent med hverandre som kjærester før man tar en sånn avgjørelse.

Tror dette er noe som må komme naturlig.

Lykke til!:)

Skrevet

JEg og kjæresten flyttet tidlig sammen, etter ett halvt år sammen. Og det anbefaler jeg faktisk IKKE. Vi kranglet helt sykt mye av å være sammen såpass mye når ingen av oss hadde hatt samboer før. Meeen det gikk jo greit, men nå som vi har bodd sammen i 2 år, krangler vi minimalt:) Vet ikke om det var noe med at vi kun hadde vært sammen i 6 mnd, men vi hadde omtrent aldri sett hverandre sure/gretne og forbanna, lurt på kjenne hevrandre GODT ,tror jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Dere har kanskje rett. Skader ikke å vente heller, men er likevel litt gira. Følelsene sier en ting, og fornuften noe annet. Vanskelig.

Noen flere som har opplevd å få et "nei" i fra kjæresten? Hvordan taklet dere det?

Skrevet

Husk at når dere først har flyttet sammen er den fasen av forholdet som dere har nå helt over. Selv om dere (forhåpentligvis) tar med dere deler av det dere har nå videre, vil forholdet være sterkt preget av hverdag og praktiske løsninger. Det er lett å bli overivrig når man er forelsket og fungerer bra sammen, men det er viktig at man kjenner til mer enn bare solskinnsiden av partneren før man flytter sammen. Det er selvfølgelig mulig å få det bra om man går for raskt fram, men det er også en stor mulighet for at dere gir opp halvveis fordi det blir for tøft, selv om dere kunne fungert bedre sammen under andre omstendigheter. Det er vanskelig nok for de fleste å flytte sammen og tilpasse seg hverandre når man kjenner hverandre både ut og inn, om man ikke skal få store overraskelser om partneren på veien også.

Men det går jo an å snakke åpent om følelsene rundt det å flytte sammen, selv om dere ikke planlegger å flytte sammen akkurat nå :jepp:

Gjest En annen mann
Skrevet

Av det jeg leser ville jeg nok ventet. Man bør ikke ha spesielt mye tvil hvis man skal ta steget å flytte sammen. Er enig i personen som sier at nåværende fase av forhold tar slutt hvis dere flytter sammen og hverdagen kommer. Bruk heller litt tid på å finne ut av hverandres mindre flatterende sider så man unngår at disse eksploderer i trynene deres når dere flytter sammen. Og man bør nyte nyforholds/forelskelsestiden så lenge som mulig spør du meg...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg flyttet inn med kjæresten min etter 4 mnder sammen, og selvom vi er uenige om en del ting med husarbeid, så har vi det likevel kjempebra og krangler lite. Ingen av oss har vært samboere før. Jeg tror det handler om å gjøre kompromiss. Og å velge sine kamper, ikke bli sint for hver minste ting. Bli enige om økonomi og husarbeid først!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...