Gå til innhold

Bryllupsgave til broren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normalt å bruke på gave i bryllupet til broren min? Bryllupet skal holdes et stykke unna så vi(min samboer og jeg) må i tillegg til gave og alt det andre, bo på hotell. Med andre ord, det blir et dyrt bryllup.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på deres livssituasjon; hvor gamle dere er, om dere studerer, jobber osv.. Vanskelig å gi noe svar uten å vite sånt engang!

Dessuten er det utrolig store forskjeller på hvor mye man gir! Jeg var nettopp i konfirmasjon til min bror, og vi brukte ca 700 kr på gave + at vi måtte ha flybilletter. Vet andre som gir tusenvis av kroner enten det er dåp, konfirmasjon eller bryllup! Store forskjeller der, med andre ord!

Hvor mye pleier dere å gi i julegaver eller til bursdager (hvis dere gir noe da da..)? Kan jo bruke det som et slags utgangspunkt! Men ikke gi mer enn dere har råd til, for det ønsker antakeligvis ikke brudeparet at dere skal gjøre!

Husk at det ikke finnes noe fasitsvar på hvor store gaver skal være! En ting til noen få hundrelapper som varer omtrent livet ut kan være mye artigere å få enn en ting til tusenvis av kroner som ikke kan brukes til noenting!

Lykke til! :)

Skrevet

Hadde nok kommet godt opp over 2000 kr. Man gifter seg kun en gang. Jul og bursdag er hvert år...Jeg har bare en bror. Og bare en søster.

Skrevet

Når søsteren min giftet seg fikk de gavekort på femretters middag med drikke ute av oss. Vi har ikke vært ute, men gaven kommer på mellom 1500 og 2000 tenker jeg. Vi hadde gitt det samme om vi hadde måttet reise for å komme i bryllupet.

Gjest Piper
Skrevet

I vår familie er det vanlig å gi for rundt 1000 kr, og det syns jeg er en helt grei sum.

Skrevet

1000,- synes jeg også er helt greit..

Skrevet

synes ikke det at man må reiseol. skal påvirke gaven. det er to forskjellige ting.

Ville gitt for minst 1000 kr hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...