Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er sammen med en super fyr, snill og god jevnt over hele tiden. Han har imidlertid en tendens til å si litt dumme ting uten at han helt skjønner hva han indirekte har sagt.

Han har hatt en kjæreste før meg, som visstnok var veldig pen i hans øyne, den typiske baben så og si. Han sa at han var svært sjalu og usikker da hun var ute på byen, fordi det var så mange menn som hang seg etter henne osv. Han var så glad for å være sammen med meg, hvor dette ikke var et problem...

Jeg tolket det dithen at fordi jeg ikke var så pen som henne, trengte han heller ikk å være sjalu når jeg var ute på byen. Han ble litt forfjamset, og mente at han stolte mer på meg, og mente dette var et positivt utsagn.

Jeg mener ikke å tolke alt i verste mening, men nå har jeg blitt litt sår på dette. Det er velidg tydelig at han synes hun faktisk er penere enn meg, og jeg synes det er sårende. Uansett om hun hadde vært miss universe, så hadde det jo vært fint å vite at kjæresten synes du er penest i verden. Jada jada, jeg er sikkert fryktelig barnslig nå, men jeg føler jeg får lite komplimenter fra han, og dette har blitt en ting jeg går rundt og tenker på nå...Er det noe jeg kan si til han, eller blir det kunstig å si slikt. Alle komplimenter han da evt vil kommme med vil kanskje føles falskt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er sammen med en super fyr, snill og god jevnt over hele tiden. Han har imidlertid en tendens til å si litt dumme ting uten at han helt skjønner hva han indirekte har sagt.

Han har hatt en kjæreste før meg, som visstnok var veldig pen i hans øyne, den typiske baben så og si. Han sa at han var svært sjalu og usikker da hun var ute på byen, fordi det var så mange menn som hang seg etter henne osv. Han var så glad for å være sammen med meg, hvor dette ikke var et problem...

Jeg tolket det dithen at fordi jeg ikke var så pen som henne, trengte han heller ikk å være sjalu når jeg var ute på byen. Han ble litt forfjamset, og mente at han stolte mer på meg, og mente dette var et positivt utsagn.

Jeg mener ikke å tolke alt i verste mening, men nå har jeg blitt litt sår på dette. Det er velidg tydelig at han synes hun faktisk er penere enn meg, og jeg synes det er sårende. Uansett om hun hadde vært miss universe, så hadde det jo vært fint å vite at kjæresten synes du er penest i verden. Jada jada, jeg er sikkert fryktelig barnslig nå, men jeg føler jeg får lite komplimenter fra han, og dette har blitt en ting jeg går rundt og tenker på nå...Er det noe jeg kan si til han, eller blir det kunstig å si slikt. Alle komplimenter han da evt vil kommme med vil kanskje føles falskt?

Dustemann som sier. Da hadde jeg også blitt lei meg!!!

Dog, gutter kan være dårlige på komplementer. Se etter de tingene han gjør for deg etc, funker ofte som komplemennt i seg selv!

Skrevet

Han har sagt en del andre dumme ting også, men jeg ser han blir litt fortvilt hver gang jeg forteller hvordan jeg oppfattet det, og ikke hvordan han egentlig mente det.

Han sa at han dessverre hadde det med å si dumme ting, eller ting som kom litt skjevt ut, så jeg måtte forsøke å tilgi han på forhånd. Vet ikke hvor mye jeg skal hekte meg opp i ting han sier. Det plager meg ganske mye dette med eksen, jeg synes eksen min er skikkelig flott fyr, men kunne aldri sagt dette til kjæresten min fordi jeg har antennene opp såpass at jeg vet dette ikke er ting man sier i et nytt forhol.

Skrevet

Gir du han komplimenter da?

Skrevet

Ja, jeg anser meg selv som veldig flink til å gi komplimenter

Skrevet

Du må nok bare godta at det er sånn han er. :)

Kjæresten min er heller ikke den som strør om seg med komplimenter, men de kommer av og til de også. Jeg har sagt til han noen ganger at jeg skulle ønske han kunne si litt koslige ting litt oftere osv. men det er ikke noe som blir bedre, så jeg har rett og slett godtatt at komplimenter er ikke noe som kommer så ofte, men jeg VET at han synes jeg er kjempepen, søt, god, snill, sexy osv. osv.

Skjønner godt du ble lei deg av det han sa. Men prøv heller å fokusere på at det var ikke det han mente, men at han tydeligvis formulerte seg litt kronglete.

Skrevet

Det viktigste er at han får deg til å føle deg som den beste kjæresten i verden og hvordan han gjør det er mindre viktig. Du får dømme han etter hva han gjør ikke hva han sier! :)

Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg er helt enig! Du bør heller tenke på at du har en snill og god kjæreste. Jeg får heller ikke så mange komplimenter fra kjæresten min men jeg først får det så blir jeg kjempeglad! Gutter er ikke så flinke til å gi komplimenter til oss jenter!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg har også en kjæreste som har det med å tråkke skikkelig i salaten når han sier ting, men det er jo ikke slik han mener det, det er bare slik jeg tolker det.

har lært meg dette ettr to år med mannen, og selv om han fremdeles får meg til å stusse både titt og ofte pga ting han sier så vet jeg at han elsker meg og synes jeg er deilig, han er bare litt klønete med ord. synes ikke du skal tenke mer på det. jeg har også en eks som var skikkelig sexy, og jeg var SJALU. nå er jeg ikke sjalu, og det er ikke fordi jeg synes min nåværende kjæreste er noe mindre kjekk, men fordi vi har et helt annet forhold og trygghet hvor det er mulig å stole fullstendig på hverandre.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen her! Ikke at han hadde en fin eks, men at han surrer det litt for seg selv..flere ganger! Med en gang jeg reagerer på det han sier blir han helt forstyrra..hehe, er ikke så greit:) Heldigvis tar jeg meg ikke nær av det han sier lenger. Men hadde kjæresten min sagt noe sånt som han gjorde til deg, hadde jeg nok blitt litt skuffet, JA. Det er trist å få høre sånt. SELVOM han mener det godt.

Det må være slitsomt å være sjalu konstant i ett forhold, og skjønner jo hva han mener, men han fikk det kanskje ikke ut, som det han ønsket..hihi..

Gidder ikke med det "husk at han er gla i deg, og fortid er glemt og bla bla" Det regner jeg med du vet :) Hvis han hva du er god for ;)

Gjest soffy
Skrevet

Hei!

Jeg gjorde det faktisk slutt med kjæresten min pga at jeg følte at han ikke var så interessert, og dårlig på å gi komplimenter var en av tingene..

Du må selv føle på hvor viktig det er for deg i et forhold..

Hvis han får deg til å føle deg bra på andre måter er jo det bare fint :)

Høres ut som at han er forelska i deg, og at han bare er litt klønete innimellom.. er lov det! :P Han blir jo lei seg når du sier at du blir såra av ting han sier(som at han ikke er sjalu..noe som min kjæreste sa også.. og han mente det sikkert bare godt).. og det er jo søtt, for han bryr seg jo om deg, tror du ikke ;)?

Skrevet

Tusen takk for alle flotte svar.

Ja, jeg ble lei meg for det han sa da, og for at han ikke sier de "rette tingene". Men hvis jeg tenker for mye på det vil det helt sikkert forsure forholdet.

Jeg gjorde et lite eksperiment i går. Pyntet meg litt ekstra da vi gikk ut, og sminket meg litt annerledes rundt øynene. Da vi satte oss ned så kikket han vurderende på meg, og så sa han at jeg var så pen;) Ble litt flau, men veldig glad for at det fungerte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...