Gå til innhold

"Dusjhylle" til å henge over dusjveggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamam har ei dusjhylle (sånn til å ha shampo og sånne ting i) som hun bare har hektet over veggen på dusjen, den henger ned derfra altså. Det går altså et par "pinner" opp fra hylla, som bretter seg som en "krok" som henger over veggen.

Jeg kunne tenkt meg noe slikt selv, men "problemet" er at vi har dusjvegg av glassbyggestein, den er altså vesentlig tykker enn skyvedørene mamma har, så jeg trenger en som har større "kroker". som går over glassbyggesteing som såvidt jeg vet er 8 cm tykk.

Noen som vet hvor de selger noe slikt?

Jeg skulle gjerne hatt en inni dusjen til alle flaskene som står på gulvet, det begynner å bli tungt å bøye seg ned dit... Og ikke minst skal vi antakelig ha stellebordet på andre siden av den samme glassbyggeveggen, så det hadde vært greit å ha ei den veien også, med kluter og kremer og denslags lett tilgjengelig over stellebordet...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har du sett på Biltema og Clas Ohlson? Der har de en del slike.

Jeg har en fra Biltema (får ikke linket direkte til produktet, men om du går inn på Biltema - Bygg - VVS - Baderomstilbehør er den der) som festes med sugekopper (har sånne buete dører man slår inn i dusjen, så hekte hylle på døren funker dårlig). Den er veldig grei. Den har tre hyller, av ganske bra størrelse (får plass til 3-4 flasker av "vanlig" shampofaskestørrelse på en hylle).

Jeg ser de har en del med sugekopper på Clas Ohlson også, men disse er ikke like fine som min :P ( i tillegg til at de blir for store og klumpete inni dusjen).

Skrevet

Jeg tittet på nettsidene til clasohlson, og fant de med sugekopper ja. Men ikke noe til å henge over veggen. Mulig de har mer på butikken enn på nettsiden?

Har bare så dårlig erfaring med sugekoppfester på badet, så jeg stoler ikke helt på dem. Derfor så jeg etter en sånn som kunne henges over veggen. Siden min vegg altså absolutt står stille, er det ikke noe problem. Og faren for at dusjhylla inni dusjen med flaskene faller ned er nå grei nok, den kan jeg leve med, men faren for at den faller ne på stellebodet og svimeslår babyen er ikke helt akseptabel... derfor tviler jeg på at sugekopper blir løsningen der. Mannen er skeptisk nok til å henge noe som helst over stellebodet, og med vår erfaring med sugekoppfester på badet (som altså medførte at vi stadig måtte henge oppigjen det som hadde falt ned...) er han nok såpass skeptisk at jeg ikke får henge sugekopphylle over stellebordet ja...

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke så kjekt om babyen får hele hyllen tredd ned over hodet nei..

Den jeg har er riktignok en sånn der man "skrur" sugekoppene fast i veggen så det blir skikkelig vakuum, den har aldri falt ned (i motsetning til håndkleknaggene..)

På Ikea ser jeg de har minst to som kan henges over veggen, men det er ut til at ihvertfall den ene kan bli vanskelig å få til å henge på en tykk vegg. Men det er kanskje mulig å hamre ut kroken slik at den blir bredere?

Skrevet

Jeg har sett på nettsidene til ikea ja. de har jo et parme krok, dog da en buet krok, ikke en sånn flat/firkantet krok som er lettere å feste stødig over en vegg da.

Men jeg får lete videre, for jeg tror noe sånt hadde vært ideelt. Med mindre vi velger et stellebord som har hyller over seg pået vis da...

Skrevet

Jeg tror jeg ville sett hos en skikkelig rørlegger i stede. Har erfaring med at de billige "rustfrie" hyllene ruster. Har hatt flere forskjellige, og de gjør det alle sammen etter en stund. Lurere å kjøpe noe skikkelig, så slipper du å kjøpe ny etter en stund :)

Skrevet

Det har du rett i. Får ta en runde til rørleggere og se om jeg finner noe fornuftig.

Skrevet

Lille Bille visste råd ja - jeg har funnet en slik en hos Bademiljø. Koster mer enn slike hyller vanligvis gjør, men den har holdts seg pen i ganske mange år også.

Skrevet

Problemet er at den der henges over en vanlig tynn dusjvegg, mens jeg altså skal ha den over en 8 cm tykk glassbyggestenvegg... Og da er "krokene" for små.

Skrevet
Problemet er at den der henges over en vanlig tynn dusjvegg, mens jeg altså skal ha den over en 8 cm tykk glassbyggestenvegg... Og da er "krokene" for små.

Jammen de har en som er tykk nok til glassbyggersteinvegg - jeg har kjøpt det hos Bademiljø

Skrevet (endret)

Bademiljø har egne dusjhyller for glassbyggerstein. Sitter og ser på en her og nå, så jeg vet helt sikkert at de finnes.

Kan til og med ta bilde av en til deg. ;)

Endret av BitteLille
Skrevet

Så flott, om de har en for glassbyggestein, da blir det en tur til bademiljø (ehh, finne ut hvor det er en slik butikk i første omgang ja) så kan jeg få hylle i dusjen til alle flaskene, og en på utsiden til å ha over stellebordet også, om den passer til det.

Skrevet

bademiljo.no finner du oversikt over butikkene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...