Gå til innhold

Leie med hund?

Anbefalte innlegg

Gjest husløs
Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med å leie leilighet når dere har hund? Har vært student i mange år og dermed leid, men kan aldri huske et eneste sted hvor de har tillatt dyr...

Skal flytte på bygda (Hamar-området) til høsten og skal få hos valp ved juletider. Planen er å kjøpe etterhvert men vi må leie en stund.

Er litt bekymret for at vi skal måtte lete lenge for å finne et sted hvor vi kan ha hund. Men det kan da ikke bare være huseiere som har hund??

Noen av dere som leier? Måtte dere lete lenge? Vanskelig? Må dere betale mer i leie? Hvor vanlig er det at det er ok å ha en flyttbar hundegård i hagen?

Blir veldig glad om noen sier det overhode ikke er noe problem :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde annonse ute på finn.no i ca 2 måneder der jeg skrev litt om hunden og meg. Det var over 1000 stk som hadde kikket på annonsen, men jeg fikk toppen 10 mail. Og det var for både oslo og akershus. De fleste var altfor langt "ute" og ikke nærme kollektiv, så til slutt måtte jeg bare ta det jeg fikk. Så det er vanskelig, greit og begynne i god tid før en skal flytte :)

Men, dere kan jo være heldige da og kanskje det er litt lettere siden dere skal flytte på bygda :) Sett inn annonse i lokalavisen, butikker feks.

Lykke til med flytting og valp :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Etter å ha besøk flere oppdrettere så har vi funnet både oppdretteren og tispen vi vil ha valp etter. Mest sannsylig så blir det ikke levering før i mars/april. Så da har vi god tid på å finne passende bolig, kanskje vi til og med rekker å kjøpe.

Det ser i allefall ikke ut som om det blir noe problem, heldigvis :)

Gjest Glør
Skrevet

Min erfaring er at det er mye lettere på bygda enn i byene. Har vært på fire-fem visninger, og ingen har reagert negativt på at vi har hund og katt. De fleste spør åssen hund det er, og om den er snill, også er det greit.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har også hund og leier, men det var minst 20 huseiere som sa nei før jeg fant den ene som faktisk sa det var greit... men da ble jo standarden på det man leier litt lavere.. altså at huseiere med nye fine leiligheter sier nei til dyr, men i disse litt mer slitte og eldre leilighetene er det greit, og dette er i såkalt bygdemiljø. så da spørs det hvor kresen man er på husrommet man vil leie da...

Skrevet

Jeg hadde ikke noe problem med å finne hus til leie der jeg kunne ha hund da jeg bodde på bygda. Der er folk mye mer tolerante for husdyr, og det er dessuten bedre plass til for eksempel hundegård.

Men nå har jeg flyttet til Trondheim, og har lett i et halvt år etter et sted (hus eller leilighet) der det er tillatt med hund. Har hatt flere annonser på finn og i aviser uten den helt store responsen. Tilslutt måtte jeg bare slå til på det ene tilbudet jeg hadde. Leiligheten er fin, men det er i tettbebygd strøk og passer i utgangspunktet dårlig for en ekte bygdejente og huskyen hennes!

Hvis dere rekker å kjøpe er nok det det beste, for jeg har SLITT med å finne noe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...