Trebarnsmor Skrevet 21. mai 2003 #41 Del Skrevet 21. mai 2003 Bruker graviditeten som en unnskyldning til å spise godterier?? :o Høres da merkelig og utrolig barnslig ut sier jeg. Hadde jeg vært så forbaska glad i godterier (er ikke) så er jeg vel voksen nok til å ta den beslutningen selv.Hvilken unnskyldninger trenger voksne mennesker å ha for å spise det de liker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #42 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg sier bare AMEN til de som tror de får all verdens tid til å dolle seg som småbarnsmor! Jeg står ikke opp flere timer før minsten for å fjonge meg til bare for å se ut som et h..... 30 min. etterpå.Det blir ofte litt gulp og annet kliss og hva er da vitsen med å sitte i "finstasen"! Jeg går alltid i fritidsklær når jeg er hjemme men poden.Vi er ute å leker og koser oss og da blir klærne fort flekkete! Nei,jeg vil heller pynte meg litt ekstra når jeg skal ut å spise,på byen,eller rett og slett er hjemme og vil kose litt med kjæresten! Heldigvis la jeg ikke på meg mer enn 11 kilo og allt + litt til forsvant innen 2 måneder.Men de som stapper i seg og bruker unnskyldingen ;"Jammen,jeg er jo gravid!" De oppdagert fort at det var en tabbe!! Jeg skønner ikke hvorfor mange tror at man automatisk blir en tommsing i joggebukse som ikke kan snakke om annet enn tiss og bæsj! Det er ikke min erfaring hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 21. mai 2003 #43 Del Skrevet 21. mai 2003 Alle er forskjellige: Ikke bare gravide - alle... Ikke døm andre. Det er ikke alltid de "sporty" som er slanke. De kan godt være de største latsabber av noen godtespisere. Nemlig. Og det er ikke sikkert den fete er mest glad i godteri heller. Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #44 Del Skrevet 21. mai 2003 Hel...... får ikke logget inn i dag............ Innleget er mitt! c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. mai 2003 #45 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg sier bare AMEN til de som tror de får all verdens tid til å dolle seg som småbarnsmor! Husker da jeg fikk yngste.Hadde aldri forestilt meg at det var mulig å være så jækla trett :o . Jeg orket faen ikke sminke meg,følte meg så utrolig utslitt. Velvære kommer INNENFRA,det VET jeg.Jeg følte ingen velvære der jeg satt med masse gulpeflekker og såre pupper.Så hvorfor skulle jeg sminke meg?Forå føle meg bedre?? HAHAHA Det er det dummeste......Det er utrolig uerfarent og lite gjennomtenkt å si/mene. Men selvsagt tiden kommer der man blir og føler seg bedre. Men det finnes faktisk foreldre som er sliten av å ha småbarn.De gidder ikke å sminke seg,og det kjønner jeg godt.Men jeg har jo to barn selv og VET ikke "tror".Kjenner mange damer som har det tøfft med å være hjemme og stelle.Man er da litt desperat når man går rundt med tre små unger og ser ut som man skal på fest. Angående det å snakke om tiss og bæsj dagen lang,stemmer jo heller ikke.Da jeg bodde i England så hadde jeg en venninne av meg som var litt sånn at hun ikke kunne snakke om mye annet enn ungenes utvikling osv.Jeg var nesten desperat etter voksen-kontakt og koble ut tankene mine på noe annet en babyer og unger.Det var helst de som ikke hadde barn som kom inn på emner ang. utvikling og hadde mange spørsmål til meg ang.graviditet og fødsler.Tror dere ikke jeg var lei å svare om og om igjen på de samme spørsmålene? Selv har jeg vært heldig med vekten.Nå feks. er jeg i 28 uke og har ikke lagt på meg mere enn 3 kilo.Ikke har jeg prøvd å holde vekten nede.Ikke har jeg trent eller sultet meg.Men noen går masse opp,slik som venninnen min som er 8 uker "bak" meg,hun har gått opp 13 kilo.Men sånn er det bare.Det fettet som kommer undre svangerskapet er vanskelig å kvitte seg med.Det sitter som støpt.Man kaller det visst amme-fett. Det er visse peroner her som maser om "unnskyldninger". Unnskyldninger for hva da? Kjønner ikke helt.Unnskyldninger for at venninnene er slitne?Unnskyldninger for at de har gått opp i vekt? Ja vel,hvis det er det de tror så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 21. mai 2003 #46 Del Skrevet 21. mai 2003 Jippi! Innlogga nå,ja!! Ja,ikke sant,tobarns mor!? Det er nok noe i den der;"Bare vent til du får barn" likevel! (Ikke ment som noen dårlig kommentar til de som ikke vil,ønsker eller kan få barn) Og en annen ting, dersom alle mine venninner ringte å sa de ikke kom på besøk før etter at poden var lagt hadde jeg sagt de bare kunne la vær å komme i det hele tatt!! Da synes jeg heller det er bedre/koseligere å møtes på cafe sånn at alle kan ha "fri"! Jeg finner det ganske respektløst å utelukke venninner bare fordi de har barn .Ikke dermed sagt at jeg synes barn skal dulles og dalles med av alle som stikker innom og de skal heller ikke sitte på fanget eller forvente å få den fulle og hele oppmerksommhet. Men barn er også en del av meg og er men riktige venninner så respekterer man det! Jeg kunne aldri tenke meg å si til mine barnløse venninner at deg gidder jeg ikke komme til for du har ikke barn..... ville ikke det være omtrent det samme!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 21. mai 2003 #47 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg står ikke opp flere timer før minsten for å fjonge meg til bare for å se ut som et h..... 30 min. etterpå.Det blir ofte litt gulp og annet kliss og hva er da vitsen med å sitte i "finstasen"! Flere timer? Det var da jævlig til overdrivelse. Vil tro de fleste klarer dette på 10 minutt. Ikke at jeg gidder å bruke 10 minutter ekstra på badet, men det er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 21. mai 2003 #48 Del Skrevet 21. mai 2003 Mente det ikke bokstavelig,da,Retz!! Klarer dette fint på 10 min. jeg og men jeg gidder ikke! Har behov for all søvn jeg kan få! :blunke: *skal ikke overdrive slik i flere ganger,vil ikke ha Retz på nakken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 21. mai 2003 #49 Del Skrevet 21. mai 2003 PS. Det er da de som bruker timer på badet uten at jeg kan se noen merkbar forskjell når de er ferdige.............. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 21. mai 2003 #50 Del Skrevet 21. mai 2003 Tror det er ganske viktig å ta vare på seg selv, uavhengig av om man har barn eller ikke. Det er viktig å stelle seg, og ta på rene pene klær. Stelle håret, hud og negler. Barn ser faktsik ogsp forskjell.. Min datter på 18 mnd har alltid sett forelsket på mammaen sin når hun er stelt. Derimot fyker jeg rundt med håret i en tjafs og iført morgenkåpe er hun ikke videre interessert.. Det er også viktig å holde seg i god form. Trene og/eller gå lange turer. Om bukser i str.27 passer eller ikke er ikke viktigst. Men at man er nogenlunde i shape er superviktig. Spis sunt, sov godt og regelmessig, vær ute, mosjoner og le mye! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 21. mai 2003 #51 Del Skrevet 21. mai 2003 He, he, jeg tar ofte ting meget bokstavelig. Sikkert en utviklingsfeil, en eller annen fase jeg aldri klarte å kravle meg ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 21. mai 2003 #52 Del Skrevet 21. mai 2003 Og innlegget over var selvsagt til c75. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 21. mai 2003 #53 Del Skrevet 21. mai 2003 Feilx,jeg er enig med deg i at man kan stelle seg og holde seg i form.Men av og til høres det ut som de uten barn tror vi går rundt uflidd og i filler bare fordi vi har barn,og det provoserer meg! Jeg går ikke hjemme i lårkort og høye heler, ny dusjet og ferdig sminket til enhver tid.Men jeg ser ikke ut som en sjuske heller! Bra vi tar vare på både oss selv og barna. :D Øhhh....Retz,jeg har en tendens til å overdrive...genetisk feil tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 21. mai 2003 #54 Del Skrevet 21. mai 2003 c75 og Retz, nå må dere slutte å krangle om sånne småting! Hilsen hønemor Uansett; denne debatten har hittil bært litt preg av man enten er ei sjuske, eller er stivpyntet. Som c75 sier, det finnes da en mellomting? Man kan vel holde seg ren og velstelt, uten å overpynte seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 21. mai 2003 #55 Del Skrevet 21. mai 2003 c75 og Retz, nå må dere slutte å krangle om sånne småting! Hilsen hønemor Uansett; denne debatten har hittil bært litt preg av man enten er ei sjuske, eller er stivpyntet. Som c75 sier, det finnes da en mellomting? Man kan vel holde seg ren og velstelt, uten å overpynte seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 21. mai 2003 #56 Del Skrevet 21. mai 2003 Kanskje vi virkelig skal begynne å krangle!!?? Nei,tror jeg har fått sagt det jeg vil si om dette temaet! Får følge med å se,da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 21. mai 2003 #57 Del Skrevet 21. mai 2003 Kanskje vi virkelig skal begynne å krangle!!?? Led meg ikke inn i fristelse! Jeg er desperat nok etter flere uker med eksamensskriving. Enhver unnskyldning til å lukke wordvinduet duger. Btw; Jeg er sånn sjuskeaktig. Dusjer riktignok hver dag, og grer håret daglig, men er bosatt i joggisen. Ikke har jeg småunger heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 21. mai 2003 #58 Del Skrevet 21. mai 2003 Retz og c75 er herved invitert til krangling! Gjør hva som helst for å slippe å lese... Drittkjedelig kurs som jeg ikke fatter vitsen med i fagkretsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 21. mai 2003 #59 Del Skrevet 21. mai 2003 Hygiene er jo så klart viktig.Jeg har alltid dusjet hver eneste dag. For meg er hygiene så viktig at jeg har skikkelige såre hender etter vasking.(ikke tvangs-greier jeg snakker om ).Men jeg vasker i huset,tørket lillingen i baken,tatt i skittentøy,skiftet i papegøye-buret og kanskje har tatt i kjøtt el.da MÅ jeg bare vaske hendene. Håret er alltid rent og blankt,men er i hestehale når jeg er i huset.Tar det ned når jeg går ut.Putter på litt leppestift,og bare det hjelper på å se litt frisk ut. Kanskje bare maskara og litt leppestift er nok. Men når jeg ikke går ut en dag pga. regn eller skal løpe rett opp i butikken.....da gidd jeg ikke.Hater å fjerne sminken senere,foressten. Jeg har det sånn at når ungene har lagt seg,så tar jeg meg et bad feks.Da bruker jeg masse tid for meg selv.......tar på ansiktsmaske eller peeling.Putter olje i badet,vasker håret og etterpå smører jeg meg inn med en herlig vel-luktende lotion.Men poenget mitt var at det er ikke så viktig for andre som kanskje det er for noen.Men hygiene er viktig altså.....uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #60 Del Skrevet 21. mai 2003 Retz,pudding!! Skulle gjerne kranglet jeg,men min snille og sarte sjel tåler ikke slike utskeielser!! Dessuten tar du ting alt for bokstavelig!!! (kanskje lurt å flytte denne til snikk- snakk..? ) Og,dersom jeg faller fra er det PC`n min som klikker!! Og ikke fordi jeg feiger ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå