Gå til innhold

Sminke til jente på 9 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke at man skal nekte jentene å gradvis bli mer voksne, fnise og jåle seg.

Men NI ÅR, da hvor er man da? Fjerdeklasse?

"tjukk, stygg, mørke buste øyenbryn, krusete hår , og uvitende om klær..."

Det er forskjell på ungdomsskolen og fjerdeklasse. Trist at du måtte gjennom dette, har selv erfaring med den kjipe siden av mobbing, barn og ungdommer kan være jævlige med hverandre.

Men øyenbryn, krusehår, tjukk og "stygg" er normalt sett ikke noe man kan endre drastisk på en niåring. Hvertfall ville ikke jeg nappa bryna på en niåring eller brukt slettejern på håret hennes hver morgen.

Skrevet
Jeg mener ikke at man skal nekte jentene å gradvis bli mer voksne, fnise og jåle seg.

Men NI ÅR, da hvor er man da? Fjerdeklasse?

"tjukk, stygg, mørke buste øyenbryn, krusete hår , og uvitende om klær..."

Det er forskjell på ungdomsskolen og fjerdeklasse. Trist at du måtte gjennom dette, har selv erfaring med den kjipe siden av mobbing, barn og ungdommer kan være jævlige med hverandre.

Men øyenbryn, krusehår, tjukk og "stygg" er normalt sett ikke noe man kan endre drastisk på en niåring. Hvertfall ville ikke jeg nappa bryna på en niåring eller brukt slettejern på håret hennes hver morgen.

har du dette med deg fra barneskolen blir det også værre på ungdomsskolen!

jeg skulle så virkelig ønske min mor hadde hjulpet meg med litt mer passende klær, (alle skulle jo ha miss sixty og sånt, og jeg kom i sånne olabukser folk gikk i før med høyt liv osv...) og hjulpet meg med øyenbryn, og vist meg en lett sminkemåte. så jeg måtte egenimprovisere, og der forsvant bryna med barberhøvel, og jeg så ut som et sotehue rundt øya, for ingen ga meg noe råd. og da så jeg faktisk BEDRE ut. bildene fra 8 kl har jeg brent. og da grein jeg. ville ikke at noen skulle se dem.

slettejern bruker jeg daglig, og vet hvor mye det sliter, så det bør man holde seg unna så lenge som mulig. men finnes andre alternativ. frisør gikk jeg til, men da ble det bob frisyre og enda værre...

• 3 år senere...
Gjest anonymous
Skrevet

Jeg er tretten år gammel og begynte med mascara i tredje klasse. Jeg angrer så forferdelig, jeg er avhengig av sminke. Kommer meg ikke ut uten sminke og selvtilliten er på bånn. Skulle ønske noen sa nei til meg..:(

Gjest BabyBlue
Skrevet

Sorry, men er mange mødre som nesten burde tvinge jentene sine på sminkekurs og prøve seg frem i ung alder, fremfor å si "du får ikke lov å røre noe sminke før du er 13!". Og den dagen de blir 13 har de ikke peiling i det hele tatt og ender opp med å gå ut seende ut som klovner/billige horer resten av tenåringstiden. Er faktisk folk som aldri lærer seg å sminke seg skikkelig, noe som kan være en katastrofe for hvordan de blir seende ut så fort de tar frem foundation og skal tegne opp bryna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...