Gå til innhold

Sminke til jente på 9 år..

Gjest annemor30

Anbefalte innlegg

Gjest annemor30

Jrg har da altså en datter på 9 år, som nå har ei venninne som sminker seg. Min datter har da blitt sminket av venninnen... Er ikke dette litt tidlig? Har sagt at når hun blir litt større(13??) skal jeg spandere en time slik at hun kan få lært seg å sminke med de rette fargene... Men.. er jeg litt streng tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Nei, du er ikke streng. Litt barnesminke som fåes kjøpt i lekebutikk er greit nok, men ikke noe mer enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes ikke du er streng i det hele tatt.

Jeg synes det er helt sykt med småunger som går rundt med sminke, og påkledning som er direkte horete. La barn være barn, de blir tidsnok voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit om de sminker seg for morro i en lek. Men aldri iverden om jeg hadde tillatt henne å gå med sminke på skolen fks. Jeg haren datter på alder med din og det hender hun tyvlåner maskaraen min. Blir så oppgitt......................

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

ååå, dette var godt å høre!! Er jo ikke pent å snakke stygt om barn, men dattern min så ut som en voksen og var ikke særlig "lekkert" sminket heller hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg heller ville ha satset på litt sminke av skikkelig kvalitet framfor lekesminken made in gudene vet hva..... I tillegg er lekesminken crappy kvalitet, det går ikek ann å legge det fint,ofte i grelle farger og ungene ender opp med å se ut som en dårlige Lolita-kopi.....

Jeg har to jenter på 11 og 13. Og det begynner å bli ganske mange år siden jeg begynte å kjøpe litt sminke til de.Lipgloss i duse farger, glitterpudder, lyse øyenskygger osv. De har fått hjelp på veien med hvordan legge på og hvordan tone ut sminken. Det har ikke vært sminke til hverdags, men litt til bursdagselskap osv.Nå har de et rikholdig utvalg, ingen av de sminker seg til hverdags, det er fortsatt noe de leker mest med, ikke bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annemor30
Jeg synes det er greit om de sminker seg for morro i en lek. Men aldri iverden om jeg hadde tillatt henne å gå med sminke på skolen fks. Jeg haren datter på alder med din og det hender hun tyvlåner maskaraen min. Blir så oppgitt......................

Signerer denne:-) Min datter hadde en lilla flekk på kinnet igår, trudde jo at det var blåmerke.. men neida... min øyenskygge det gitt.... i hele vasken også:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

La barn være barn ja, enig i dette. Men vi m jo huske på at dette med sminke også er en del av leken, sminke seg å være voksne damer.

Sminke på daglig basis derimot, nei det synes jeg ikke er greit.

Jeg synes forresten at et make-up-kurs som 13-åring er litt søkt også jeg da. Vet ikke helt hvorfor men..tror det går litt på det med prøving og feiling og sånt. Perfekt sminket som 13-åring liksom. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stedatter på 12 år får bruke litt mascara...men ikke mer enn det.

Sminke på småbarn ser helt corny ut.

La barn være barn, tenker jeg.Leke sminkedame- helt greit, men etterpå skal det av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Tror jeg heller ville ha satset på litt sminke av skikkelig kvalitet framfor lekesminken made in gudene vet hva.....

Jeg mente ikke at de skal bruke dårlig sminke, men at sminke på barn skal være lek og ikke noe mer enn det.

Min stedatter på 12 år får bruke litt mascara...men ikke mer enn det.

Sminke på småbarn ser helt corny ut.

La barn være barn, tenker jeg.Leke sminkedame- helt greit, men etterpå skal det av...

Nettopp. Det skal av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30
La barn være barn ja, enig i dette. Men vi m jo huske på at dette med sminke også er en del av leken, sminke seg å være voksne damer.

Sminke på daglig basis derimot, nei det synes jeg ikke er greit.

Jeg synes forresten at et make-up-kurs som 13-åring er litt søkt også jeg da. Vet ikke helt hvorfor men..tror det går litt på det med prøving og feiling og sånt. Perfekt sminket som 13-åring liksom. Hmmm.

Du skjønner at denne datteren har en usminket mor;-) Jeg sminker meg sjelden, men jeg har jo øyne så jeg ser hva som er stygt og pent med sminke, derfor tenkte jeg et farge kurs(sminke veiledning)hvor hunfår noen ideer hva slags farge hun bør bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg ga bort en sminkekoffert med masse sminke i til min niese til hennes 9-årsdag. Der ingenting i veien med det så lenge det brukes med måte. Hun er heller ikke sminket til hverdags, men har på seg litt når det er selskap eller når de leker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Jeg synes det er drøyt at et barn har for vane å sminke seg til selskaper!!

Jeg også. Barn kan pynte seg med kjoler og sløyfe i håret, men ikke sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg var i 9-10 års alderen, da var det sminking i første friminutt på skolen sammen med en gjeng veninner. Da var det eyeliner, eyeshadow og mascara det gikk på .

Så i siste friminutt gikk vi å vaska alt bort, fordi vi visste vi ikke fikk lov til å ha det på hjemme ;)

Tenker det er nogen lunde sånn enda.

Men sminke til en 9 åring som de får av foreldre, syns ikke det er ille så lenge mor eller far hjelper til litt og får sminken til å se "bra ut" - altså sånn at den ikke synes, for det er mulig.

Til lek må de selvfølgelig få bruke så mye farger og gudene-vet-hva så mye de vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å lære barna å sminke seg litt dust. Man trenger ikke være svart rundt øynene for at det skal hete å sminke seg... Alt med måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Jeg synes det er helt greit at en 9-åring bruker sminke til daglig. Barn er de fortsatt. De kan fortsatt leke i sandkassa eller med Barbie selv om de går med sminke, stringtruse eller hører på "ungdomsmusikk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper
Det er mulig å lære barna å sminke seg litt dust. Man trenger ikke være svart rundt øynene for at det skal hete å sminke seg... Alt med måte

Jeg syns faktisk ikke det er greit å lære barn å sminke seg i det hele tatt, for hvorfor må vi putte på dem den voksnes verden før det er nødvendig?

Er du så opptatt av sminke, at du må lære barna rundt deg å sminke seg dust? Som mor hadde jeg blitt forbanna om min datter på 9 år fikk en sminkekoffert, for jeg anser ikke det som noen bra gave i det hele tatt.

Jeg er opptatt av at barna får være barn så lenge som mulig, for barn med sminke ser helt forferdelig ut. Små voksne liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke det er greit å lære barn å sminke seg i det hele tatt, for hvorfor må vi putte på dem den voksnes verden før det er nødvendig?

Er du så opptatt av sminke, at du må lære barna rundt deg å sminke seg dust? Som mor hadde jeg blitt forbanna om min datter på 9 år fikk en sminkekoffert, for jeg anser ikke det som noen bra gave i det hele tatt.

Jeg er opptatt av at barna får være barn så lenge som mulig, for barn med sminke ser helt forferdelig ut. Små voksne liksom

Gaven ble gitt i samtykke med barnets mor.

Det er fint vi er forskjellige ikke sant. Noen synes en ting er greit, mens andre synes andre ting er greit. Og sånn er verden. Du gjør helt sikkert noe som jeg ikke synes er greit, men det er din familie så jeg legger meg ikke borti det.

Det handler da ikke om å være en liten voksen bare fordi barnet har begynt å intressere seg for sminke. Da hun fikk sminken av oss satt jeg sammen med henne og fortalte hva de forskjellige tingene er og hvordan de skulle brukes. Dette er nå nesten ett år siden og jeg har enda ikke sett henne med sminke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er drøyt at et barn har for vane å sminke seg til selskaper!!

At en tiåring har på seg litt lys rosa lipgloss og litt glitter i kinnene når hun skal på burdagsselskap til en venninne?? Litt glitternegelakk?Jaja.... vi er forskjellige.

Men jeg ser faktisk ikke problemet.Her har det fungert helt utmerket. De pynter seg og styrer til enkelte ting, mens på f.eks 17.mai, familieselskaper, julaften ovs har det aldri engang vært spøsmål om de skal sminke seg.Heller ikke til hverdags.

De har fått sminke som er allergitestet ( og ikke testet på dyr.....), farger som ikke er skrikende og grelle og med en kvalitet som gjør det mulig å legge det både pent og diskret. Noe det sjelden er mulig å gjøre med lekesminken.

Jeg har ingen problemer med å la jentene få litt hjelp og veiledning til det å bruke sminke. Heller det enn at de sminker seg i smug og ender opp med å se forjævlig ut.

Når den tid kommer at de vil farge hår osv håper jeg at de kommer til meg og ber om hjelp framfor å eksprimentere på egen hånd. For min del kan de gå med både rødt og grønt hår om de vil så lenge de ikke ender opp med å svi hodebunnen.Det er ikke nødvendig for alle jenter å finne de gode måtene å gjøre alt på selv, det er mulig hjelpe de på vei uten at man fratar de tiden som barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...