Cilla Skrevet 19. mai 2003 #1 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg og noen venninner skal ha gresk aften neste fredag, og alle skal ha med noe mat hver. Jeg trenger tips til hva som hører med på en slik kveld, hva mat som er grei å lage, og helst oppskrifter. Dette står på listen til nå: * Moussaka *gresk salat *Tsatziki *brød (slike flate runde med grovt salt på, noen som har opskrift på det?) Hjelp meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. mai 2003 #2 Del Skrevet 19. mai 2003 Grillspyd med lammekjøtt Calamares Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegehi Skrevet 20. mai 2003 #3 Del Skrevet 20. mai 2003 -Fylte tomater -greske kjøttboller i tomatsaus Kommer ikke på mer... Men se på denne siden, her har jeg funnet flere gode oppskrifter! http://folk.uio.no/oeivinda/greskmat.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 20. mai 2003 #4 Del Skrevet 20. mai 2003 Dolmades er nesten et MUST!!! Disse kan kjøpes hermetisk i Hellas; mulig du får dem i innvandrerbutikker el andre velutstyrte butikker her til lands også....Ikke glem Retsina og ouzo!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 20. mai 2003 #5 Del Skrevet 20. mai 2003 Kleftiko Stifado Souvliaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. mai 2003 #6 Del Skrevet 20. mai 2003 Baklava med honning hører med. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Change Skrevet 20. mai 2003 #7 Del Skrevet 20. mai 2003 Mmmmm! Gresk mat er nydelig! Jeg har oppskrift på Psari plaki- ovnsbakt fisk....heeelt nydelig! Er du interessert? Oliven må du ha!! Change :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 20. mai 2003 #8 Del Skrevet 20. mai 2003 Change skrev: Jeg har oppskrift på Psari plaki- ovnsbakt fisk....heeelt nydelig! Er du interessert? JEG er interessert.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Change Skrevet 20. mai 2003 #9 Del Skrevet 20. mai 2003 Psari plaki til 4 pers. Ca 1 kg torsk eller steibitfilet ! sitron 2 ts salt 1/4 ts pepper ! stor løk i skiver 1 dl olivenolje 2 pressede hvitløksfedd 4 skålede tomater(evt.hermetiske) 1/2 dl hvitvin 2-4 skivede tomater(klase/smaks tomater smaker best) 3 ss hakket bladpersille Legg fiskefileetene i en ildfast formog press sitronsaften over,strø på salt og pepper. La stå og godgjøre seg mens du tilbereder resten. Fres løken i halvparten av oljen til den er myk. Tilsett hvitløk,hakket tomat og vin - kok i ca 45 min. Dekk fisken med løk og tomat blandingen. Legg tomatskiver på toppen,strø persillen over, og drypp resten av oliven oljen over det hele. Stekes på 175grader i ca 40 min Server med brød,oliven og gresk salat! Change :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 20. mai 2003 #10 Del Skrevet 20. mai 2003 Høres veldig godt ut!!! Skal prøve den....kanskje til helgen....Thanks a lot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 20. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 20. mai 2003 JEG tror jeg skal prøvesmake denne i helgen! Må jo vite hva jeg tar med på festen! Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2003 #12 Del Skrevet 21. mai 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=32208 Disse "brødene" er KJEMPENYDELIGE NAM NAM.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 21. mai 2003 #13 Del Skrevet 21. mai 2003 ..og så må dere ha Ouzo shots! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 21. mai 2003 #14 Del Skrevet 21. mai 2003 ..og så må dere ha Ouzo shots! En hårete gresk strandløve ved navn Stavros Theodonakis i turkis glitterbadebukse innsauset i sololje hører også med- han kan servere drinker. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 21. mai 2003 Får booke mannen min. Tviler på han synes det høres så veldig fristende ut. Seks jenter som har drukket seg fulle på ouzo og som glaner på det han har under den lekre badebuksen...... han er bleik som f.... så det hadde blitt litt av et syn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. mai 2003 #16 Del Skrevet 22. mai 2003 For at jeg skal takle den tror jeg at jeg blir nødt til å ligge på stranda i Hellas også... Kan takle det meste da. Noe å foreslå for sambo når vi drar til Hellas i juni kanskje? Har notert meg navnet. :blunke: Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. mai 2003 #17 Del Skrevet 22. mai 2003 Gleder meg allerede Cilla! Det skal bli moro, med Cilla-mannen i badebukse! la oss også hente ned kelneren fra Akropolis, han lekre greske saken! da blir det nok fart i sakene tenker jeg! ååå for jentekveld det kan bli!! :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 23. mai 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 23. mai 2003 Må nok beklage dere forventningsfulle kvinner for på jentekvelder er Cilla mannen ikke velkommen, i badebukse eller ikke! han på Akropolis derimot.......... var dessverre litt for sleip til meg. Vi får finne en greker som er bananbåtsjåfør! De er det sikkert mange av. Hva med han som MB rota med på Skiathos?? Siden du skal på bryllupsreise dit snart, kan du vel hilse på han personlig! Ha en fin lesehelg : var ikke det en god vits Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 25. mai 2003 #19 Del Skrevet 25. mai 2003 Det må være the one and only Stelios! nei, tror ikke vi inviterer ham i badebukse heller..han var litt for tynn og pinglete (Sorry MB! ) Da tror jeg mer på vaktmesteren, han var fin i badebukse! husker ikke hva han heter i farta, men skal sporenstreks finne ut av det!! Gyv løs du Cilla og les så mye du orker....på greske oppskrifter!! her skal det spises!!! (Jeg burde heller sitte ute , og bli brun, bare så synd at jeg har rotet til døgnrytmen av alle fridagene! nå er det jo natt!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå