Gå til innhold

Hva betalte dere for bryllupet??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sitter og regner over dette - stemmer det at de fleste sitter igjen med en "regning" på 100.000.-?? Er det ikke mulig å få et "normalt" bryllup billigere enn det?

C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke med om bryllupet blir normalt eller ikke, men hele sulamitten har vi beregnet til kr. 170.000,- Vanvittig mye penger, men så er mye av det ting som vi har og kan bruke i lang tid fremover.

Foreløpig budsjett:

3000 Hudpleie brud

2000 Brudens stæsj

4200 Frisør brud

1000 Frisør forlover

500 Frisør brugdom

3700 Manneklær

1000 Sko brudgom

1000 Sko brud

10000 Kjole

2000 Blomster kirke

1500 Brudebukett

1000 Prest

20000 Fotograf

3500 Servering

15000 Kokk m/mat

10000 Drikke

3500 Bryllupskake

8000 Musikk

0 Transport brudepar

4000 Transport gjester

3000 Hotell

4000 Ringer

50000 Bryllupsreise

9000 Morgengave til henne

8000 Morgengave til ham

0 Overnatting gjester

168900

Noen steder vet jeg vi har tatt alt for hardt i, men det veier sikkert opp for de tingene vi har glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et budsjett på ca. 70 000. (Det er inkludert det aller meste - som soltimer på forhånd og gaver til forlovere...)

Vi blir ca. 55 stk. til både middag og kaffe. Det kunne nok blitt en del billigere også, men vi har valgt å arrangere det på et hotell (restaurant). Dette fordi min mor og far da vil kunne nyte festen på linje med de andre... Dessuten gjør det alt enklere for oss, som nå en drøy måned før bryllupet er midt oppe i eksamen...

Bryllupsreise er ikke inkludert - der tar vi oss en hyttetur, så det blir ikke noen voldsom sum. Morgengavene blir ikke i flere tusenkronersklassen, men heller vel gjennomtenkte og mindre... Brudgommen gifter seg i sin pene sorte dress som er brukt 2 ganger før, og har også sko fra før. Skjorte og vest/kravatt til ham kom på 750,- til sammen - et billig antrekk! Dessuten har vi alkoholfritt bryllup da - og uten at det er grunnen til det, så sparer man en del på det ettersom jeg forstår.

Moralen er: Man kan arrangere bryllup i alle prisklasser - det kommer an på hvor 'kravstor' man er, og hvilken stil man ønsker... Og kanskje også hvor god råd man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Moralen er: Man kan arrangere bryllup i alle prisklasser - det kommer an på hvor 'kravstor' man er, og hvilken stil man ønsker... Og kanskje også hvor god råd man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup kostet oss rundt 45000, og vi hadde 50 gjester. det er utrolig mange måter å få et bryllup billig på, og det finnes mange tråder her inne med diverse sparetips! Anbefaler folk å ta en titt på de trådene om man ønsker å finne rimelige løsninger, som ikke er noe dårligere enn noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 72 gjester, og hele greien kom på ca 35.000, inkludert at jeg kjøpte kjolen min (den var det dyreste av alt!). Om du trenger råd om hva man kan spare inn på og likevel få en flott fest, så er det bare å sende meg en PM :D

Alle gjestene kom til middag, ingen ekstra til kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

117 000,-, hvorav 50 000 var fra foreldrene. Resten hadde vi spart opp, og det var hva som gikk.

Vi hadde 65 gjester. Hadde fri bar (men det var "kun" 5000,-). Det dyreste var drikke til maten. Kuvertprisen var 525,-. (4-retters i steden for to ganger servering av hovedrett).

Jeg synes å huske at mat + drikke kom på i overkant av 70 000,-.

Fotograf ble 6 000,- + takkekort/porto ca 2 000,-.

Musikk: 5 000,-.

Kjole + undertøy: i underkant av 15 000,-

Sjakett + sko: ca 3 000,-

Bukett + blomster: 3500,-

Frisør + sminke: ca 2 000,-

Det var mye penger, men en utrolig vellykket dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hva man regner da..

Soltimer og hudpleie vet jeg ikke helt om burde regne med. Ei heller morgengaver og bryllupsreise. Vi har ikke tatt det med i vårt budsjett. Ville synes det var ekkelt at svigermor skulle betale for soltimene min og at mamma skulle betale for morgengavene.. De skal jo beatle 1/3 del hver. Så da regner vi bare selve festen, transport og antrekk. De kostnadene som kommer den dagen. Ikke før og etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett budsjett på 50.000, men har 20.000 ekstra i tilfelle budsjettet sprekker..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal ha 60 gjester og har et budsjett på 30000, gjør mye selv av mat og pynting o.s.v., og har mange venner, familie og bekjente som hjelper oss og stiller opp for å ta i et tak. Vi klarer budsjettet fint og får det bryllupet vi ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...