Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, altså... hva er 'emo', eller en emo-kid? Selv må jeg innrømme at jeg ikke har helt peiling, har heller en litt vag følelse av en halv-depressiv, blek ungdom med svart hår og rocka klær.. men jeg vet ikke engang om jeg har rett i dette. ;)

Noen som kan forklare? :sjenert: (litt flau over å spørre..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Dette har vel blitt et motebegrep som betegner nettopp de ungdommene du beskriver.

Emo er en kortform av emosjonell, og brukes ofte om ungdom som har det litt vanskelig, som kan drive selvskading og ha selvmordstanker.

I dag er det blitt sånn at hvis du kler deg i svart, hører på litt tyngre musikk og ser litt deppa ut, blir du stemplet som emo. Dette stemmer jo ikke alltid. Det er blitt en image, på linje med punkere, hip-hop`ere osv.

Skrevet (endret)
Dette har vel blitt et motebegrep som betegner nettopp de ungdommene du beskriver.

Emo er en kortform av emosjonell, og brukes ofte om ungdom som har det litt vanskelig, som kan drive selvskading og ha selvmordstanker.

I dag er det blitt sånn at hvis du kler deg i svart, hører på litt tyngre musikk og ser litt deppa ut, blir du stemplet som emo. Dette stemmer jo ikke alltid. Det er blitt en image, på linje med punkere, hip-hop`ere osv.

I tillegg har veldig mange unge, altså de som går i 5/6 og opp til 10 klasse, funnet ut at hvis de ser noen i svarte klær så skal de rope emo etter dem og spørre om de kutter seg :ler:

Det er da "kjennetegnene" på det som folk kaller emo, at de kutter seg. Og kler man seg i svart, hører på metal og ikke kutter seg, da er man kun goth.

Det er det jeg har blitt forklart når jeg har spurt søskna mine, som er 11 og 15 år.

Jeg blir riktignok kalt happy emo-kid av barn når jeg går forbi. Eller bare emo, eller selvskader :ler: Det kan jeg egentlig ikke forstå. Hvordan de kan si at jeg er noe utifra hva de ser? Jeg går i svarte klær, men jeg kombinerer det med fargede plagg eller smykker, veske, armbånd o.l Jeg har svart hår, men det er vel ikke en grunn til at jeg dermed er emo? Jeg hører på metal, men også jazz. Synst egentlig den der stemplinga av folk er litt trøttendes til tider, spesielt når de ikke klarer å holde kjeft når man går forbi :sjenert:

Endret av estrella
Skrevet

Emo

Hvis du googler emo så kommer det opp masse. Bilder too!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...