Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hvorfor er det så "mange" som føler avsky mot sos-rasisme og hater dem? Noen sier til og med at de er verre enn vigrid og at de er lanssvikere (er mange på vgd som sier det). Men er ikke sos-rasisme en organisasjon som kjemper mor rasisme og er ikke det bra? Hva er de gjør som får enkelte til å hate dem? Eneste jeg har hørt det fra er divesre forum så er jo ikke sikkert det er så mange av norges befolkning som er negativ mot dem som det kan virke.
Gjest StockDama Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Grunnen til at mange misliker de er fordi de jobber rent mot rasisme fra invandrerens side. Det er vel og bra at de gjør det, men om noen skulle slenge rasistiske bemerkninger mot vår egen befolkning løfter ikke sos rasisme en eneste finger. Så de er litt ensidige for å si det slik.
Gjest Bellatrix Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Grunnen til at mange misliker de er fordi de jobber rent mot rasisme fra invandrerens side. Det er vel og bra at de gjør det, men om noen skulle slenge rasistiske bemerkninger mot vår egen befolkning løfter ikke sos rasisme en eneste finger. Så de er litt ensidige for å si det slik. Ja, og så er det vel lett å få inntrykk av at de selv skjærer alle innvandrere over en kam. Hvis man misliker å bli spyttet på av Ali, så er man rasist og hater alle muslimer.
Gjest StockDama Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 De er litt for lette på triggern med å kalle folk rasistiske ja.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Ja, og så er det vel lett å få inntrykk av at de selv skjærer alle innvandrere over en kam. Hvis man misliker å bli spyttet på av Ali, så er man rasist og hater alle muslimer. Tja, jeg vil påstå at om det er et større problem å bli spyttet på av Ali enn Ole så er man rasist.
Purple Basil Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Rasisme går begge veier - dette har tydeligvis ikke SOS-rasisme fått med seg. Det eksisterer like mye rasisme mot nordmenn som det eksisterer mot innvandrere - nei, skal man kjempe mot rasisme så skal man kjempe mot ALL rasisme. Ikke bare rasisme mot en gruppe. Derfor misliker jeg denne organisasjonen.
Chimamanda Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Det eksisterer like mye rasisme mot nordmenn som det eksisterer mot innvandrere Rasismen eksisterer begge veier ja, men tror ikke det er saa veldig mange nordmenn som sliter med aa faa seg jobb / leilighet pga hudfargen eller navnet. Selvfoelgelig er rasismen ille uansett hvem den er rettet imot, men du kan ikke si det er helt det samme.
Purple Basil Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Rasismen eksisterer begge veier ja, men tror ikke det er saa veldig mange nordmenn som sliter med aa faa seg jobb / leilighet pga hudfargen eller navnet. Selvfoelgelig er rasismen ille uansett hvem den er rettet imot, men du kan ikke si det er helt det samme. Nei, den er ikke det. Men det er fullt mulig for organisasjonen og jobbe for beggene guppene (hvis man kan si det slik) - jobbe mot all rasisme, enten det er "store" eller "små" problemer.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #9 Skrevet 10. juni 2008 Grunnen til at mange misliker de er fordi de jobber rent mot rasisme fra invandrerens side. Det er vel og bra at de gjør det, men om noen skulle slenge rasistiske bemerkninger mot vår egen befolkning løfter ikke sos rasisme en eneste finger. Så de er litt ensidige for å si det slik. Unnskyld at jeg spør, men hva er 'rasistiske bemerkninger mot vår egen befolkning'? Du mener, mot hvite mennesker her eller? Har vanskelig for å tolke svaret ditt annerledes.
Gjest Bellatrix Skrevet 10. juni 2008 #10 Skrevet 10. juni 2008 Tja, jeg vil påstå at om det er et større problem å bli spyttet på av Ali enn Ole så er man rasist. Jeg hadde mislikt Ole om han spyttet på meg. Da hadde ingen kalt meg rasist, trønderhater, bondehater eller at jeg hatet alle som lignet Ole på noen måte. Men om Ali spytter på meg, og jeg misliker han for det, så er jeg rasist og hater alle muslimer. Det er i hvert fall sånn man kan få inntrykk av at en del mener. Skjønn det den som kan.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Jeg hadde mislikt Ole om han spyttet på meg. Da hadde ingen kalt meg rasist, trønderhater, bondehater eller at jeg hatet alle som lignet Ole på noen måte. Men om Ali spytter på meg, og jeg misliker han for det, så er jeg rasist og hater alle muslimer. Det er i hvert fall sånn man kan få inntrykk av at en del mener. Skjønn det den som kan. Nå tror jeg spyttklysa til Ali eksisterer bare i din fantasi, men
Gjest StockDama Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Unnskyld at jeg spør, men hva er 'rasistiske bemerkninger mot vår egen befolkning'? Du mener, mot hvite mennesker her eller? Har vanskelig for å tolke svaret ditt annerledes. Kronglete formulert, beklager det, men ja, hvite =D Er ikke til å legge under en stol at vi fortsatt har størst befolkning av hvite. Så langt, kan fort skifte, og er nå helt greit det også =)
Gjest Bellatrix Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Nå tror jeg spyttklysa til Ali eksisterer bare i din fantasi, men Det gjør den. Det var bare et eksempel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå