Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Jeg lander på Gardermoen klokken 21.15 en fredag og har lyst til å bestille et fly videre 22.35. Jeg er godt reisevant og 'somler' ikke, og jeg skal kun ha med meg håndbagasje, altså kan jeg gå rett fra flyet gjennom tollen og så til innsjekkingsautomat og så rett til boarding. Vil dere si at jeg med sannsynlighet vil rekke dette hvis det ikke blir en forsinkelse grunnet ulykke eller noe sånt? Det er siste flyet som går, alternativet mitt blir å overnatte på flyplassen og det er ikke så koselig (to ulike flyselskap). Jeg vet det ofte er småforsinkelser og sånt, samtidig hadde jeg blitt veldig sur hvis jeg kom frem på flyplassen i god tid og IKKE hadde billetten.. Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 En time og 20 minutter er god tid på Gardermoen HVIS flyet er i rute. Men det er det jo ingen garanti for. I ditt tilfelle vil du nok rekke det om flyet er inntil 45 minutter forsinket i hvert fall, kanskje mer. Kommer du fra et ikke-Schengen-land og må gjennom passkontroll, og du så skal helt i andre enden for å ta et innenriksfly, så kan det ta litt tid. Kan du få bestilt gjennomgående billett, eller må du bestille to separate billetter fra ikke samarbeidende flyselskap? Hvis det siste er tilfelle så står du selv med risikoen hvis du ikke rekker flyet. Jeg ville nok tatt sjansen, tror jeg, i hvert fall hvis jeg fikk billigbillett videre. Overnatting på Gardermoen er dyrt (med mindre man sover på en benk).
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 To separate flygninger. Og ja, det blir eventuelt småsoving på en hard benk.
Glitnir Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 Du trenger jo ikke å sjekke inn heller, skal du innenlands så er det bare å gå rett til gaten når du kun har håndbagasje. Og ellers ville nok jeg tatt sjansen på den connectionen der ja. Du har jo aldri noen garantier for at du rekker et fly, heller ikke om det er 10 timer imellom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå