Gå til innhold

Prøveattesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Jeg skal gifte meg 21.juni og tenkte jeg skulle levere prøveattesten på onsdag 11. juni.

Er det nok tid eller burde jeg ha levert for ei stund siden? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Tror nok du er litt seint ute. Vi sendte skjemaene tidlig i mai, og fikk prøveattesten for noen få dager siden...

Skrevet (endret)
Tror nok du er litt seint ute. Vi sendte skjemaene tidlig i mai, og fikk prøveattesten for noen få dager siden...

Altså jeg sendte skjemaet i april, og fikk attesten 2 uker etterpå. Men mente om jeg har nok tid på meg å levere attesten til vielsesstedet. De trenger vel ikke attesten så altfor lenge før bryllupet vel?

Endret av LonelyLove
Skrevet

Det er nok tid ja.

Skrevet
Altså jeg sendte skjemaet i april, og fikk attesten 2 uker etterpå. Men mente om jeg har nok tid på meg å levere attesten til vielsesstedet. De trenger vel ikke attesten så altfor lenge før bryllupet vel?

Hvis den som skal vie dere ikke har sett noe til attesten, da vil nok vedkommende lure litt. Men har du attesten klar, da holder det egentlig å levere den rett før vigselen :) Poenget er at attesten MÅ være levert før dere kan vie dere og at attesten MÅ bekrefte at dere kan vies etter norsk lov. Av praktiske grunner lønner det seg selvsat å levere attesten så snart som mulig. Det er alltid det tryggeste og det greieste for vigsler, for vigsler må være sikker på at attesten er levert og blir levert. Uten attesten er bryllupet ugyldig. Men som sagt: bare den blir levert, da er det i teorien greit nok. Jeg har viet ektepar samme dag som jeg mottok attesten, men da var det avtalt på forhånd at den skulle leveres på det tidspunktet, og jeg visste at attesten var OK. Jeg ville lurt fælt på hvor attesten ble av hvis det ikke allerede var avtalt at den skulle leveres så sent. Jeg hadde nemlig ikke kunnet vie paret hvis de ikke hadde tatt med attesten. Som hovedregel lønner det seg å få attesten unna så fort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...