Netten Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Nevøen min skal døpes i sommer, og foreldrene mine lurer så fælt på hva de skal gi den lille. Det er deres første barnebarn. De har tenkt på å sette penger på en konto, men lurer på hvor mye de skal gi... Hva er vanlig liksom? Tror de er litt redde for at den enten skal gi mye mer eller mye mindre enn de andre besteforeldrene. Noen som har noen tips? (og kanskje samtidig noen gode tips til hva tante kan gi...? Vil gjerne lage noe, men vet ikke helt hva) Endret 9. juni 2008 av Netten
Lille Ballerina Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Foreldrene mine satt inn penger på konto til barnebarna sine, men aner ikke summen. Hvis du er flink til å male er det jo koselig å få feks malt på barnekrus og skål, eller eventuelt noe i denne duren Tusser og Troll :smile:
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Her ga bestefar et gavekort på 1000 kr hos en fotograf.
Nasseline Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Her ble det gitt navneplate med ferdig gravering, med plass til bilde av dåpsbarnet av det ene besteforeldreparet. Jeg husker virkelig ikke hva han fikk av de andre... Men ikke så mye penger.
Gjest *Mim* Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 besteforeldre har gitt kunst, navneplater, sølvbestikk... Aldri penger.
Netten Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. juni 2008 Tusen takk for mange tips! Har sendt videre til Mamma Jeg liker godt å male, ja, men har bare et par uker på meg da dåpen ble framskjøvet nylig. Men får gjerne tid til å male noe.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Her betaler foreldrene mine dåpen til barnebarna sine, altså middag til alle gjestene pluss kaffe og kaker. Mamma har også sydd dåpskjole, som vel kom på ca 1500kr. I tillegg til dette har de fått 1000 kr på konto.
Wildy Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Her fikk jentene et par sølvlysestaker hver fra mormor og bestefar. Fra farmor og mormor fikk den ene salt-og pepperbøsser i sølv, gravert med dåpsdato og den andre sølvkrus om jeg husker rett. Lysestakene bruker vi masse, og det er virkelig en gave de kommer til å ha glede av hele livet. Salt-og pepperbøssene er veldig fine, men håpløst upraktiske til sitt formål. Men de ser veldig pene ut på bordet, da....hehe... Sølvkrus er kanskje ikke så nyttig. Men har laget til en liten dekorasjon oppi av silkeblomster og perler, og det ser jo pent ut.
KnockedUp Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Her finnes det vel ikke noe fasitsvar, spesielt ikke når det er snakk om penger- folk har ulik økonomi. Jenta vår fikk 5.000 av mine foreldre, av moren til mannen fikk hun smykkeskrin i sølv og et gullarmbånd, av faren en sånn sylinder til å ha "dåpsattesten" (dvs navnetavlen) i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå