Gå til innhold

Er det frekt å spørre om å låne balsam i dusjen på treninga?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

HEI

Jeg lurer på en ting..

Jeg sto i dusjen på treninga.. hadde shamponert håret og det føltes tørt. Hadde glemt balsamen.

Ved siden av meg sto en dame med shampo og balsam flasker stående på gulvet.

Jeg spurte om jeg kunne få litt balsam, siden jeg hadde glemt min hjemme...

Hun sa ja, og smilte. Men kunne vel ikke gjort noe annet.. hihi :)

Er det frekt å spørre om det? Kunne dere spurt om det samme?

Tønsbergjenta :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt. Hadde gladelig gitt deg litt balsam jeg.

Skrevet

Jeg synes det er frekt. Hadde nok også sagt ja, men hadde blitt irritert. Ikke fordi jeg var redd for balsamen, men i dusjen etter trening vil jeg helst være i fred.

Min regel er at det er frekt å spør om ting, dersom den som må svare kan føle at en ikke har noe valg....(låne balsam var jo ikke det værste da..hehe)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er like frekt som å spørre etter ketchup!!!

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Det er like frekt som å spørre etter ketchup!!!

:ler:

Jeg hadde ikke hatt noe imot å donere litt balsam. Men om jeg hadde glemt det selv, hadde jeg nok bare latt det være siden jeg strengt tatt ikke trenger balsam hver gang. Om jeg hadde glemt såpe i det hele tatt, kunne jeg vært mer tilbøyelig til å spørre.

Skrevet

Synes ikke det er frekt nei.

Hadde som Frk Aaberg ikke spurt etter balsam, men hadde nok spurt om det var shampoo eller saape det var snakk om.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt i det hele tatt.

Om det derimot var en som -alltid- spurte etter balsam, så hadde jeg begynt å lure på om det var bevisst snylting, at hun ikke gadd kjøpe sin egen. Og det hadde vært frekt.

Men å spørre om det én gang? Helt i orden. Det har ikke falt meg inn at noen kunne synes det var frekt engang.

Skrevet

Synes ikke det er frekt, hadde gladelig gitt deg litt balsam om jeg hadde hatt. Men nå vasker jeg alltid håret hjemme da.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, men det er pga at jeg er ekstremt stresset de få gangene jeg dusjer offentlig. Avskyr at andre ser meg naken, så om noen hadde sett rett på meg og snakket til meg hadde jeg fått helt hetta. Men jeg antar de fleste har sosiale antenner nok til å la sånne som meg få være i fred ;) (for det viser på meg desverre, jeg skjelver og flakker med blikket osv)

Men selve låningen hadde jeg ikke reagert på :)

Skrevet

Jeg har bodd i kollektiv med shampo-tyver, så jeg har utviklet en skepsis til folk som skal "låne" (greit å ta en dæsj om man plutselig og uventet går tom selv, men disse folka her kjøpte aldri egen shampo). Jeg tviler dog på at det finnes noen personer som har så lite skam i livet at de konsekvent snylter shampo av fremmede i offentlige dusjer :ler:

Hadde selvfølgelig svart ja, man "må" jo det. Og jeg liker jo å hjelpe folk i nød og score noen karmapoeng i livet. Hadde dog reagert litt på at det var balsam, for selv så hadde jeg nok forsøkt å overleve uten om jeg hadde glemt det. Jeg prøver helst å unngå å kommunisere med fremmede folk som er nakne.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, ikke noe frekt. Hadde ikke turt å spørre selv da, men jeg er ikke typen til å snakke med fremmede med mindre det gjelder livet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde aldri i livet spurt selv. Har stussa litt over hvis noen hadde spurt meg, og tenkt på dem som litt sære. Altså, hvor viktig er det å bruke balsam liksom? Shampoo er greit nok. Dessuten kan balsamen ha vært av et dyrt merke, noe man foretrekker å bruke av selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Hadde aldri i livet spurt selv. Har stussa litt over hvis noen hadde spurt meg, og tenkt på dem som litt sære. Altså, hvor viktig er det å bruke balsam liksom? Shampoo er greit nok. Dessuten kan balsamen ha vært av et dyrt merke, noe man foretrekker å bruke av selv.

Enkelte av oss er nødt til å bruke balsam for ikke å se ut som lykketroll med et alvorlig tilfelle av bad-hair-day... Jeg har veldig tykt hår, og om jeg ikke bruker balsam så er håret mitt omtrent som en afro minus krøllene.. Lækkert..

Og selv jeg, med mitt veldig lange hår, bruker bare en liten klatt balsam, så selv om man har en dyr balsam så er man rimelig gnien om man ikke kan låne vekk litt én gang. Hvor ofte er det folk spør, liksom..

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke fått noen voldsom reaksjon i den ene eller andre retningen om noen hadde spurt om litt balsam.. Har skjedd at jeg både har lånt bort og lånt av andre, og har egentlig aldri tenkt over om det er frekt eller ikke... men nå begynte jeg selvfølgelig å lure... :)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg synes det er frekt. Hadde nok også sagt ja, men hadde blitt irritert. Ikke fordi jeg var redd for balsamen, men i dusjen etter trening vil jeg helst være i fred.

Min regel er at det er frekt å spør om ting, dersom den som må svare kan føle at en ikke har noe valg....(låne balsam var jo ikke det værste da..hehe)

Enig. Det handler ikke om balsam eller ikke balsam, men om å la folk dusje i fred.

Skrevet

Nei, jøss, det går da helt fint.

Gjest Wildcat
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med å låne bort balsam, dusjsåpe etc nei. Men deodoranten min får du aldri! :ler:

Skrevet (endret)

Frekt og frekt... Jeg ville nok synes det var litt merkelig om et vilt fremmed menneske ville låne balsam (strengt tatt ber man vel om å få -låner man noe leverer man det tilbake...) i dusjen, både fordi balsam strengt tatt ikke er noe man må ha (at man ikke ser helt bra ut på håret på veien hjem er ikke akkurat verdens undergang...) og fordi jeg generelt sett synes det er litt sært å be ukjente om sånne ting.

Endret av Daria
Skrevet

Jeg heller nok også mot at man bør la fremmede folk få dusje i fred. Men klart - jeg hadde jo ikke sagt nei hvis noen hadde spurt, man har jo egentlig ikke noe valg når man får sånne spørsmål. Men det er kanskje mer realt å spørre om å FÅ i såfall?

Selv ville jeg aldri spurt et fremmed menneske om å få noe som helst, med mindre det sto om liv og helse eller var en skikkelig krise. Jeg hadde heller sett litt tørr ut i håret til jeg kom hjem og fikk ordnet håret enn å tigge balsam hos fremmede mennsker som står i en fellesdusj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...