Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp... Har en nydelig flott sønn på 9 år fra et tidligere forhold. Har nylig flyttet inn i nytt hus med min nåværende samboer og kjærest gjennom 5 år. Vi har det topp ilag, etter en noe turbulent start på forholdet. Problemet er at jeg er 31 år og klar for familieforøkelse, mens han er 27 og ønsker seg barn, men bare ikke enda... Jeg har forsøkt å spørre når han kan tenke seg barn uten at jeg får noe klart svar på dette. Han elsker barn, har jobbet i barnehage og forguder barna vi har rundt oss. Alle mine venner og kolleger spør om ikke vi skal ha flere barn snart, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si lenger. Jeg er redd for å vente for lenge, jeg blir jo ikke yngre med årene. Jeg er heller ikke noen tilhenger av gamle foreldre. Hadde selv unge foreldre når jeg vokste opp. Er det noen som har noen velmente gode råd til hvordan jeg kan få et skikkelig svar fra min kjære samboer? Hvor lenge skal jeg akseptere å vente? Vi har allerede snakket om å gifte oss, så han er ikke redd for å binde seg heller.. Mitt problem er at jeg så gjerne vil ha et barn nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Tror du må være så konkret som mulig. Spør når han vil begynne å prøve. Og husk at det ikke er sikkert at dere blir gravide med en gang - dersom dere trenger hjelp er det en fordel å begynne snart.

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet

Si til han det du skriver her!

Hvorfor vente?

Si at du vil ha det nå eller aldri. Han vil jo også ha barn. Må uansett si at du ikke er for gammel nå, men vent ikke for lenge heller!

Si til din mann slik du føler det, det er tross alt du som skal bære barnet frem-

Gjest Gjest_Ingunn_*
Skrevet
Si til han det du skriver her!

Hvorfor vente?

Si at du vil ha det nå eller aldri. Han vil jo også ha barn. Må uansett si at du ikke er for gammel nå, men vent ikke for lenge heller!

Si til din mann slik du føler det, det er tross alt du som skal bære barnet frem-

EDIT: Det jeg mente var: Du er ikke for gammel nå, men det er selvfølgelig noe du bør kjenne på selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...