Gjest sprettball&tinko Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Min dvergvedder hunn (sprettball) driver å napper ut pels fra brystet/magen og legger masse høy inn i "inne"buret.. Dvergvedderhannen min (tinko) er kastrert, så det er helt sikkert at hun ikke er drektig! Men det som er litt rart er at det er hunnen som prøver å parre seg med hannen, og ikke omvendt! :O hva betyr dette, og hva kan jeg gjøre med det? Takk for svar på forhånd! (: Hilsen Sprettball&Tinko! <3
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2008 #2 Skrevet 10. juni 2008 Hadde kanin for noen år siden. Hun hadde også et par runder med dette. Hos henne gikk det over av seg selv.
Gjest sprettball&tinko Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Hadde kanin for noen år siden. Hun hadde også et par runder med dette. Hos henne gikk det over av seg selv. å.. takk for svar! (: Vi får bare se hva som hender! (:
Lady La-Laa Skrevet 15. juni 2008 #4 Skrevet 15. juni 2008 Hun har innbilt svangerskap ja, hunnkaniner har det fra tid til annen.. Da gjelder det bare å gi henne nok materiale til å bygge reir av. Høy/papir/kluter osv. Mine kaniner har prøvd å dra alt mulig inn i reiret sitt, til og med genseren min som jeg hadde på meg Når reiret er klart vil hun nok helst ligge i det når hun slapper av, så du får se an når det ikke ser ut til at hun bryr seg stort om reiret lenger, da kan du rydde det bort. Mine kaniner har stort sett mistet interessen for reiret 1-2 dager etter at det sto klart. Det at hunnen "parrer" på hannen er et tegn på dominans, så sannsynligvis har de en innbyrdes orden der han er under henne på rangstigen.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Dette er en vanlig greie for hunnkaniner som ikke er sterilisert. Kanskje det kan være en ide å få det gjort? Jeg vet ikke.. Spørs jo om det er plagsomt for kaninen. En av kaninene jeg hadde da jeg var liten, gjorde også sånn, og den hadde ikke vært borti en hannkanin i det hele tatt!
Gjest sprettball&tinko Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Hun har innbilt svangerskap ja, hunnkaniner har det fra tid til annen.. Da gjelder det bare å gi henne nok materiale til å bygge reir av. Høy/papir/kluter osv. Mine kaniner har prøvd å dra alt mulig inn i reiret sitt, til og med genseren min som jeg hadde på meg Når reiret er klart vil hun nok helst ligge i det når hun slapper av, så du får se an når det ikke ser ut til at hun bryr seg stort om reiret lenger, da kan du rydde det bort. Mine kaniner har stort sett mistet interessen for reiret 1-2 dager etter at det sto klart. Det at hunnen "parrer" på hannen er et tegn på dominans, så sannsynligvis har de en innbyrdes orden der han er under henne på rangstigen. Tuusen takk for hjelpen! (: dette har jeg lurt på lenge, det var deilig å endelig få vite hva det var som skjedde! (: Men en ting til... Kaninen minhar hatt det veldig lenge nå, fra i fjor.. Hvor lenge kan det vare ? (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå