Gjest Bryllupsmonster Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hei folkens. Har lest litt inne på forumet for både bryllup og barn og funnet ut at her finnes det mange som vet så mangt. Prøver meg derfor på å få noen tips fra dere på noe som jeg tenker mye på om dagen. Vi hadde planlagt bryllupet vårt i sommer, men så ble jeg gravid og vi mente det var best å utsette hele bryllupet til sommeren 2009. Nå skal vi prøve å sette en ny dato, men er blitt veldig usikre. Termin er i begynnelsen av august og vi kunne tenkt oss å hatt bryllupet i mai. Mest for å bli ferdige med det, hadde vært fint å hatt hele sommeren uten å tenke på dette. Men: Bryllup i mai betyr også en baby på ca. 9 måneder. Spørsmålet er rett og slett: ville dere gjort det eller er det dumt? Har ingen barn fra før så dette vet vi lite om, tenker på amming, vektnedgang og styr med et barn på denne alderen i et selskap. Alternativet blir august/september når barnet er ca. 1. år. Er veldig klar over at det er stor forskjell på ulike barn og mødre, men ville bare høre om noen hadde noen tips. Garantert noen der ute som vet noe vi ikke har tenkt på.
Gjest Purple Haze Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Har dere tenkt å ha med babyen i bryllupet? Jeg tolker det dithen, og svarer ut fra det. Dere må jo gjøre det dere syns er best for dere. Jeg ville ikke hatt med babyen, men det er mitt syn. Min eks og jeg giftet oss da førstemann var 4 måneder, og fikk et nabopar av foreldrene mine til å passe han. De kom å så på vielsen i kirka, babyen var med oss på noen bilder, også dro de hjem. Vi valgte å gjøre det sånn for at bryllupet skulle handle om oss og ikke bare bli styr med babyen hele tida. Han hadde det nok mye bedre der han var.
Gjest Bryllupsmonster Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Har dere tenkt å ha med babyen i bryllupet? Jeg tolker det dithen, og svarer ut fra det. Dere må jo gjøre det dere syns er best for dere. Jeg ville ikke hatt med babyen, men det er mitt syn. Min eks og jeg giftet oss da førstemann var 4 måneder, og fikk et nabopar av foreldrene mine til å passe han. De kom å så på vielsen i kirka, babyen var med oss på noen bilder, også dro de hjem. Vi valgte å gjøre det sånn for at bryllupet skulle handle om oss og ikke bare bli styr med babyen hele tida. Han hadde det nok mye bedre der han var. Hei og takk for svar. Ser jo nå at jeg kunne skrevet innlegget litt annerledes. Vi tenker mer på om det er mulig i forhold til å la noen andre passe barnet, eller om det fort blir løping opp og ned trapper for far og mor. Det skal holdes på et hotell så det ville blitt barnevakt på rommet som passet på der i såfall. Men et barn på 9 måneder skal vel tåle å bli passet i de timene som dette varer, eller er det da de begynner å bli redde for alle som ikke de ser hver eneste dag..? Amming var vel det jeg tenkte mest på i forhold til mating, brudekjole er kanskje ikke veldig praktisk i forhold til dette. Men det spørs vel litt på innstilling, og ikke minst hvor lenge man ammer... Brystspreng og brudekjole er vel kanskje ikke så stas....
Concertina Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Mine foreldre giftet seg da jeg var 9 måneder, jeg var med i kirka og til fotografen før barnevaktene tok over. Vi gifter oss 8-9 måneder etter småtten i magen kommer ut, jeg regner med at vi gjør noe liknende som foreldrene mine, men mamma angrer dog i ettertid at jeg ikke var med lengere, og anbefaler veldig at vi lar småtten være mer med på dagen (hun sier hun gjerne vil ta vare på h*n)... Selv er jeg kjempeusikker, synes vielsen + tiden mellom vielse og middag er greit nok, men når vi spiser tror jeg det er greit at barnevakten har tatt over rett og slett. Jeg tror ikke det kommer til å bli et problem, klart man må vente til etter fødsel med å bestemme kjole etc, og man kan risikere brystspreng (riktignok så fullammer ikke de aller fleste på dette tidspunktet), men gode ammeinnlegg og evt pumping bør vel fikse det verste?
Gjest Bryllupsmonster Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Mine foreldre giftet seg da jeg var 9 måneder, jeg var med i kirka og til fotografen før barnevaktene tok over. Vi gifter oss 8-9 måneder etter småtten i magen kommer ut, jeg regner med at vi gjør noe liknende som foreldrene mine, men mamma angrer dog i ettertid at jeg ikke var med lengere, og anbefaler veldig at vi lar småtten være mer med på dagen (hun sier hun gjerne vil ta vare på h*n)... Selv er jeg kjempeusikker, synes vielsen + tiden mellom vielse og middag er greit nok, men når vi spiser tror jeg det er greit at barnevakten har tatt over rett og slett. Jeg tror ikke det kommer til å bli et problem, klart man må vente til etter fødsel med å bestemme kjole etc, og man kan risikere brystspreng (riktignok så fullammer ikke de aller fleste på dette tidspunktet), men gode ammeinnlegg og evt pumping bør vel fikse det verste? Takk for tilbakemelding Så din mor angret på at hun ikke deg med mer, det hørtes nå bra ut. Og pumping var et bra tips. De fleste fullammer vel kanskje ikke ved 9 måneder, det er jo også noe å tenke på. Hvis man har en fleksibel barnevakt så kan personen gå litt til og fra med den lille. Man bør vel sørge for en enkel kjole som lett kan tas av for eventuell nød-pumping hvis nøden blir for stor Synes det er vanskelig å skulle bestille kjole 5-6 måneder før som noen brudesalonger mener man skal. Ikke lett å forutse hvordan formen er i mai hvis man må bestille allerede i januar..
surfepia Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Takk for tilbakemelding Så din mor angret på at hun ikke deg med mer, det hørtes nå bra ut. Og pumping var et bra tips. De fleste fullammer vel kanskje ikke ved 9 måneder, det er jo også noe å tenke på. Hvis man har en fleksibel barnevakt så kan personen gå litt til og fra med den lille. Man bør vel sørge for en enkel kjole som lett kan tas av for eventuell nød-pumping hvis nøden blir for stor Synes det er vanskelig å skulle bestille kjole 5-6 måneder før som noen brudesalonger mener man skal. Ikke lett å forutse hvordan formen er i mai hvis man må bestille allerede i januar.. Finn kjolen, så sys den inn et par uker før bryllupet. Dette går så fint så :-) Veldig få som fullammer til 9 måneder, det blir ikke det helt store problemet skal du se:-) Nei hiv deg rundt og planlegg bryllup!
Gjest Bryllupsmonster Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Finn kjolen, så sys den inn et par uker før bryllupet. Dette går så fint så :-) Veldig få som fullammer til 9 måneder, det blir ikke det helt store problemet skal du se:-) Nei hiv deg rundt og planlegg bryllup! Det blir nok ikke det store problemet, men det var den klassiske separasjonsangsten som så mange snakker om da. Men det spørs vel litt på hvordan man legger det opp. Må regne med at det blir litt tyr med disse små, det har vi innsett for lenge siden selv uten å ha barn fra før Det skal vel la seg ordne med kjole, alle må vel tilpasse disse kjolene sine uansett så de blir vel ikke sjokkert i salongen av å måtte sy litt. Takk for tips
sommerglede Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 jeg ville selvsagt ha tatt med minsten i bryllupet.... ihvertfall med i kirken og på bilder..... så kanskje en barnevakt kunne ha tatt han/hun etter det...?? ellers så ville jeg ha ventet til hun/han kunne være brudepike/venn jeg giftet meg med begge mine barn som brudepike og brudesvenn og er glad for at jeg ventetr så lenge.... barna mine var da 6 og 4 år
Nasseline Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Vi skal gifte oss i sommer, og kommer da til å ha en baby på tre uker. Vi har ikke noe valg og må ha babyen med oss. Vi skal riktignok ha et lite og intimt bryllup med kun middag og kaffe. Ikke noe fest. Og mamma skal ta seg av babyen når jeg er "opptatt". Håper på at babyen vil sove det meste av tiden når den er såpass liten. Men sånt vet man jo aldri..
poff Skrevet 14. juni 2008 #10 Skrevet 14. juni 2008 he he, så snodig. Vi skulle gifte oss til neste år,men så ble jeg gravid. Så brylluppet blir denne sommeren istedet Mye av grunnen til det var jo at vi så for oss at det ville bli mye styr med en liten en på 8 mnd som da måtte vært med på festen og hele pakka. Også syntes vi det er litt koselig å være gift før barnet kommer, og vi får også reist på bryllupsreise Skulle vel ikke egentlig gifte dere 5 juli vel? Grunnen til at jeg spør er at der vi fikk selskapslokalet var KUN den dagen ledig og grunnen var at paret som skulle giftet seg den dagen var blitt gravide og skulle heller gifte seg til neste år. Så det var jo veldig flaks for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå