Gjest Bryllupsmonster Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Hei folkens Har lest litt inne på forumet for både bryllup og barn og funnet ut at her finnes det mange som vet så mangt. Prøver meg derfor på å få noen tips fra dere på noe som jeg tenker mye på om dagen. Vi hadde planlagt bryllupet vårt i sommer, men så ble jeg gravid og vi mente det var best å utsette hele bryllupet til sommeren 2009. Nå skal vi prøve å sette en ny dato, men er blitt veldig usikre. Termin er i begynnelsen av august og vi kunne tenkt oss å hatt bryllupet i mai. Mest for å bli ferdige med det, hadde vært fint å hatt hele sommeren uten å tenke på dette. Men: Bryllup i mai betyr også en baby på ca. 9 måneder. Spørsmålet er rett og slett: ville dere gjort det eller er det dumt? Har ingen barn fra før så dette vet vi lite om, tenker på amming, vektnedgang og styr med et barn på denne alderen i et selskap. Alternativet blir august/september når barnet er ca. 1. år. Er veldig klar over at det er stor forskjell på ulike barn og mødre, men ville bare høre om noen hadde noen tips. Garantert noen der ute som vet noe vi ikke har tenkt på.
Rivella Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Min første tanke var "go for it!". Deretter slo det meg at rundt nimåneders alder er ofte separasjonsangsten hos de små på sitt aller sterkeste, og har et veldig stort behov for å ha mammaen sin rundt seg til enhver tid. Det er jo noe som bør tas med i beregning. Og så tenker jeg at det kommer jo an på hva slags bryllup dere har sett for dere også. Er det viktig for deg at dette skal være dagen da alle prinsessefantasier oppfylles, eller er det viktigste å feire dagen sammen med slekt og venner? Hvor stort bryllup ser du for deg? Det er jo så klart enklere å planlegge og gjennomføre et mer uformelt bryllup enn fest tre dager til ende. Når det gjelder vektnedgang, tror jeg ikke det er noe du trenger å bekymre deg for. Selvfølgelig er det forskjellig fra person til person, men jeg er av slaget som vanligvis legger på meg av å gå forbi en sjokoladekake, og likevel veide jeg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid bare noen få uker etter fødselen. Lykke til med planleggingen.
Gjest Bryllupsmonster Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Min første tanke var "go for it!". Deretter slo det meg at rundt nimåneders alder er ofte separasjonsangsten hos de små på sitt aller sterkeste, og har et veldig stort behov for å ha mammaen sin rundt seg til enhver tid. Det er jo noe som bør tas med i beregning. Og så tenker jeg at det kommer jo an på hva slags bryllup dere har sett for dere også. Er det viktig for deg at dette skal være dagen da alle prinsessefantasier oppfylles, eller er det viktigste å feire dagen sammen med slekt og venner? Hvor stort bryllup ser du for deg? Det er jo så klart enklere å planlegge og gjennomføre et mer uformelt bryllup enn fest tre dager til ende. Når det gjelder vektnedgang, tror jeg ikke det er noe du trenger å bekymre deg for. Selvfølgelig er det forskjellig fra person til person, men jeg er av slaget som vanligvis legger på meg av å gå forbi en sjokoladekake, og likevel veide jeg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid bare noen få uker etter fødselen. Lykke til med planleggingen. Takk for tilbakemelding, den separasjonsangsten var det jeg også tenkte litt på sammen med amming og litt annet moro man skal gjennom. Vi hadde ikke tenkt oss noe prinsessebryllup, vi skal ha en fest med familie og venner og at det blir litt styr med små barn må man bare beregne. Det eneste jeg tenkte på var at det kanskje blir at mor eller far blir sittende med et barn på fanget hele kvelden eller sitter på et hotellrom hele kvelden å prøver å trøste et lite knøtt. Men på en annen side så kan vel dette skje selv når de er 1. år. hvis de finner ut at de skal slå seg litt vrang den dagen... Snakket med en dame i en brudealong i dag som sa at de bestilte alltid kjolene litt for store i slike situasjoner også sydde man de heller inn. De var lettere å få det pent enn omvendt sa hun. Skal nok få det til på et vis hvis vi bestemmer oss for det. Hadde vært så bra og bare blitt ferdig med hele den biten og hatt sommeren sammen i fred og ro, kanskje til og med dra på ferie uten å tenke på at man har noe stort arrangement foran seg.
Rivella Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Da synes jeg dere skal gå for det, synes det høres ut som om du har en fin innstilling til det hele, og du blir sikkert en prima mamma og en nydelig brud når den dagen kommer . Det er jo sikkert litt hyggelig også å kose seg med bryllupsforberedelser mens man går hjemme i permisjon. Jeg syntes i hvert fall det var deilig å tenke på litt noe annet enn baby i blant. Og lykke til med resten av svangerskapet også, forresten, det glemte jeg helt å si i forrige innlegg.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Nå vet jeg det er forskjell fra barn til barn, men har en på 10mnd selv som ikke har problemer med separasjon - kan som sagt hende det er personligheten til barnet, men hun har hele tiden hatt masse mennesker rundt seg, og har også hatt barnevakt i perioder - om dere planlegger det godt, og lar barnet bli kjent med en omsorgsperson på forhånd går det helt sikkert veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå