Gå til innhold

mager overkropp..tynne armer

Anbefalte innlegg

Gjest pæreform-jente
Skrevet

Nå er sommern her :tristbla: Jeg hater sommer! Jeg kan ikke gå i singlet fordi jeg er sååååå fryktelig tynn i overkropp. Armene mine består av kun bein...og har fått kommentarer om at jeg har spiseforrstyrelsen :gråte: Heller tør jeg ikke gå i shorts, for jeg har for stooooooooore og feite legg og lår ( bruker XXS i genser og 40 i jeans ).

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg vil ikke slanke meg, vil ikke bli noe tynnere. Men kan heller ikke legge på meg, for da blir leggene og lårene bare enda større! Finnes det metoder å få større armer/overkropp uten å endre på underkroppen? Jeg er så deprimert..så lei meg....alt er håpløs :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Tren styrke for overkroppen. :)

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Det er som det blir sagt her lurt å fokusere på å trene styrke på overkropp. Prøv å fokusere på store muskelgrupper som mage, rygg og bryst. Tren gjerne skuldre, biceps og triceps for å få mer overarmer og for å bli bredere på toppen, slik at du veier opp for at du har litt lår. Jeg syns at jenter med sterk overkropp er veldig flott, og du trenger ikke bekymre deg for at musklene skal bli for definerte, det blir de nemlig ikke på kvinner.

:trene:

I tillegg er styrketrening veldig gøy, du ser raskt resultater!

Gjest pæreform-jente
Skrevet

Er det sant?!!! Nå hopper jeg opp og ned av glede! :) Jeg kan ikke tro det...det er håp for meg! Dere aner ikke hvor vondt det har vært for meg hele mitt voksen liv....jeg føler meg som en misfoster med XXS overkropp og str 40 underkropp.

Så nå skal jeg begynne med treninga. Kan jeg gjøre dette hjemme? Eller må jeg til trengstudio? Er dere sikker på at armene mine ikke blir enda tynnere eller får markerte muskler? Jeg treninger ikke å spise noe ekstra ( proteindrikk el sånn )? Dere skjønner, jeg er vettskremt å legge på meg underkroppen.

Tussssssssssseeeeeen takk for svarene jeg fikk :-D Dere redder dagen min..nei, sommern min...nei livet mitt!!!:kose:

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Jeg trives veldig godt med å trene i treningsstudio, der kan jeg bruke frivekter og øke etter hvert som jeg blir sterkere. Det finnes også mange øvelser som kan gjøres hjemme, men det kan bli litt vanskeligere å utfordre kroppen etter hvert.

Det finnes mye informasjon om hvordan bygge muskler riktig her ute på nettet. En god side er iform.no. Kan kanskje se litt skremmende ut, da alle bildene der inne er av ekstremt muskuløse kvinner og menn, men teorien de forkynner er veldig riktig og de har mye interessant informasjon om trening. Ta en tur innom der og les artikler :)

Ellers syns jeg at det svenske bladet Fitness er veldig bra, det får du kjøpt hos Narvesen, og de fokuserer på kvinner og treningsformer spesielt tilpasset oss. Det er vel også et norsk blad som heter i Form som også skal være bra, og Shape Up (Amerikansk tror jeg).

Bolledeig kan ganske mye om disse tingene også, kanskje hun stikker hodet innom tråden hvis du er heldig :)

Det er absolutt mulig å bygge seg større kropp, det er endel jobb, men det er veldig gøy og har du motivasjonen er det enda bedre! Husk at ved å trene styrke forbrenner kroppen mer, så hvis du ikke legger om kosten drastisk ser jeg ingen grunn til at du vil gå opp i kilo og bli større rundt hoftene. Husk å få i deg nok proteiner når du trener styrke, og få i deg nok kcal og ta hviledager slik at kroppen får restituert mellom hver økt. Når du trener styrke bryter du ned muskelvev, og når du lar kroppen hvile en dag eller to etterpå bygger den seg opp igjen og blir sterkere enn den var.

Gjest pæreform-jente
Skrevet

Tusen tusen takk for svaret....du er en reddende engel! :) Nå skal jeg løpe ut og kjøpe bladene.....deretter er det bare å melde meg på SATS! Åh...jeg håper virkelig at overkroppen blir større.....gleder meg så fært! :danse:

Tusen takk til deg :klem:

Skrevet

Styrketrening er genialt for å forme kroppen! Ved ren "slanking" kan man gå fra en stor pære til en mindre pære, men likefult er fasongen som en pære. Med styrketrening forandrer du rett og slett fasong!

bruk litt tid på å finne teknikk og øvelser som passer for deg, og gi kroppen tid til å få et skikkelig grunnlag. Etterhvert kan du løfte stadig tyngre, kjempegøy!Ikke vær redd for at du ender opp med bodybuilder-armer, det skal ekstremt mye til før kvinner får store muskler!

Lykke til og kos deg på trening!

Gjest pæreform-jente
Skrevet

Kan jeg nå trene uten å endre på kostholdet? Eller blir det ingen resultater hvis jeg hverken spiser mer eller tar proteindrikk o.l.?

Skrevet

Begynn med treningen så kan du se på kostholdet etter hvert. Flere forandringer på en gang kan være vanskelig å gjennomføre. Proteindrikk er et tilskudd og ikke noe du nødvendigvis trenger hvis du får i deg nok gjennom maten ellers.

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Enig med Agathe. Hvis du vil beholde den vekten du har nå, fokuser på treningen og spis så du blir mett. Men pass på at du får i deg endel proteiner og at du spiser trege karbohydrater før trening og fyller fort opp med litt raskere etter, slik at musklene får den næringen de trenger.

Jeg holder meg unna proteindrikker, men har mumset i meg noen sånne barer hvis jeg har vært helt utsultet etter en trening, med styrketrening merker du fort når kroppen ikke har fått nok mat.

Lykke masse til, blir spennende å se hvordan det går. Ta gjerne en tur innom dagboken min og si ifra hvordan det går, hadde vært fint å kunne følge deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...