Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #1 Skrevet 19. mai 2003 er det mulig å legge på seg av sukkerfri sjokolade... syntes det er godt,... og er det et bra alternativ er jo det bra.
Gjest Poirot Skrevet 19. mai 2003 #2 Skrevet 19. mai 2003 Fett er fett...... (kakaofett/smør) Da spiller det ingen rolle om sukkeret er borte.
Gjest Turi Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Spis sjokolade med mer enn 70% kakao. Det skal visstnok være bedre enn den vanlige melkesjokoladen. Det var noe som het LO Light en gang - nesten uten kalorier (ikke spesielt god - men gjorde nytten). Noen som vet hvor det ble av den?
Fat Sally Lee Skrevet 20. mai 2003 #5 Skrevet 20. mai 2003 Alle snakker om at sjokolade med mer enn 70% kakao skal være så bra, men det kan da umulig være spesielt godt? Eller? Hvor får en kjøpt slik sjokolade, da?
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2003 #6 Skrevet 20. mai 2003 Du får det i finere matforretninger, Ultra og Meny - og det smaker "ikke så søt" kokesjokolade. Ellers er denne en klassiker! Sjokolade er en grønnsak ! Sjokolade blir utvunnet av kakaobuskens bønner. Bønner er grønnsaker. Sukker blir utvunnet av sukkerroer. Både roer og bønner er grønnsaker. Altså er sjokolade en grønnsak. For å gå et skritt videre – sjokolade inneholder også melk, altså er sjokolade godt for helsa. Rosiner, kirsebær, appelsinskall og jordbær innkapslet i sjokolade hører inn under kategorien frukt, spis altså så mye du har lyst. Sjokolade hjelper mot stress: Tenk på at... "STRESSED" lest bakfra er : "DESSERTS"
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2003 #8 Skrevet 20. mai 2003 Kan ikke leve uten sjokolade jeg! Umulig rett og slett. Den dagen jeg blir virkelig overvektig, sånn skikkelig, da skal jeg heller kutte ut mat og bare spise sjokolade Om man får kjøpt 70% sjokolader i butikken? Jada. Freia har kommet med en ny serie nå vet dere. De eksklusive tynne. Finnes Freia DARK, som inneholder 70 %. Jeg synes den er god, men så synes jeg alt med sjokoladesmak er godt også, da! Ellers er det Bocca, men den inneholder bare 40%. Uansett. Sjokolade er godt!
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2003 #9 Skrevet 20. mai 2003 Kan ikke leve uten sjokolade jeg! Umulig rett og slett. Den dagen jeg blir virkelig overvektig, sånn skikkelig, da skal jeg heller kutte ut mat og bare spise sjokolade Om man får kjøpt 70% sjokolader i butikken? Jada. Freia har kommet med en ny serie nå vet dere. De eksklusive tynne. Finnes Freia DARK, som inneholder 70 %. Jeg synes den er god, men så synes jeg alt med sjokoladesmak er godt også, da! Ellers er det Bocca, men den inneholder bare 40%. Uansett. Sjokolade er godt! Freia har jukset. Viste seg visst at det kun var et lite tynnt lag md 70%, adskillig mindre eksklusiv inni.
Gjest Diva Skrevet 20. mai 2003 #10 Skrevet 20. mai 2003 Fett er fett...... (kakaofett/smør) Da spiller det ingen rolle om sukkeret er borte. Ehm. Sukker omdannes faktisk til fett det og, så det betyr faktisk MYE at det ikke er sukker i sjokoladen :D Bare til info...... Kjemiske søtningsmidler derimot,- sorbitol og liknende, er vel ikke heeelt bra det heller. Diva
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2003 #11 Skrevet 20. mai 2003 Jeg mente bare at selv om det ikke er sukker, så er store deler av en sjokolade fett. Og av fett blir man feit.
Gjest Diva Skrevet 20. mai 2003 #12 Skrevet 20. mai 2003 Helt i orden det. Men sånn du uttalte deg, så det bare ut som om du mente at det IKKE SPILTE NOEN ROLLE NÅR DET IKKE VAR SUKKER I DEN! For det gjør det likevel..... I allefall når man vil slanke seg. Var bare det jeg mente Beklager om jeg er pirkete,- jeg ser kun det som står, ikke hva du egentlig mener :D
Gjest Zalomine Skrevet 20. mai 2003 #13 Skrevet 20. mai 2003 Men om jeg GÅR til butikken og kjøper sjokoladen, da forbrenner jeg litt også, ikke sant? Ordner nesten samvittigheta det... GÅR forøvrig de fleste plasser jeg, har ikke bil, men tar bussen til jobb da, for det tar en halvtime med bussen, så det blir litt langt å gå på morgenkvisten. Og så har ejg en fysisk jobb. Så, jeg unner meg denne sjokoladen jeg. Enda vokser magen litt. Hvordan blir det da når jeg får en jobb jeg er utdannet til, stillesittende, og økonomi til å kjøpe bil? uff, fy, det vil jeg ikke engang tenke på...
Gjest Chica Skrevet 20. mai 2003 #14 Skrevet 20. mai 2003 Jeg spiser masse sjokolade - det er jo så godt! Nå prøver jeg å spise mindre sjokolade, men tror ikke det hjelper på vekta/størrelsen... jeg spiser mer av alt annet i steden... Så det spørs om jeg dropper ikke-spise-sjokolade aksjonen min! Jeg har en sitte-på-rompa jobb, men jeg sykler fra og til jobb flere dager i uka, og trener noen kvelder om jeg orker!
Gjest care Skrevet 20. mai 2003 #15 Skrevet 20. mai 2003 Min store last er sjokolade - spise faktisk en snickers i dag, det ble jeg glad av.
Gjest Zalomine Skrevet 20. mai 2003 #16 Skrevet 20. mai 2003 Av og til innleder jeg og sambo en kampanje der vi ikke spiser snop. Da kjøper vi ikke inn snop (det hjelper jo lite å droppe sjokolade, men spise potetgull istedet) men derimot masse gulrøtter som vi skerller og legger i kaldt vann i kjøleskapet og spiser av hele dagen i stedet. Når man er samboer med en Brann-supporter, så har dette innvirkning på varigheten av slike snopestreiker. I alle fall når streiken varer "til Brann vinner en kamp"..... Men nå har vi ingen slik kampanje, og det ligger en stor stratos og venter på oss som vi skal kose oss med i kveld, ja sjampanjebrus også. Normalt sett er slikt forbeholdt BARE HELGA (det har jeg strengt innført, min samboer ville ellers kjøpt slikt hver eneste dag), men jeg blir litt mykhjertet når han er syk, og det eneste han synes jeg kan gjøre for ham er å kjøpe sjokolade....
Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 26. mai 2003 #17 Skrevet 26. mai 2003 En sjokolade er en sjokolade. Herreguuuud dååå.. Oppfører dere som fjortiser altså
Gjest Scarlet Skrevet 27. mai 2003 #18 Skrevet 27. mai 2003 Jeg syntes LO Light var kjempegod jeg! Hvorfor har de ikke den i butikkene lenger mon tro? Hmh..
Snehvit Skrevet 27. mai 2003 #19 Skrevet 27. mai 2003 Freia har jukset. Viste seg visst at det kun var et lite tynnt lag md 70%' date=' adskillig mindre eksklusiv inni.[/quote'] Denne påstanden ble lagt frem i media for en stund siden, men ble senere bekreftet som feilaktig. Dette gjelder nemlig Freias sjokolade Dark Milk, mens sjokoladen Dark faktisk inneholder 70% kakaomasse tvers gjennom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå