Gå til innhold

Blank - halvblank eller matt parkett?

Hva slags lakk ville du hatt på gulvet?  

15 stemmer

1. 1. Blankhetsgrad

• Halvblank
      4
    • Matt
      8
    • Helblank
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi må lakkere stuegulvet i sommer og jeg blir ikke enig med meg selv i hva slags lakk jeg vil ha.

Nå er det halvblankt, men det er så vanskelig å vaske.

Blankt er fint syns vi begge, men utdatert kanskje?

Matt er egentlig ikke noe godt alternativ, men lurer på hva andre mener.

Endret av vimse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helblank falt ut av pollen, venter på at Mette skal fikse det..

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

vi slipte ned vår gamle parkett og fikk den lakket matt. Jeg syns det ble nydelig, det ser mer moderne ut syns jeg,og jeg tror riper og hakk vises mindre med matt maling.parketten er like enkel å vaske, man skal jo dessuten ikke vaske parketten med for mye vann uansett.Hvorfor syns du ikke at matt er et godt alternativ?

Skrevet

Jeg valgte matt på hytta når jeg skiftet gulv nå nylig! Og jeg skal ha det hjemme når vi engang skal skifte ut der også!

Er "lei" lakkert parkett, "alle" har det...

Skrevet
vi slipte ned vår gamle parkett og fikk den lakket matt. Jeg syns det ble nydelig, det ser mer moderne ut syns jeg,og jeg tror riper og hakk vises mindre med matt maling.parketten er like enkel å vaske, man skal jo dessuten ikke vaske parketten med for mye vann uansett.Hvorfor syns du ikke at matt er et godt alternativ?

Jeg har fått det for meg at gulvet ikke blir like fint med matt lakk, men mulig jeg tar feil. :fnise: Hva slags parkett har dere? Vi har mørk kirsebær.

Jeg valgte matt på hytta når jeg skiftet gulv nå nylig! Og jeg skal ha det hjemme når vi engang skal skifte ut der også!

Er "lei" lakkert parkett, "alle" har det...

Hvordan ser matt lakk ut da? Hvordan blir gulvet seende ut?

Skrevet

Takk for linker :)

Skrevet

Vi har ny mattlakkert eikeparkett. Og den er veldig fin assa! Så du ikke det? :fnise:

Og praktisk. :)

Det er kährs forresten, som det var linket til.

Skrevet

Jo den var veldig fin, men jeg glemte å studere den. Må ta en tur til snart *fikk ny kjempegod grunn til å besøke loffen* :fnise:

Skrevet

Jeg synes matt er penest, det ser mer ut som et tregulv og ligner, som sagt over, på oljet gulv :)

Gjest Fisk73
Skrevet

Jeg synes alt kan være like fint jeg... :sjenert:

Kommer litt an på hva du har rundt, hvilke møbler du har og slikt. Det eneste jeg kan si, er at jeg foretrekker matt av den grunn til at vi har hund, og på blankt gulv (som pappa har) vises potemerker, fottrykk og støv med en gang etter vask. De har mørk gulv, mahogni mener jeg. Selv har jeg halvblank eikeparkett, men kunne tenkt meg helmatt.

Men hadde jeg vært flink å vaske hver dag, tror jeg kanskje jeg ville valgt blank... :klø:

Skrevet
Jeg synes matt er penest, det ser mer ut som et tregulv og ligner, som sagt over, på oljet gulv :)

:jepp: Treet kommer godt frem. :)

Gjest Gjest
Skrevet
:jepp: Treet kommer godt frem. :)

Korrekt! Du ser trestrukturen mye bedre med en matt lakk. I en blank overflate speiler lyset seg, og du ser ikke noe annet en glansen og gjenskinnet.

*truer deg til å velge matt*

Skrevet
*truer deg til å velge matt*

Ja da tør jeg ikke noe annet... :ler:

Går nok for matt, siden så mange av dere begrunner det som dere gjør :)

Gjest Gjest
Skrevet

Og en ting til........... det er enklere å få det fint, med matt lakk.

En blank lakk sladrer på en dårlig handverker;)

Lykke til!

Skrevet

Da kommer neste spørsmål:

HVILKEN TYPE LAKK??

Skrevet

:vetikke:

Vårt var ferdig lakkert....

Ikke spør så vanskelig da. :fnise:

Skrevet
:vetikke:

Vårt var ferdig lakkert....

Ikke spør så vanskelig da. :fnise:

Dummeloff! :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...