lille_lam Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Er det greit å la maripankaka stå i kjøleskapet over natten? Fyllet kommer til å bestå av krem, syltetøy og valnøtter. Tenkte å pynte kaka på selve serveringsdagen og håper det skal gå bra? Endret 9. juni 2008 av lille_lam
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Er det greit å la maripankaka stå i kjøleskapet over natten? Fyllet kommer til å bestå av krem, syltetøy og valnøtter. Tenkte å pynte kaka på selve serveringsdagen og håper det skal gå bra? så lenge den står i kjøleskap skal det gå helt fint! kaken blir som regel bedre av det, siden syltetøyet og kremen trekker mer inn i sukkerbunnen da:)
momajoja Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg synes og den blir mer saftig av å stå en stund/over natten, så det går nok kjempefint
Brunhilde Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Og jeg spiser ikke verken marsipan- eller bløtkake som ikke er laget samme dagen, så svaret mitt er nei.
Gjest Reka Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Synes kaker somregel smaker bedre dagen etter uansett og så lenge du ikke pynter den dagen før er det jo ingen forskjell
Gjest Reka Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Og jeg spiser ikke verken marsipan- eller bløtkake som ikke er laget samme dagen, så svaret mitt er nei. Hvorfor ikke? :klø: Det er jo kake!
Brunhilde Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Hvorfor ikke? :klø: Det er jo kake! Ja, det kan du si, men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal spise noe som smaker kjøleskap? Det syns jeg nemlig marsipan- og bløtkake som har stått i kjølskap over natten gjør.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Ingen problem å lage kaken dagen før og la den stå i kjøleskapet. Blir kanskje til og med bedre enn om du hadde laget den samme dagen. Om pynter den dagen du skal servere blir det nok bra skal du se.
sommerglede Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Er det greit å la maripankaka stå i kjøleskapet over natten? Fyllet kommer til å bestå av krem, syltetøy og valnøtter. Tenkte å pynte kaka på selve serveringsdagen og håper det skal gå bra? absolutt... de aller fleste synest kaken er best når den står en dag....
Gjest nextlife Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Ja, det kan du si, men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal spise noe som smaker kjøleskap? Det syns jeg nemlig marsipan- og bløtkake som har stått i kjølskap over natten gjør. Har du noen gang smakt kjøleskap? Nei, det var en liten tull, jeg er enig med deg, to-dagers krem/marsipankaker smaker ikke godt. I tillegg blir ofte marsipanen klissete og ekkel.
Gjest Reka Skrevet 10. juni 2008 #11 Skrevet 10. juni 2008 Ja, det kan du si, men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal spise noe som smaker kjøleskap? Det syns jeg nemlig marsipan- og bløtkake som har stått i kjølskap over natten gjør. Oja, sånn ja. Er litt enig at det får den smaken om den står der med krem og alt, men om man kun har selve kaken der bare bunn og fyll i en kakeboks så får hvertfall ikke våre kaker det!
Brunhilde Skrevet 10. juni 2008 #12 Skrevet 10. juni 2008 Oja, sånn ja. Er litt enig at det får den smaken om den står der med krem og alt, men om man kun har selve kaken der bare bunn og fyll i en kakeboks så får hvertfall ikke våre kaker det! Det er bare fordi du ikke vet hvordan kjøleskap smaker! Jeg er kresen på kaker, innrømmer det først som sist, og tror jeg er den sære i dette tilfellet, ikke dere som liker "kaker fra i går"...
mia83 Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Det er bare fordi du ikke vet hvordan kjøleskap smaker! Jeg er kresen på kaker, innrømmer det først som sist, og tror jeg er den sære i dette tilfellet, ikke dere som liker "kaker fra i går"... Jeg er enig Brunhilde! Kan godt spise kaker fra i går, men synes ikke krem smaker så godt når den har stått en dag...
Gjest Reka Skrevet 10. juni 2008 #14 Skrevet 10. juni 2008 Det er bare fordi du ikke vet hvordan kjøleskap smaker! Jeg er kresen på kaker, innrømmer det først som sist, og tror jeg er den sære i dette tilfellet, ikke dere som liker "kaker fra i går"... Jeg synes ikke du er sær, fordi jeg er enig at kremen smaker annerledes og ikke er like god, men jeg liker resten av kaken og siden resten av kaken er større enn kremen så spiser jeg den fordet jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå