kitekatt Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Synes denne er så god. Regner med det er noe olje og krydder...noen om vet hvordan man lager denne? Har smakt det på bl.a. Habibi og Cafe Sara.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Nå har jeg aldri smakt det som trådstarter snakker om, men ofte når jeg lager couscous (vil tro man kan gjøre det samme med bulgur) har jeg en spiseskje curry paste oppi. Bare blander det i det kokende vannet sånn at det blir jevnt. Blir i alle fall oransje og litt oljete
Nura Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Hei! Jeg har ikke smakt den på Habibi som du skriver om, men når jeg lager den tilsetter jeg alltid noen spiseskjeer med tomatpure og litt pepper og salt. Da blir den orange og fin og smaker kjempegodt.. Håper dette kan være til hjelp..
Gjest gjest_mat Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har ikke smakt maten hos Habibi og Cafe Sara, men fortelle deg hvor bulgur lages i Tyrkia, der bulgur kommer fra. Fres 1 eller 1/2 løk i en dyp stekepanne, når løken er brun har du oppi 1 eller 1/2 boks hakkede tomater og litt tomatpure og lar de frese noen minutter sammen. Ha oppi bulgur. Skal ikke bløtlegges, men rett i panna. Så blander du godt sammen og lar det frese noen minutter til. Sett ned til lav varme og hell over kokende vann. Smak til salt. Sett på lokk og la vannet koke inn. Har du 1 dl bulgur så bruk ca 2,5 dl vann. Men ikke hell oppi alt vannet på en gang, se det an litt, ellers kan det lett bli grøt
Gjest gjest_mat Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Selvsagt så må du steke løken i en god oliven olje og litt smør. Jeg har ikke smakt maten hos Habibi og Cafe Sara, men fortelle deg hvor bulgur lages i Tyrkia, der bulgur kommer fra. Fres 1 eller 1/2 løk i en dyp stekepanne, når løken er brun har du oppi 1 eller 1/2 boks hakkede tomater og litt tomatpure og lar de frese noen minutter sammen. Ha oppi bulgur. Skal ikke bløtlegges, men rett i panna. Så blander du godt sammen og lar det frese noen minutter til. Sett ned til lav varme og hell over kokende vann. Smak til salt. Sett på lokk og la vannet koke inn. Har du 1 dl bulgur så bruk ca 2,5 dl vann. Men ikke hell oppi alt vannet på en gang, se det an litt, ellers kan det lett bli grøt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå