Gjest Gjest i bryllup Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 ... må jeg da ha lang kjole, eller holder det med kneskort (sommerkjole aktig) eller 3/4 kjole?? Håper på svar for jeg er så usikker. Kjøper jeg lang kjole, blir det kun for den dagen, regner ikke med at det blir så mange andre bryllup eller fine fester jeg skal på andre ganger. Kjøper jeg 3/4 får jeg brukt den til andre festlige anledninger. Kjøper jeg kneskort får jeg også brukt den da jeg skal pynte meg litt ekstra til en middag på restaurant.. Jeg har råd til å kjøpe fin kjole uansett lengde, men jeg har ikke råd til at den da skal bli hengende i skapet. Mannen min kommer til å ha på seg mørk dress og ikke smoking, da skal det vel holde med 3/4?? Nå er jeg så usikker.. Hva er egentlig etikketen? Hilsen frustrert dame invitert til bryllup..
Concertina Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Til både smoking og mørk dress kan du bruke både lang og kort kjole, så der står du helt fritt, kjøp det du kan bruke senere du
Daiquiry Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Når det er smoking/mørk dress, kan du ha kjole fra ankel til kne... Kun ved kjole og hvitt at man skal ha ankel lange kjoler, tildekte skuldre og hansker...
rsa Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Vi har smoking/mørk dress som kledskode, og tanken bak er at gjestene skal få velge det de er mest komfortable med. Dessuten er det et slags kompromiss mellom oss og den "eldre garde" Som de sier over her; du står fritt til å velge. Herlig!
nettengel Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Nå ble jeg glad... er også invitert i bryllup med kleskode mørk dress/smoking og var redd for at jeg måtte kjøpe lang kjole (noe jeg hater å gå med) Nå kan jg heller se etter en kjole jeg vil trives i
Gjest TS Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Hei, TS her. Kjøpte kjole i ettermiddag, og endte opp med 3/4, den skal vel egentlig være til midt på leggen, men min er ned til litt over anklene. Grunnet at jeg er så kort i bena Fikk kjolen helt tilfeldig på salg, så jeg var ganske heldig. Følte meg akkurat passe fin i den, og den er litt for fin til å bruke en vanlig sommerdag på restaurant. Det gjør absolutt ikke noe, siden den ble så billig. Lykke til alle bruder og andre gjester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå