Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå blir jeg GAL snart av KVISER for noe forbanna helvetes herk.

Den første på ryggen kom da jeg var 11 år, nå er jeg 20. Har hatt noen år da den var grei, plutselig utbrudd (har ikke peiling på hvorfor) Gikk til legen og fikk tetracyclin og skinoren.. gikk på antibiotikaen i 4 mnd, sluttet fordi det ble bedre og liker ikke å drive å ta tabletter. Kom tilbake ENDA verre, begynte igjen, og nå sluttet jeg for noen dager siden for jeg kan jo faen ikke sole meg når jeg bruker den dritten. Så kom det en ny kvise nå, og noen gamle "arr" eller hva faen i helvete det er. NOEN SOM KAN ANBEFALE NOE?! Skal bestille time til hudlege imorgen, men har ikke tro på at noe sm helst kan hjelpe meg at the moment.. har hørt om MD formulations, for noen hjelper det og andre ikke, og de har jo så utrolig mye forskjellig også så har jo ikke pieling på hva jeg skal kjøpe.. Tenkte å bestille fra nettet for det er jo mye billigere..

Hvis noen har noen som helst tips og råd mottas det med takk.. Det verste er å ha kviser, kan ikke gå med de klærne man vil og det blir som et lite handicap...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tips til produkter, men jeg faar masse kviser naar jeg spiser sukker eller stresser, og mannen faar masse naar han spiser noetter.. Kanskje se litt paa livsstilen i tillegg til kremer?

Uansett, lykke til :)

Skrevet (endret)

Stadig tilbakevendende kviser etter tetracykliner er en god indikator på at du kanskje burde få prøve Roaccutan. Indikasjonen for bruk har endret seg nå som Roaccutan er godkjent og blitt en del av varesortimentet på apoteket og ikke kun er på prøvebasis. Kviser på ryggen er forbundet med hormoner og ikke mat.

Jeg hadde samme problemet som deg. Kviser og pustler, samt infiserte sorte og hvite prikker. Jeg er 28 år og begynte på Roaccutan rett før jul. Jeg er ferdig med kuren om 32 dager. Huden min er nå så fin som den aldri har vært før. :-D Roaccutan regnes som den eneste kuren for acne.

Jeg har gått den lange veien for denne kuren. Prøvd alt som er, for Roaccutan er nemlig siste alternativ. Den har jo tross alt en del bivirkninger, men de jeg har opplevd er til å leve med. Bivirkningene gir seg litt etter endt kur.

Som kvinne må jeg levere blodprøve en gang i mnd. for å utelukke graviditet. Roaccutan og graviditet frarådes. Alt i alt har det vært verdt det. For første gang på 16 år har jeg vist meg offentlig i bikini, og for første gang på nesten like lenge har jeg vist meg ute i singlet som eksponerer skuldre og rygg, uten at jeg tenker over om det er kviser og annen styggeskap der. :-D De fleste syns jo kviser er ulekkert og mange tenker nok sitt hvis de ser noen foran seg med en kvisete rygg. :(

Så gå til hudlegen. Vær ærlig om hvordan dette påvirker deg, og hva du har prøvd. Acne gir såvel psykiske plager som fysiske i form av arr. Bare det at du får arr er grunn til å vurdere roaccutan.

Medisinene koster litt. To pakker a 30 kapsler i hver, koster ca 520 kroner, men du får deler refundert hos trygdekontoret etter endt kur. Bare husk å få apoteket til å skrive ut kvitteringer de stempler og signerer etter endt kur. Lurt å bruke samme apotek. Evt. få en slik kvittering for hver gang.

Mengden/lengden på kuren avhenger av dosen pr. dag og vekt. En må minimum opp i 120mg/kg kroppsvekt. 120 mg = 6 kapsler. Lengden avhenger av om du trapper opp dosen fra to til mer. Opptrapping fører ofte til mer bivirkninger. Å la være betyr at du må gå lenger på kuren, så dette er noe som må vurderes i samråd med hudlege, som forøvrig er den eneste som kan skrive ut Roaccutan.

Bl masse mas her. Spør om det er noe du lurer på. :)

Lykke til!

Endret av Saeria
Gjest Gjest
Skrevet
Stadig tilbakevendende kviser etter tetracykliner er en god indikator på at du kanskje burde få prøve Roaccutan. Indikasjonen for bruk har endret seg nå som Roaccutan er godkjent og blitt en del av varesortimentet på apoteket og ikke kun er på prøvebasis. Kviser på ryggen er forbundet med hormoner og ikke mat.

Jeg hadde samme problemet som deg. Kviser og pustler, samt infiserte sorte og hvite prikker. Jeg er 28 år og begynte på Roaccutan rett før jul. Jeg er ferdig med kuren om 32 dager. Huden min er nå så fin som den aldri har vært før. :-D Roaccutan regnes som den eneste kuren for acne.

Jeg har gått den lange veien for denne kuren. Prøvd alt som er, for Roaccutan er nemlig siste alternativ. Den har jo tross alt en del bivirkninger, men de jeg har opplevd er til å leve med. Bivirkningene gir seg litt etter endt kur.

Som kvinne må jeg levere blodprøve en gang i mnd. for å utelukke graviditet. Roaccutan og graviditet frarådes. Alt i alt har det vært verdt det. For første gang på 16 år har jeg vist meg offentlig i bikini, og for første gang på nesten like lenge har jeg vist meg ute i singlet som eksponerer skuldre og rygg, uten at jeg tenker over om det er kviser og annen styggeskap der. :-D De fleste syns jo kviser er ulekkert og mange tenker nok sitt hvis de ser noen foran seg med en kvisete rygg. :(

Så gå til hudlegen. Vær ærlig om hvordan dette påvirker deg, og hva du har prøvd. Acne gir såvel psykiske plager som fysiske i form av arr. Bare det at du får arr er grunn til å vurdere roaccutan.

Medisinene koster litt. To pakker a 30 kapsler i hver, koster ca 520 kroner, men du får deler refundert hos trygdekontoret etter endt kur. Bare husk å få apoteket til å skrive ut kvitteringer de stempler og signerer etter endt kur. Lurt å bruke samme apotek. Evt. få en slik kvittering for hver gang.

Mengden/lengden på kuren avhenger av dosen pr. dag og vekt. En må minimum opp i 120mg/kg kroppsvekt. 120 mg = 6 kapsler. Lengden avhenger av om du trapper opp dosen fra to til mer. Opptrapping fører ofte til mer bivirkninger. Å la være betyr at du må gå lenger på kuren, så dette er noe som må vurderes i samråd med hudlege, som forøvrig er den eneste som kan skrive ut Roaccutan.

Bl masse mas her. Spør om det er noe du lurer på. :)

Lykke til!

Takk for svar:) Men nå er det slik at jeg sliter litt med depresjoner fra før, så tror ikke jeg tør å prøve det. Men du nevner ikke noe om det hos deg?

Skrevet

Nei. Jeg hadde litt humørsvingninger i en liten periode ( i midten av kuren), men det tror jeg faktisk skyldes prevensjonen min. Jeg tåler svært dårlig hormonprevensjon, og kobberspiral var heller ingen suksess.

Mine bivirkninger har vært: Tørre og litt såre lepper (har enda, men bruker prolip fra apoteket), fått bittelitt soleksem denne uka grunnet lysømfintlighet, fått mine første fregner av samme grunn, blir lettere stiv og støl (hard trening frarådes), sår gror saktere, men slutter å blø like fort som før, er sår i nesa for jeg har fått pollenallergi, øyekatarr har jeg fått nå, jeg blir lettere blå når jeg dunker meg og får fortere kul, og eksem som er årstidsavhengig ogkan knyttes til overgangen mellom vinter og vår. Det gikk over fort, og jeg fikk salve av hudlegen. Jeg har eksem fra før, så jeg er ekstra disponert da.

Til å leve med, altså, for alt har ikke kommet på en gang. Tørre lepper har jeg hatt hele tiden. Prolip har reddet meg der. Pollenallergien kan ikke knyttes til kuren, men sårene i nesa gror saktere grunnet tablettene. Alle i min familie har fått pollenallergi i voksen alder.

Jeg har vært maks heldig og fått knall oppfølging fra hudlegen min. :) Jeg har full sjekk av blodet hver måned i tillegg til gravitest, slik at legen vet at kroppen min har det bra.

Gjest *lucky*
Skrevet

Produkter med syrer stoppet mine kviser!

Jeg hadde mye før jeg startet med dette.

Det finnes menge merker å velge i mellom.

Spør Jean her i denne bloggen om hjelp http://skindeepbyjean.blogg.se/

Hun har gitt meg gode råd og veiledning slik at jeg nå har en balansert og kvisefri hud.

Så fort jeg bruker et galt produkt blomstrer kvisene mine. Men holder jeg meg til de produktene Jean har anbefalt meg så har jeg kun noen få kviser på haka pga hormoner og det er jo ikke noe man kan endre på. Bortsett fra ved bruk av p-pillen Diane, den har du kanskje prøvd allerede?

Det er nok også ganske vesentlig om du røyker eller ikke.

Jeg har gått til div behandlinger hos hudleiere i flere år uten at det hjalp stort. Synes disse hudpleierne er noen skikkelig "salgs bøller, de babler i vei om hvor fin du blir bare du kjøper det dem har til salgs. Arg! Jeg ble bare blakk og huden var som før..

Jeg handler produkter herfra http://www.prettyskin4less.com/Shop/Control/fp/SFV/32502

Billig kvalitet:)

Skrevet

Takk for tips om nettbutikk. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ts, jeg forstår godt frustrasjonen din. Jeg slet også med kviser, eller BYLLER passer vel bedre, som var godt plantet i hele ansiktet mitt. Dette førte til at jeg var deprimert da jeg var 15/16/17. Jeg så helt forferdelig ut. Folk spurte meg hva som hadde skjedd med meg, så gale var det, og det førte til at jeg holdt meg inne, gjemt bak langt hår og nedslått blikk. Jeg følte meg som en spedalsk der alle stirret.

Det var først da jeg ENDELIG ble henvist til hudlege at hjulene begynte å rulle. Han satte meg rett på roaccutan, og etter et par måneder sluttet kvisene å komme. Huden ble bedre og bedre, og jeg stusset aldri over å bruke dette sterke legemiddelet, og det bør ikke du heller gjøre. Det hjelper virkelig, men dessverre var det litt sent for min del, og jeg sitter igjen med dype arr i kinnene og haken. Jeg håper du får fikset det fort. Forstår godt hvor plagsomt det er for deg.

Det var min historie, håper du forstår. Lykke til.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja men jeg vet ikke om mitt tilfelle er "alvorlig" nok til å begynne med roccocultan. Har mest på ryggen og ingen arr som går ned i huden, bare røde prikker som går i ett med huden som jeg ikke vet om går vekk enda. Er fortsatt litt skeptisk...Kjøpte en greie idag, dermalogica anti bac skin wash, hadde fått så mye skryt at jeg ville prøve:) For jeg hørte at det vvar 6 mnd ventetid hos hudlegen..Det er IKKE moro!!! Så får vente å se, har vurdert om det kan være noe jeg har i meg, men har et nogenlunde normalt kosthold...Veldig glad i leverpostei og majones, men vet ikke om dette kan være grunnen;) ;) Uansett takk for svar :)

Skrevet

Jeg også var plaget med ryggen. Jeg fikk Roaccutan. Som sagt har indikasjonen endret seg. Ja, jeg og måtte vente 6 mnd., men fytti det har vært verdt det! Når jeg kom til gikk det slag i slag.

Gjest *lucky*
Skrevet

Anti bac kommer antagelig bare til å gjøre huden din helt uttørket, det skjedde med meg og flere sier det samme. Du skal jo ikke tørke ut huden men behandle den.

Hilken type rens og fukt bruker du? Dette er viktig når du har problemer med huden. Denne er veldig effektiv mot kviser http://www.prettyskin4less.com/Shop/Contro...sid/0/SFV/32502

Skrevet

Ville bare si at du må ikke ta skrekken av at noen har dårlige erfaringer med Anti-Bac, det er veldig individuelt.. Noen får uttørket hud av den, personlig har jeg brukt den i 2 år og ikke vært tørr i det hele tatt.. Opplevde den ikke som så veldig sterk (for min hud ihvertfall). Nå har jeg derimot gått over til MD Formulations, for å se om det kan ta helt knekken på hudormene og småkvisene, noe Anti-Bac dessverre ikke gjorde (selv om jeg merket en bedring i begynnelsen).

Gjest *lucky*
Skrevet

Nei så klart må alle finne sine produkter som fungerer.

Men du sier jo at anti bac egentlig ikke fungerte på dine hudproblemer så jeg bare synes det er dumt at en person som tydeligvis har et problem ikke starter med produkter som kan gi ordentlig resultater isteden.

Skrevet

Dessverre er det mange med problemer med kviser som bruker veldig uttørrende og sterke produkter fordi de selv tror de har oljete hud, selv om de ofte har tørr og sensitiv hud. Noe som fører til enda mer kviser ved bruk av uttørrende produkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...