Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen suuuuper bar tips ???

det har som sagt godt så langt at huden har trukket seg sammen og jeg er ujevn og føler meg som en maske i trynet... :( er helt grusomt...har vel ødelagt huden totalt.... men fins d noe krem eller kjerringråd NÅ, sånn at huden bare kan leges litt å litt uten å flasse??? jeg smører masse, har hatt på rømme også.. huden må på en måte myknes opp føler jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aloe Vera er vel det beste mot solbrenthet, men er du skikkelig solbrent er vel sjansene for at du flasser stor uansett hva du gjør.

Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke noe sjans å unngå flassing dersom du er sterkt brent, det eneste man kan gjøre er å lindre smertene.

Aloe Vera er en god anbefaling, jeg selv bruker noe som heter Panthenol også, kjøpte den en gang på ferie, utrolig bra!

Skrevet

Ekkelt og lukter vondt, men yoghurt er yperlig på solbrent hud. Det lindrer godt og det gir masse fett til huden så du kan om du er heldig, unngå flassing.

Et annet råd er å smøre inn huden med moste tomater.

Ellers er Aloe Vera glimrende.

OT: Tomater inneholder naturens egen solfaktor, så spiser du masse tomater vil huden din tåle noe mer av uv strålene vi utsetter oss for.

Skrevet

Aloe Vera er kjempe bra til å lindre og kjøle ned huden, som de andre sier, men du trenger også masse masse fuktighet, og du får ikke nok fuktighet av aloe vera. Så smør deg i tillegg en god, mild fuktighetsgivende krem! Pass på at den er parfymefri!

• 2 år senere...
Skrevet

Gammel tråd dette ser jeg, men like fult gjeldende nå som for tre år siden. Var på hytta på fjellet i dag, noe som resulterte i et tomat-rødt ansikt. Smurte med solkrem men det hjalp ikke gitt. Skal i morgen på en ny hyttetur, å værmeldingen varsler strålende sol selvfølgelig, kan jeg nyte sola om jeg smører med høy solfaktor, eller bør jeg holde meg i skyggen? Sitter å kjøler ned kinnene med fryste lomper, som forøvrig snart er helt opptint;)

Skrevet

Hvis du er solbrent bør du holde deg i skyggen elllers blir det verre. Smør deg i tillegg meg en høøøøy solfaktor. Hvilken faktor brukte du da du likevel ble brent?

Gjest Reproductivist
Skrevet

Spis ordentlig mat med vitaminer og mineraler, så blir du ikke så lett solbrent.

Bruk capsiacin (chili pepper) på det for å stoppe svie/kløe/varme smerte i lang tid etter du tar det av.

Kanskje laurbærbladvann på det vil virke. Skal virke mot flass på hodet.

Skrevet

Jeg brukte faktor 20, men grunnen til at jeg ble så brent ligger vel i at jeg var på spa på onsdag å fikk ansiktspeeling samt maske, ble vel litt mer mottagelig for sola etter det tenker jeg. Vi var ti stykker på den turen der kun jeg smurte med krem, å kun jeg ble brent, så hurra for meg;) Er på tur til fjellet i dag også, smører ofte med krem så får jeg håpe det holder seg noenlunde greit. Er langt ifra så rød i dag som jeg var i går kveld, da ligna jeg mer på en hummer, nå bare litt rødme-rød for å si det sånn;)

Skrevet

Enig i at Yoghurt (naturell) er kjempebra! Aloe Vera er også som nevnt bra, kombinasjonen er enda bedre. Var enormt forbrent for noen år tilbake, da vekslet jeg på å smøre på aloe vera og yoghurt naturell. Også enig i at du bør spise næringsrik mat med mye vitaminer/minerale. Omega 3 er også bra, kan motvirke flass.

Flass er vel uansett det minste man bør bekymre seg for når man får forbrenning.

AnonymBruker
Skrevet

Ville egentlig bare si god "bedring" :)

Skrevet

Lurer på hvor mye folk smører seg, når de sier at de har smørt seg og blir brent tross alt? Er det bare et kjempetynt lag som de smører på mens de allerede har sittet i sola litt uten krem? I såfall er det kanskje på tide å ta solkrem og hud på alvor.

Jeg tror at folk ikke smører seg rikelig nok, eller ofte nok. Jeg har også blitt mye solbrent før, og har lært etter hvert. Når det nå er sjanse for sol hele tiden, bruker jeg solkrem som fuktighetskrem og smører der jeg vet at jeg har hud i sol, så fort jeg har vasket meg om morgenen. Kremen får tid til å trekke inn i huden før jeg får sol på den, og så er jeg flink til å smøre meg videre igjennom dagen. Det er liksom bare denne huden jeg har og den vil jeg ta vare på.

Lykke til med redningsaksjon for den røde huden. :)

• Liker 2
Skrevet

Lurer på hvor mye folk smører seg, når de sier at de har smørt seg og blir brent tross alt? Er det bare et kjempetynt lag som de smører på mens de allerede har sittet i sola litt uten krem? I såfall er det kanskje på tide å ta solkrem og hud på alvor.

Jeg tror at folk ikke smører seg rikelig nok, eller ofte nok. Jeg har også blitt mye solbrent før, og har lært etter hvert. Når det nå er sjanse for sol hele tiden, bruker jeg solkrem som fuktighetskrem og smører der jeg vet at jeg har hud i sol, så fort jeg har vasket meg om morgenen. Kremen får tid til å trekke inn i huden før jeg får sol på den, og så er jeg flink til å smøre meg videre igjennom dagen. Det er liksom bare denne huden jeg har og den vil jeg ta vare på.

Enig!

Jeg har veldig lys hud, men blir sjeldent brent. Bruker godt med faktor og gode solkremer, samt jeg smører meg regelmessig hvis jeg er ute lenge. Dagkremen jeg bruker har også solfaktor i seg, og jeg lar også kremen trekke godt inn før jeg går ut i sola. Også var det dette med å ikke sitte og grille seg midt på dagen når strålene er sterkest.

Folk som ikke blir brent bør også bruke faktor, folk tar ikke hudkreft alvorlig!

Skrevet

Nåjoda, jeg har alltid vært opptatt av å smøre godt og rikelig, gjerne en god stund før jeg skal ut i sola. Men denne gangen slo det feil altså, å årsaken ligger nok i at jeg var på spa på onsdag, vil tro jeg ble langt mer mottakelig for solen etter det ettersom jeg fikk bort "gammel hud osv". Har vel brent meg ordentlig to ganger før dette, men da var det skikkelig ille. Endte med smertestillende på kvelden og flassing et par dager etterpå. Heldigvis gikk det bra denne gangen, masse aloe vera krem samt nedkjøling med fryste lomper hjalp nok på hummer-trynet mitt;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig blek,og bruker solfaktor 50,samme som barnet mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...