Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Serena
Skrevet

Jeg skal kjøpe ny bærbar PC. Vurderer å investere litt, og er villig til å betale opp til 10-12.000 for en god modell. Har vært inne på tanken om å kjøpe MAC, men jeg har hørt at de jobber tregere og har mindre harddiskplass enn vanlig PC?

Er helt blank på området, setter pris på velbegrunnede svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du bruke den bærbare til? Hva du skal bruke den til avgjør selvsagt alt om spesifikasjoner etc.

Gjest Serena
Skrevet
Hva skal du bruke den bærbare til? Hva du skal bruke den til avgjør selvsagt alt om spesifikasjoner etc.

Skolearbeid, hovedsakelig journalistikk, men også bearbeiding av bilder, og muligens litt webdesign. Har god kjennskap til alle ADOBE-programmene fra vgs.

Skrevet
Skolearbeid, hovedsakelig journalistikk, men også bearbeiding av bilder, og muligens litt webdesign. Har god kjennskap til alle ADOBE-programmene fra vgs.

Det var vel mer tidligere at denslags arbeid passet best til Mac, men jeg sverger fortsatt til Mac både til Adobe-jobbing (InDesign, Photoshop, GoLive og Illustrator) og vanlig skolearbeid og nettsurfing. Uten å kunne backe det opp med tekniske fakta mener jeg at Mac er bedre enn PC'er til stort sett alt, med unntak av spill.

Når jeg prøver å overtale folk til å kjøpe Mac fremfor PC'er pleier jeg å si noe i nærheten av at PC'er er for "nerdetypene" som liker at ting blir ødelagt slik at de kan bruke tid på å fikse det selv, mens Mac'er er for alle oss andre.

Skrevet

Men du får mer for pengene med en PC, så ts hadde rett i det - du får faktisk mer HD-plass og raskere prosessor for samme pengene da du kjøper en pc.... ;)

Gjest Serena
Skrevet
Men du får mer for pengene med en PC, så ts hadde rett i det - du får faktisk mer HD-plass og raskere prosessor for samme pengene da du kjøper en pc.... ;)

Som sagt, jeg er blank på området, men jeg kan jo kjøpe mer harddiskplass? Da er det vel i grunnen rask prosessor som er fordelen ved PC, men er de mye raskere på PC enn på MAC? Og hvordan vil dette påvirke hverdagslig bruk?

Gjest Serena
Skrevet
Når jeg prøver å overtale folk til å kjøpe Mac fremfor PC'er pleier jeg å si noe i nærheten av at PC'er er for "nerdetypene" som liker at ting blir ødelagt slik at de kan bruke tid på å fikse det selv, mens Mac'er er for alle oss andre.

Er det mindre feil på MAC? Jeg er dritlei av klikke-ACER (som jeg har omdøpt det merket til), så hvis MAC er bedre sånn sett, er det virkelig en velsignelse...

Skrevet

bærbar er dyrere enn stasjonær, så hvis du sverger til bærbar, så ville jeg også ha valgt MAC. Jeg bruker masse tid på å reparere pc og bærbare min, litt fordi det er gøy, og fordi at ting rett og slett ikke funker.. MAC har relativt lite feil og er grei å bruke til det du beskrev. Dessuten slipper du styret med antivirusprogrammer. :)

Hadde gått for en vanlig MAC, om jeg var deg. Du kan jo sjekke på Apple.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...