Gjest grubler Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har lyst på en Kenwood Major Titanum, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for mye tilbehør jeg ønsker meg eller vil ha eller trenger. Hvilket tilbehør har dere? Hva bruker dere mest? Hva savner dere eller hva kan dere ikke unnvære?
Gjest grubler Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 Hadde vært fint om noen kunne svare. Jeg bor slik til at jeg må bestille den over nettet og jeg er litt usikker på hva jeg skal bestille.
Gjest Zia Skrevet 9. juni 2008 #3 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har ikke Kenwood-maskin, men en fra Bosch med omtrent samme muligheter tilbehør som Kenwood Major. Det er nesten umulig å svare på spørsmålet ditt, for det avhenger helt av hva du vil bruke maskinen til. Vi har juicepresse fordi vi vanligvis drikker nypresset juice om morgenen i vinterhalvåret, blender fordi vi liker å ha muligheten til å kjøre supper og sauser til en glatt masse, samt til å lage gazpacho, smoothies, osv. Videre har vi iskremmaskin fordi vi pleier å lage iskrem og sorbeter, hurtigmikser slik at vi kan lage fiskekaker, all mulige slags puréer, osv. Hvis du har lyst til å kunne kverne kjøtt, bør du kjøpe kjøttkvernen (med pølsehorn dersom du vil lage pølser). Dersom du derimot ikke har lyst til å lage noe av det jeg har beskrevet, er dette tilbehøret unødvendig.
Gjest grubler Skrevet 9. juni 2008 #4 Skrevet 9. juni 2008 Jeg skal forsøke å være litt mer nøyaktig. Jeg tenker på å kjøpe denne: http://www.barmey.co.uk/ssl/aspcart/produc...;source=froogle og her er tilbehør: http://www.4barmey.co.uk/cgi-bin/catalogue...mp;shop=kenwood Jeg har lyst til å bake, lage mange retter med grønnsaker, supper, prøve meg på falafel. Juice drikker vi sjelden, ismaskin har vi og kjøttkvern trenger vi ikke. Men hva med colander & sieve? Eller multi mill? slow speed slicer shredder? Et annet sted så jeg de hadde en food processor til å montere på toppen. Hjelp! Hva er nyttig? Hva bruker man til hva? Jeg er helt grønn.
Gjest Zia Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Etter å ha sett på listen over tilbehør, skjønner jeg godt at du er forvirret. Supper, falafel og de fleste grønnsaksretter dersom man har food processor og liquidiser. Colander and sieve er nyttig hvis du vil presse frukt- bær- og grønnsakspuréer gjennom en sikt slik at konsistensen blir absolutt helt glatt. Selv bruker jeg en melsikt og baksiden av en øse til dette. Slicer shredder er fint å ha dersom man skal lage store mengder skivede eller raspede grønnsaker eller ost. Vi har en slik, men foretrekker vanligvis å bruke kniv eller rivjern i stedet - mye mer lettvint og mindre oppvask dersom man bare skal ha små kvanta. Men som sagt, hvis du skal lage massevis av skivede eller raspede grønnsaker, er en slik maskin nyttig.
Gjest grubler Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Beklager at jeg maser sånn, men jeg er fremdeles litt forvirret. Jeg forstår ikke helt det med food processor og slicer/shredder. Jeg trodde at en food processor kunne skive og raspe? Jeg tror ikke jeg trenger colander and sieve. Blender holder vel som regel?
Gjest Zia Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Beklager at jeg maser sånn, men jeg er fremdeles litt forvirret. Beklager at jeg ikke kan gi ordentlige svar. Kanskje noen andre kan? Det ser ut at food processor også kan skive og raspe, ja. Colander and sieve er strengt tatt unødvendig. Den brukes som sagt bare hvis man vil gni pureer gjennom en sikt for å få dem helt glatte. Jeg synes vanligvis at de blir mer enn glatte nok av å kjøres i blender. Nå melder jeg meg ut her - jeg er ikke rett person til å svare på de andre spørsmålene.
Gjest grubler Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Svarene dine er flotte, tusen takk for hjelpen. Det er bare jeg som er en grønnskolling, men takket være hjelpen din, er jeg nå ikke fullt så mørkegrønn lenger. Hvis noen andre har erfaring med Kenwood, setter jeg pris på å høre erfaringene deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå