Gå til innhold

Kennel/Søster

Anbefalte innlegg

Gjest Hundenmin
Skrevet

Hei:)

Jeg har en liten hund som jeg er sååå glad i.

Vi har bestillt 1 ukes sydentur i september. Og hunden min må ha barnevakt.

Jeg har to muligheter:

1: Søsteren min kan passe han. Hun jobber hver dag og vil være borte fra ca. klokken 7-17 hver dag. Mulig hun drar på trening og gjør noe i helgen så han ikke kan være med. Dvs.. at hunden min må være alene hjemme.

De kjenner hverandre ikke godt heller..

2:Standal kennel.

Har bare hørt positivt om dette stedet. De lufter hunden(personlig) 4 ganger daglig + at det er lufte gårder der.

Hva hadde dere valgt?

Gruer meg så mye til den dagen jeg skal levere han fra meg. Kommer til å gjøre så vondt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg...

Jeg har og en liten hund (bichon frisee) som vi er veldig glade i.... Var vel engang i samme dillemma som du er nå....

Vi skulle også til syden, faktisk 14 dager og vi slet veldig med oss selv hva vi skulle gjøre med vår lille hund..

Ble tilslutt at vi valgte kennell, og det gikk veldig, veldig bra... Vi så med engang at hun ikke hadde lidd noen nød der...

Vi fikk jo telefonnummert til kennelen og vi ringte dit en gang mens vi var på tur, men vi fikk beskjed om at vår hund hadde det bare bra.... Og det så vi jo på henne da vi hentet henne også...

En ting som også er trygt og godt da det gjelder å ha dyr i kennel, er at de har åpen kontakt med dyrlege om det skulle oppstå noe også....

Det er klart det sikkert finnes mange der ute som har negativ opplevelse med kennel også, men jeg har iallefall bare positive erfaringer...

Lykke til....

Gjest Hundenmin
Skrevet

Hei..

jeg sliten så mye med hva jeg skal gjøre! Har snakket med søsteren min, og hun sier hun jobber hver dag og at hunden må være alene hjemme.

Skal ta en tur opp på Standal i slutten av uken for å se ann hvordan det er der.

Har noen av dere erfaringer fra kennler? finnes det andre tilbud/muligheter? Tenker da på om det er en egen siden hvor folk legger ut at de vil passe en hund.. Måtte vært perfekt for noen eldre, som kan passe han.. noen som er glad i hunder men som ikke har selv.

Vanskelig.. :sjenert:

Skrevet

Hunden min har vært på kennel noen ganger, og har hatt det veldig fint der. :) Det var hardt å dra fra han der første gangen, for det så ut som om han trodde han ble forlatt, men det gikk fort over sa de som drev kennelen.

Jeg tror nok hunden din vil få det bedre på en kennel hvor h*n får nok mosjon og får være sammen med andre hunder, enn om han skal være så mye hjemme alene hos søsteren din. Det blir jo nesten som en ferie for hunden din også :)

Jeg syns det høres lurt ut at du skal ta en titt på kennelen, for det er jo ikke alle som er like bra, dessverre.

Skrevet

Jeg ville sent han på kennel. Du sier jo selv at han må være mye alene hjemme i uka, og kanskje alene i helgene også. Hva som søstern din drar ut en hel dag? Spørs om hun har tid til å lufte han da.

Gjest Hundenmin
Skrevet

Takk for svar,

Hjelper å lese om deres positive erfaringer i forhold til kennler. Vi har hatt han på kennel før, men da var han sammen med en annen hund vi hadde som døde i fjord. Selv da når de var to, var de sååå tynne når vi hentet det igjen, pjuskete i pelsen og lukte urin.

Dette var på Per og Pia kennelen som ligger i Hobøl.

Jeg er skeptisk til kennler pga dette. Men Standal kennel har jeg hørt mye positivt om.

Hvilke kennler har dere erfaringer fra??

Har dere hunden deres i bur hjemme? isåfall så er jo hunden vandt til å være i bur, det er jo ikke min..

:)

Skrevet

MIsforstår jeg deg eller er det slik at hunden ikke er vant til å være alene hjemme i det hele tatt?

Gjest Hundenmin
Skrevet
MIsforstår jeg deg eller er det slik at hunden ikke er vant til å være alene hjemme i det hele tatt?

Jo, hunden er alene når jeg er på jobb. Men han er ikke i bur.

Mamma jobber 50% og er hjemme med han to-tre dager i ukedagene, så han er ikke mye alene. Men han kan jo så klart være alene hjemme. Jeg skal reise med mamma, derfor kan ikke hun ha hunden.

Dette er så vanskelig! Har lyst til å avlyse turen...

Skrevet

Jeg tror kanskje at du og hunden har godt av å tilbringe litt tid fra hverandre.

Siden hunden ikke er vant med å være såpass mye alene hjemme som den hadde kommet til å være hos din søster, tror jeg at jeg hadde satset på en kennel som hadde et godt rykte.

Skal du reise i sommer bør du bestille så fort som mulig, siden det begynner å fylle seg opp på de beste stedene.

Skrevet

Ville valgt meg jeg: Rimligere enn hundepensjonat og mye mer hjemme enn søstra di ;)

Selv setter jeg ikke mine hunder på hundepensjonat pga. dårlig erfaring med flere steder.

Gjest Hundenmin
Skrevet
Ville valgt meg jeg: Rimligere enn hundepensjonat og mye mer hjemme enn søstra di ;)

Selv setter jeg ikke mine hunder på hundepensjonat pga. dårlig erfaring med flere steder.

hihi.. ja du kan passe hunden min! :)

Hvilke hundepensjonater har du erfaring med?

Skrevet

Jeg tror det var mye mer negativt med sånne hundepensjonat/kennel før i tiden. Vi har vært kjempefornøyd med det vi har brukt, men det er en bekjent som driver det så vi vet hun er ålreit.

Hunden vår er ikke vant til å være alene, så jeg ville nok valgt hundepensjonat.

Skrevet
hihi.. ja du kan passe hunden min! :)

Hvilke hundepensjonater har du erfaring med?

Gardermoen, Standal, Drøbak, Per og Pias, Ski og Berger Gård samt det hundepensjonaet som ligger der gamle karantenestasjonen lå - i Oslo ligger det, rett ved bomringen.

Fleiper ikke jeg da, er vant til å passe bikkjene til folk jeg. Har hunder selv og, har hatt i noen år.

Skrevet

Det jeg har brukt heter Trofast Dyrepensjonat på Hadeland. Ligger ca. 40 min fra Gardermoen, så det er kjekt sånn sett.

http://www.trofast-dyrepensjonat.no/

Tør trygt å anbefale det i alle fall, den eneste forskjellen på hunden vår da hun kom hjem, var at hun var litt kjappere på å spise opp maten sin.. ;)

Skrevet

jeg ville ikke valgt søster, da det virker som om hun i grunnen sier: "Jeg vil ikke passe kjøteren din, men siden du er søsteren min har jeg vel ikke noe valg. Men jeg kommer ikke til å ta noe ekstra hensyn til den, den får klare seg selv". Mulig jeg er ute på viddene...

Ellers må du bestemme deg raskt - kennelene begynner å bli fulle.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg har hatt hunden min på kenel to ganger, og det har vært bare bra. Der er det alltid folk og andre hunder, så hunden slipper å føle seg ensom. De lufter regelmessig også. Det er mye bedre enn at hunden skal være alene 10 timer hver dag, det er altfor lenge for en hund....

Dersom du har hørt mye bra om kennelen så er det ingen grunn til å ikke tro på den. Jeg vet om en veldig bra kennel, men det er i Gudbrandsdalen, og det blir sikkert langt for deg å kjøre.

Skrevet

Jeg har aldri hatt hunden min på kennel, men tror han ville storkost seg med masse andre hunder rundt seg.

Likevel så velger jeg heller å la familie passe han. Det er veldig praktisk for meg, og ikke minst så synes familien min det er koselig å låne hund.

Synes også det er fint å lese at folk har positive erfaringer med kennel. :jepp:

Jeg ser liksom for meg at de er ute i en sliten bakgård i et par timer, og inne i bur resten av tida. :sjenert:

Gjest Hundenmin
Skrevet
Gardermoen, Standal, Drøbak, Per og Pias, Ski og Berger Gård samt det hundepensjonaet som ligger der gamle karantenestasjonen lå - i Oslo ligger det, rett ved bomringen.

Fleiper ikke jeg da, er vant til å passe bikkjene til folk jeg. Har hunder selv og, har hatt i noen år.

Bor du i Oslo?

Er du seriøs i forhold til å passe andre hunder? Hvordan hunder har du da?

:)

Gjest Gjest
Skrevet

TS - jeg skjønner ikke helt hvorfor du planlegger ferie uten hunden om du tror det er så forferdelig for den å være uten deg for en periode?

Hvor man skal plasere hunden er vel kanskje noe man bør tenke på før man bestiller ferie.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt hunden min på kennel et par ganger og han storkoser seg! Det blir som noen over her sier, en ferie for hunden din med andre hundekompiser!

Er jo mye bedre standard på de fleste kenneler nå enn før i tiden! Gå for kennel, ikke søsteren din. Å være alene en arbeidsdag er helt greit men på kveldene og i helgene også blir for mye alenetid synes jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...