Gjest Gjest_Sofie_* Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Hei! Vi sitter og kikker litt på ferie i sommer. Tenkte å dra i siste halvdel av august, 2 uker. Vi vil kun ha varme, sol, strand og bad. Opplevelser er ikke viktig denne gangen. En liten bygate med restauranter og litt butikker må vi ha da - litt kjedelig ellers. Har sett at charterselskapene har en del billig i Albena i Bulgaria. Jeg har imidlertid lest en del andres erfaringer om Bulgaria, og mange sier at været er veldig ustabilt, og ikke så bra bestandig. Hvordan er stranden der? Lest at det ofte er rødt flagg... Vil gjerne høre andres erfaringer fra Bulgaria, og da særlig Albena, siden vi har sett et hotell der som ser ok ut. Takknemlig for all hjelp!
Reveal Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 (endret) Helt grei by- som så mange andre "syden"byer. Med dine ønsker/krav- vil det være helt kurrant! PS: Fiskerestauranten helt i enden av strandpromenaden er fantastisk (var i allefall begge gangene jeg var der med et års mellomrom). NB; Være forbedret på prostituerte! Selv utpekte deler av Oslo virker som "a walk in the park" i forhold! Og de bryr seg fint lite om dere går tett omslynget eller ei- det kryr! Avvis høffelig så går det nok bra! PS: Stranden er kjempefin- og vi opplevde kun at det røde flagget kom opp etter at stranden var tom og badevaktene var ferdige for dagen! Endret 8. juni 2008 av Reveal
Zarabi Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 (endret) helt enig med det som ble sagt over her. Noen venner av meg bodde i albena mes jeg og noen andre venner bodde i nabobyen Golden Sands. De som bodde i albena tok gladelig taxi eller buss til oss (ca 15 min mener jeg å huske) i Golden Sands når de ønsket et litt større/ utfordrene nattliv. Men det er jo ikke sikekrt det er ønskelig for dere..hehe.. Det er heller ikke en så veldig lang tur med taxi eller buss til Varna, hvor det er litt større handlemuligheter. Jeg hadde det helt topp i Bulgaria og skulle gjerne ha reist tilbake Endret 8. juni 2008 av Zarabi
Visiter Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Jeg var i Albena som 15-åring for rundt syv år siden, og ærlig talt syntes jeg ikke byen var spesielt spennende, den er rett og slett som man venter at "Syden" skal være. Bare bading, sol og mat. Ettersom det ser ut til å være det du ønsker deg kan det jo hende byen er midt i blinken for deg, da. Været var kjempebra da jeg var der, og det var ikke noe problem med bading - strandområdet er upåklagelig (mye barnefamilier, selvfølgelig, men det må man vel bare regne med). Skulle du få lyst på noe annet enn typiske Syden"-aktiviteter er det heller ikke langt å reise til nærmeste ålreite bulgarske by der man får oppleve litt "ekte" bulgarsk kultur også.
jossa Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Hei. Vi (familie på fem) var i Albena for to år siden, og drar gjerne tilbake. Vi bodde på Flamingo (Ving resort) som er det fineste hotellet i hele Albena, spør du meg. Det ligger veldig sentralt, midt i hovedgata med restauranter og butikker. Og ca. 5-10 minutter å gå til den flotte stranda. Så aldri noe rødt flagg så lenge vi var der (2 uker). Vi hadde stabilt vær med temperatur som lå mellom 25 og 30 grader. Dette var siste uka i juli og første i august. Billig og spise og drikke (i hvert fall da), og de prostiturte som nevnes her, så vi aldri noe til. Hvis du søker på Albena eller Flamingo her på forumet, så finner du noen tråder som jeg har postet tidligere.
Gjest Chrissy82 Skrevet 9. juni 2008 #6 Skrevet 9. juni 2008 Jeg kan også anbefale Albena.. Veldig fin og rolig plass.. Utrolige fine strender og jeg opplevde ikke at det røde flagget kom opp så ofte. Det pleier å være varmt i Bulgaria så ikke noe fare der.. Jeg er enig i det med prostituerte... de kommer dessverre veldig synlig frem på kvelden.. det er det mange som ikke liker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå