Lille Lea Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Ble litt inspirert av "irritasjonsmomenter" der vi nevner hva vi irriterer oss over partneren. Jeg kom faktisk ikke på en eneste ting, (Selv har jeg nok av dem!) Men irriterer meg ofte grønn på andre mennesker rundt meg! Venninner, familie, samboer, bekjente, kassadama eller syklister i veien. Er ikke noe stygt ment, men alle har det godt av å lufte en gang i blant? Søstra mi: Snakker KUN om seg selv og spør sjeldent meg og andre om noe. Mamma: er 50, men fikser seg aldri, hadde hun bare GIDDI hadde hun sett så pen ut.. + hun ler falskt, når samboer og jeg er på besøk. Utrolig flaut. Pappa: Ringer søstern min ofte, men meg sjeldent. En på jobben: Snakker så lavt at jeg må 10 cm fra ansiktet hennes for å høre hva hun sier..ellers blir det en samtale i likheten på ett gamlehjem. Venninne 1: Forteller enkelte ganger litt uintressange historier, som gjør at jeg blir sittende som ett spørsmålstegn å vente på mer, og hun blir sittende igjen å le seg i hjel. Venninne 2: Veldig uhøytidlig, kan feks rape på kinoen, som gjør meg veldig flau... (men oftest mest morro;) Svigermor: Som behandler sønnen sin på 22 fortsatt som en 10åring. Samboer: Lat! Meg selv: Knekker leddene på fingrene, ofte. - Gretten når jeg blir varm eller sulten. - Ofte overtrøtt, som ikke alltid er like artig for andre
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Du henviser kanskje bare til folk du omgås normalt når du mener "folk rundt meg", men jeg vil allikevel benytte sjansen til å nevne to ting som irriterer meg på offentlig transportmidler: - folk som absolutt skal gå på buss/trikk/tog/bane før de som skal av har kommet seg ut. Og ikke stå midt foran døra og bli sur fordi folk ikke flytter seg for deg - stå til siden!! - det er kjempekoselig for deg at du har fått deg ny, fancy mobil med mulighet for å laste ned hele iTunes, men ikke underhold hele bussen med å spille den på høyttaler! Jeg liker ikke musikken du liker, og lydkvaliteten er elendig! Ikke minst - det gjør det ikke kul. Grr. Nå skal jeg heldigvis jobbe mer hjemmefra en periode, så lenge til jeg må lide meg gjennom denslags igjen.
Gjest Gjest_Cyan_* Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Venninne : Pirker seg i tenna med fingrene/neglene etter hun har spist, høylytt! Venninne2: Fremhever seg selv og sine positivt alltid, nedlatende mot andre
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Jeg irriterer meg over folk som ikke holder avtaler!
Daiquiry Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 det jeg irriterer meg mest over er bortskjemte barn....kjenner jeg får lyst til å gi grei medling til foreldrene, men gjør det selvsagt ikke.
Gjest Little princess Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Jeg irriterer meg grenseløst over hvor frekke noen gamle mennesker blir med alderen... det er helt urolig.... det er slik at dess gamlere de blir dess frekkere blir de. Noen (skal ikke kutte alle over en kam) smiker konsekvent i køer, bare kjører på med rulatorene sine, uten å ta hensyn til at de omtrent kjører over folk, kjører 1 30-40 uansett hva fartsgrensen er.. :kaffe:
Gjest Nursy Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Ok, dette er ikke en person jeg omgås (takk og pris), men jeg slenger den med likevel. På bussen til jobb: Mannen bak meg (ukjent nasjonalitet, men råhardt språk) satt og SKREK inn i telefonen hele turen. Jeg hadde heavy på mp3 spillern, men den overdøvde han glatt. Javel, det er liten sjangse for at noen kan lytte til samtalen din, men du trenger vel ikke skrike for det! *Brum...*
demonica Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Jeg irriterer meg over søsteren min som hoster uten å holde seg for munnen. Har vi ikke samme oppdragelse, kanskje?
gompen Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Smatting Folk som lar sine egne problemer gå utover andre istedenfor å gjøre noe med det Folk som er avhengig av andres bekreftelse for å ta egne avgjørelser Folk som oppfører seg dust mot meg uten å forklare hvorfor Urettferdighet, Bortskjemte drittunger, gjelder også "voksne" mennesker Foreldre som driter i å si fra når ungene deres oppfører seg dårlig Manglende sosiale antenner Folk som stemmer Frp + helt sikkert mye annet
Gjest forbanna Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Venninna mi som kommer med nedsettende kommentarer til et par av oss andre i gjengen, for eksempel: "du er usunn" "du er feit" "du har dårlig stil" "du er dum" men så kan man ikke si noe tilbake fordi da blir hun sint/såret og det blir drama... i tillegg til dette har hun helt sinnsyke krav til menn, de kan ikke ha tynt hår (selv om vi er i midten av 20-årene) og må ha trent kropp... men for å være helt ærlig så tenker jeg ofte at hun ikke er så utrolig "hot" selv, så hun burde ikke snakket sånn om andre... er egentlig litt trist...for før jeg ble skikkelig kjent med henne så syntes jeg at hun var skikkelig pen, kul og koselig..men etter å ha hørt all dritten er jeg ikke så imponert lenger... er bare to av oss som blir "rammet", og hun andre bryr seg ikke, men jeg kjenner at jeg begynner å bli oppgitt/forbanna. Samboeren min kan se på meg når jeg har vært med henne, for da er jeg fly forbanna :D burde kanskje kutte henne ut, men jeg synes ikke man skal bryte med venner uten at de har gjort noe skikkelig fælt...bare håper på at det er en fase hun må gjennom
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Vennina mi som trur hun er verdens peneste. Det er greit at folk synes de er pen, men hvis man sitt på en kafe og det eneste hun gjør er å tvinne håret, sitte med trut munn, slenge på håret og se seg i speilet hvert 5 min!! Ja... og skryte over alle som vil ha henne. Og slenge seg på alle guttene som er i omkrets. Fordi hun trur alle vil ha hun. Hun får jo de fleste, fordi hun er sinnsykt pen!! Men bare litt irritert at penheten hennes er på en måte gått opp i hodet hennes.
Jigva Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 har skrevet dette i en annen tråd også. Men jeg irriterer meg over kunder som absolutt skal prate i telefonen mens de er i butikken. Jeg jobber i en klesbutikk for damer, ganske eksklusiv og vi virkelig hjelper damene med å finne fine antrekk om de ønsker det. Jeg opplever flere ganger at kunder tar telefonen selv om de har bedt om hjelp og begynner med lange samtaler, da kan jeg love at den kunden ikke får mer hjelp av meg etterpå. Eller de som tar telefonen og står midt i butikken eller foran disken og prater høyt. Det skjer så ofte at vi har lyst til å skrive et innlegg i lokalavisa om det. Jeg irriterer meg også over at søsteren min syr silkeputer under armene på barna sine, situasjonen vi ender opp i er at disse barna blir noen bortskjemte drittunger som jeg ikker orker å tilbringe for mye tid med. Jeg trenger ferie etter å ha vært på besøk hos dem.
Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Jeg irriterer meg over: -Folk som avbryter! Har en kollega som gjør det konstant, og jeg får meg ikke til å si fra heller. Ikke hjelper det å fortsette å prate heller for da snakker han bare enda høyere og fortere. -Moren min som klager og aldri blir fornøyd. Får hun noe hun har villet ha finner hun alltid feil ved det og vil ha noe annet i steden. Gresset er alltid grønnere på den andre siden. -Folk som alltid legger skylden på andre, og ikke har noe selvinnsikt, ikke kan ta kritikk uten å gå til angrep. Igjen moren min... -Generalisering!
Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Jeg irriterer meg over: -Folk som avbryter! Har en kollega som gjør det konstant, og jeg får meg ikke til å si fra heller. Ikke hjelper det å fortsette å prate heller for da snakker han bare enda høyere og fortere. -Moren min som klager og aldri blir fornøyd. Får hun noe hun har villet ha finner hun alltid feil ved det og vil ha noe annet i steden. Gresset er alltid grønnere på den andre siden. -Folk som alltid legger skylden på andre, og ikke har noe selvinnsikt, ikke kan ta kritikk uten å gå til angrep. Igjen moren min... -Generalisering!
Supramundane Skrevet 9. juni 2008 #15 Skrevet 9. juni 2008 Jeg irriterer meg grenseløst over en kollega som alltid klarer å komme med små "stikk" til de andre på kontoret. Kommentarer som virkelig sårer og provoserer, men som er så velformulerte at man aldri kan "ta" henne på det.
Gjest Erik Skrevet 9. juni 2008 #16 Skrevet 9. juni 2008 Jeg irriterer meg grenseløst over en kollega som alltid klarer å komme med små "stikk" til de andre på kontoret. Kommentarer som virkelig sårer og provoserer, men som er så velformulerte at man aldri kan "ta" henne på det. Jeg irriterer meg over personer som lar seg irritere så lett
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #18 Skrevet 9. juni 2008 Jeg irriterer meg over Broren min: Som er sykt opptatt av å fremheve hvor smart han er. Han har klisterhjerne og er en selvskreven vinner i typisk TP-spill, men jeg oppfatter han ofte som sosialt dum. Den typiske FRP-velger... Moren min: Hun er superstressa hele tiden, og klager alltid over hvor jævlig travelt det er på jobb. Det har hun gjort i snart 20 år, men det virker ikke som hun har tenkt å gjøre noe med det. Pappa: Drikker for mye, er altfor opptatt av asiatiske damer og har stramme tidsskjemaer på når ting skal foregå. Kjæresten min: Har angst for folkemengder, nye steder, nye opplevelser og har null praktisk sans. I grunn finner jeg ett eller annet å irritere meg over hos de fleste, men de har mange flotte sider også. Selv tror jeg nok jeg kan oppleves som drama-queen, vinglete og overstrukturert:)
Filur Skrevet 9. juni 2008 #19 Skrevet 9. juni 2008 Jeg irriterer meg over at familien min behandler meg som en 12-åring, fordi jeg er ganske attpåklatt. Greit, mine søsken ble voksne før meg, men nå er jo jeg også voksen! De vil liksom aldri se på meg som likestilt med segselv. Om vi er enige om ting, så er jeg fin å bruke til oppbacking, men om jeg er uenig, så tar de en belærende tone ovenfor meg og vinkler det slik at "jeg skjønner det nok når jeg får noen år på baken". Det er nesten litt pinlig for deres del, for jeg er langt mer moden en de var som 22-åringer. Det er veldig trist å ikke bli respektert av de som har vert ditt forbilde igjennom store deler av livet.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #20 Skrevet 9. juni 2008 - Folk som ikke kan reglene for bruk av rulletrapp. Stå til høyre, gå til venstre! Er det så vanskelig? Dette er de mye flinkere på i andre land enn Norge. - Folk som blokkerer innganger eller andre steder hvor de bør skjønne at andre folk vil gå. Folk som ikke viser hensyn eller tenker på andre enn seg selv. - Folk som ikke kan uttale kj-lyden riktig. - Venninna til typen min som innbiller seg at han er forelsket i henne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå