Gå til innhold

Hvor lang holdbarehet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Har en flaske bailys i kjøleskapet, og lurer på hvor lang holdbarehet den har fra dagen den ble åpnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har hatt den i kjøleskap ser jeg for meg at den holder leeeeeenge... Men hvor lenge er jeg neimen ikke sikker på!

Smak på den, kanskje det vil si noe om hvordan det ligger an?

Hvor lenge har den stått til nå?

Skrevet (endret)

Veldig lenge, jeg har drukket baileys i hvert fall et år etter at den var åpnet, uten at den sto i kjøleskap.

Endret av Lady Lovelace
Skrevet

Det samme har jeg. Den er vel datostemplet? Jeg innbiller meg at jeg har drukket frem til datostemplingen uavhengig om den har stått i kjøleskap eller ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Datostempelet gjelder før den er åpnet.

Gjest TS - Linda
Skrevet

Takker :)

Åpnet flaska 24 mai, og er 1 liter, og drikker ikke så veldig mye ell ofte.

Har tidligere drukker "dooleys"(ikke riktig stavet), som har stått åpnet i romtemperatur i 1 år etter, men fikk nå høre at baileysen måtte drikkes opp innen 1 mnd ell så.. Så fikk det litt travelt med å gi den bort tenkte jeg..

Skrevet

Jeg ble en gang servert sur Bailys, og jeg har ikke drukket det siden. Det var, for å si det pent, kvalmt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bra spørsmål...jeg har hatt Baileys åpen i flere måneder og det virker ut som den har holdt seg godt selv om den ikke sto i kjøleskap. Men jeg har også hørt at den helst skal settes i kjøleskap og drikkes opp innen 6 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...