Gjest Gjest_Tutta_* Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Dere som har en familie og hvor den ene parten bare jobber halv stilling, eller begge har noe redusert stilling. Føler dere tidsklemma er mindre og at kranglingen mellom dere som par er mindre?
Shyn Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Jeg kan jo svare for meg, jeg føler synes at jeg får bedre tid til både meg selv, min kjære og barna når jeg jobber i redusert stilling. Nå jobber han skift, og de ukene som han f.eks jobber senere blir det ofte til at vi to sammen kan gå på 'date', handle inn ting til familien, ordne med praktiske ting osv mens barna er på skolen. De ukene han arbeider tidlig og er hjemme klokken 2, så får vi hele dagen sammen med barna. Da går yngstemann ikke på sfo de dagene, men kommer tidligere hjem så vi får mer tid sammen som en familie. Selvsagt er det dager da vi alle er individuelt opptatt, men som regel så får vi sørget for at vi gjør noe sammen som familie enten det er å pusle litt rundt i hagen sammen, drar og spiser/svømmer o.l, går en lengre tur med hunden vår osv. Å jobbe redusert stilling for meg og skift for han føler jeg er med på å hjelpe til med å gjøre oss mer alsidige. Ikke minst er det kjekt for barna og få foreldre som er aktive med dem.. og datene vi har sammen bare vi voksne på dagtid innemellom er uerstattelige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå