Lady La-Laa Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har tre brødre! To storebrødre som er 4.5 år og 1.5 år eldre enn meg, og en lillebror som er 7 år yngre. Vi har alle et godt forhold idag, men jeg husker at jeg ønsket meg en søster da lillebroren min ble født. Jeg syntes det kunne bli litt voldsomt innimellom med bare gutter. Også ønsket jeg meg en tvillingsøster, men det ble litt vanskelig for foreldrene mine å ordne i ettertid Hva med deg?
Daiquiry Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har en helsøster, en halvsøster og tre stesøsken. Er nest eldst hvis man teller med stesøsken. Helt greit, men skulle så gjerne hatt en bror. Blir litt for mye østrogren i min familie....
Amalie_85 Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 En storesøster og en halvlillesøster. Husker jeg og storesøss krangla en del når vi var små, men jeg har aldri ønsket det anderledes. Jeg var veldig stor når jeg fikk min lillesøster, så der var det heller aldri noe problem.
Gjest Naria Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Har en halvbror som er 8 år eldre enn meg. Når jeg var liten ønsket jeg meg nok en søster, men i dag tenker jeg ikke på slikt i det hele tatt. Er veldig glad i broren min.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har en bror som er mye eldre enn meg, og vi har ikke noe søskenforhold. Har alltid savnet søsken, og ønsket meg veldig en søster som var nær meg i alder da jeg vokste opp.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har en lillesøster (6år yngre) Vi hadde ikke spesiell stor glede av hverandre da vi var små siden aldersforskjellen var såpass stor. Bedre ble det heller ikke at hun ble veldig bortskjemt fordi hun bestandig var så "liten og søt". Dette lærte hun seg selvfølgelig tidlig å utnytte. Vi fikk ikke lov til å krangle, for jeg som var så stor måtte jo gå foran med et godt eksempel, grrr Så jeg ønsket meg en tøff storebror jeg, en som jeg kunne tøyse, tulle og ha det gøy med! Nå som vi har blitt voksne så er jeg selvfølgelig glad for at jeg har et søsken, men det hadde fremdeles vært hyggelig med en storebror synes jeg
angeleyes Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har en lillebror som er to år yngre enn meg. Synes dette passer fint jeg. Hadde alltid en å leke med da jeg var mindre og nå har vi et godt forhold. Jeg er glad i broren min og har aldri ønsket meg andre søsken.
Arkana Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Jeg har en tre år yngre bror. Rent bortsett fra noen episoder i barndommen hvor jeg garantert ønsket å være enebarn har jeg aldri ønsket det annerledes. Vi har alltid hatt et godt forhold som jeg setter stor pris på.
Mini_me Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 (endret) Eldst av 3 søstre. Ønsket meg alltid en storebror..I alle fall ikke småsøsken jeg alltid måte passe Endret 8. juni 2008 av Mini_me
Anglofil Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er enebarn og har ingen søsken. Har aldri egentlig savnet søsken, men så har jeg heller ikke visst om noe annet. Dessuten har jeg hatt en god venn gjennom oppveksten som ble som en slags bror for meg (da vi begge er enebarn). Mvh Yvonne
Gjest Trolletrine Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 Jeg er yngst av 3 søsken,men har fungert litt som enebarn også pga av at de to andre er halvsøsken og 8 år eldre enn meg.Kan ikke og ville ikke hatt det annerledes
Muffin! Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har en halvsøster som er seks år eldre enn meg. Jeg var som regel enebarn i hverdagen, men hadde søster på ferier og i mange helger. Var egentlig veldig fornøyd med det, men ønsket meg en tvilling en periode Er hvertfall veldig glad jeg ikke er enebarn, for nå er jeg tante til verdens skjønneste
MarianneE Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har en 2 år yngere søster og en 6 år yngere bror jeg har verdens beste forhold til. Har og en 20 år yngere halvsøster som jeg ikke har "søsterfølelser" for, men liker henne godt for det. Ønsket meg alltid en storebror, uten at jeg helt vet hvorfor.
milla-mor Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 (endret) Jeg er eldst, og har to halvbrødre. Han ene er fire år yngre, og han andre er tjueen år yngre. Ønsket meg en storebror da jeg var liten, men det var vel egentlig en slags farsfigur jeg savnet... Noen som kunne passe litt ekstra på meg. Har en halvbror (17) og en halvsøster (15) til, men dem har jeg ikke kontakt med. Endret 9. juni 2008 av milla-mor
leandra Skrevet 9. juni 2008 #15 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er storesøster. Det har nok preget meg veldig da jeg i stor grad har tatt vare på mine yngre søsken. Fremdeles er jeg den ansvarlige i familien vår. Det å være ansvarlig er jo egentlig en fin egenskap, men jeg ble nok presset til det litt for mye da jeg var liten pga vanskelige familieforhold. Da jeg var liten ønsket jeg meg veldig en eldre søster eller bror som kunne stille opp for meg. Nå er jeg egentlig fornøyd, men skulle gjerne hatt flere søsken.
Purple Basil Skrevet 9. juni 2008 #16 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er eldst av to jenter. Søsteren min er 7 år yngre enn meg. Husker jeg alltid ønsket meg 3 søstre da jeg var yngre - ville ha noen søsken på min alder. (Har dette ønsket enda, kjenner jeg nå)
Gjest Frk Åberg Skrevet 9. juni 2008 #17 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er eldst. Har en to år yngre bror. Vi hadde mye glede av hverandre siden vi var så nære i alder, og vi ble på mange måter behandlet ganske likt med tanke på regler og sånt. Likevel har jeg alltid vært en tydelig storesøster, som har passet veldig på lillebroren min. Jeg driver fortsatt med det, men jeg er i ferd med å innse at han er en voksen og selvstendig mann nå. Jeg ønsket med alltid en eldre søster. Lillesøsken kan til tider være plagsomme, så jeg tenkte at et eldre søsken måtte være tingen. Jeg hadde dessuten venninner med eldre søsken, hvor jeg nesten hadde mer glede av å være sammen med storesøstrene enn mine jevnaldrende venninner. Jeg tenkte dessuten i mitt stille sinn at det kanskje ville være hyggelig å bli passet litt på av et eldre søsken, framfor å alltid være den fornuftige og flinke. Samtidig som jeg på mange måter også vokste på og trivdes med å ha og få ansvar, og være ganske selvstendig fra ung alder. Jeg tror det har preget meg mye at jeg er eldst. Samboeren min er også eldst blant søsknene, og det er også noe ved han som er veldig storesøskenaktig. Når jeg ser på folk jeg kjenner, syns jeg ofte det stemmer veldig godt med deler av hvordan de er, om de er yngst eller eldst.
Gjest Mellomste søster Skrevet 10. juni 2008 #18 Skrevet 10. juni 2008 Jeg er midt mellom to søstre og det er tre år mellom hver av oss. Jeg er veldig glad for at jeg har søstre, og å være i midten var perfekt for meg Storesøster sjefet med meg og jeg kunne sjefe over lillesøster Jeg har lest en bok om hvordan din plassering i søskenflokken påvirker personligheten din, det er ganske interessant, og er egentlig ganske mye som stemmer både på meg og mine søstre og på de jeg kjenner. Den eldste kan ofte være litt sjefete, men veldig ansvarsbevisst og punktelig. Den yngste blir ofte mer frigjort, mer kreativ og foretar mer utradisjonelle valg for eksempel i forhold til yrke. Hvis det er tre barn, vil den mellomste ofte fungere som en diplomat og mekler mellom den yngste og den eldste, og det stemmer iallefall bra i forhold til meg Det sto masse mer, men jeg husker ikke alt.. Aldersforskjellen mellom de ulike barna og rekkefølgen på kjønnene vil også være avgjørende for hvilken rolle barnet får i søskenflokken!
Gjest Oxford Skrevet 16. juni 2008 #19 Skrevet 16. juni 2008 (endret) dd Endret 27. juli 2008 av Oxford
Gjest *Mim* Skrevet 16. juni 2008 #20 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er eldst, og har stort sett trivdes godt med det. Har en søster som er tre år yngre. Jeg var ikke noen god storesøster da vi var små, men nå har vi et veldig godt forhold. Har også en halvbror som er tjue år yngre, vi har ikke noe særlig nært forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå