Gjest Change Skrevet 19. mai 2003 #1 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei Jeg elsker vårruller,og spiser dette ofte med søtchilisaus og salat! Men begynner å bli litt lei av de frosne,og tenkte derfor at jeg skulle prøve å lage noen selv. Så nå er jeg på jakt etter noen GODE og UTPRØVDE oppskrifter på fyll!! Change Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 19. mai 2003 #2 Del Skrevet 19. mai 2003 strimlete gulerøtter, strimlet hodekål, stekt kjøttdeig, strimlet løk og strimlet paprika Som blir kjempegodt!!!! man må woke alt sammen før man legger det inni vårrullpapiret.... mens man woker har man salt og pepper og litt soyasaus og oystersaus på. og denne er prøvd tusen ganger og er en stor suksess:) Mmmmmm nå ble jeg sulten til og med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru Meta Skrevet 27. mai 2003 #3 Del Skrevet 27. mai 2003 Det så kjempegodt ut.. Men hva er vårrullpapiret?? Vet visst ikke så mye om dette her.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 27. mai 2003 #4 Del Skrevet 27. mai 2003 vårrrullpapiret er et rispapir en får kjøpt i diverse butikker. enten store matbutikker med bredt utvalg, eller asiatiske butikker. Best å kjøpe dem som er myke, de som er sprø må legger i vann før en kan brette dem. Så tar man et papir, legger diverse fyll på, bretter igjen som om det er en wrap, og steker det i olje. Mine pleier å bli rare, men har bare gjort det to ganger. De smaker godt da, men har nesten alle morsomme former. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 27. mai 2003 #5 Del Skrevet 27. mai 2003 Til fyll i vårruller bruker jeg - kjøttdeig - svinekjøtt i bittesmå stykker - reker - bambusskudd - kål - løk - salt - pepper - soyasaus MINST.... ellers hva som måtte falle meg inn der og da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 27. mai 2003 #6 Del Skrevet 27. mai 2003 Vi liker best å bruke filoark, fremfor rispapir, du får kjøpt dem i frysedisken i blant annet asiatiske forretninger. Vi fyller dem med i hvertfall gulrøtter, bønnespirer, risnudler og kjøttdeig eller kylling. I tillegg kommer krydder som hvitløk, chilisaus, østerssaus, salt, pepper og glutamat. Alt fyllet steker vi sammen og avkjøler, før vi fyller filoarkene med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samara Skrevet 27. mai 2003 #7 Del Skrevet 27. mai 2003 I tillegg til det som er nevnt bruker vi å ha oppi ingefær. Østerssaus er også et must for oss. Hjemmelagde vårruller er jo sååå godt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå