Gå til innhold

Reklamere på sko


Gjest Barføtt

Anbefalte innlegg

Gjest Barføtt

Er det mulig å reklamere på sko når man ikke har kvitteringen?

Jeg kjøpte et par sandaler på "Din sko" i en nødsituasjon. Skoene jeg hadde på meg ga meg så ille gnagsår, at jeg enten måtte ha et par nye billige sko eller gå barføtt hjem. Så jeg kjøpte sandaler til 179 kroner av denne typen. Jeg vet jo at Din sko selger billige sko som man ikke kan forvente å bruke i sesong etter sesong. Men jeg må innrømme jeg var naiv nok til å forvente at skoene skulle holde ut sommeren. Istedet er det et lite hull tvers igjennom tuppen v/tåa allerede, etter EI UKE! Greit at skoene var billige og ikke noen stor investering, men de skal da vare mer enn ei uke!

Jeg har ikke brukt sandalene røft (litt rusling i byen bare), og jeg har ikke en gangstil som skulle tilsi at skoene slites hull i etter ei uke. Ingen andre sko jeg har hatt har blitt sånn.

Men så var det det at jeg ikke har tatt vare på kvitteringen... Er det mulig å reklamere på skoene likevel? Prislappen står faktisk inni skoene ennå! Det skulle vel egentlig ikke være noen tvil om hvor skoene er kjøpt? Noen som vet hvilke sjanser jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Forbruker

Min erfaring med Din Sko er at de er veldig greie. Jeg kjøpte noen sko som ikke holdt heller og hadde "arkivert" kvitteringen. Jeg tok likevel med meg skoene inn i butikken og fikk et nytt par med sko av en annen type. De sa enkelt og greit at de ikke kunne være bekjent av dårlig kvalitet, at flere hadde klaget på samme skoen. De anbefalte likevel at jeg tok vare på kvittering for dersom skoene siden var satt på tilbud ville de ikke kunne gi meg større erstatning enn tilbudsprisen (siden jeg ikke kunne bevise hva jeg hadde betalt).

Du stiller sterkere siden prislappen står i fortsatt, og jeg ville absolutt gjort et forsøk. Vil anbefale deg å ha en spørrende holdning istedetfor en krevende - siden kvitteringen er "flydd sin vei".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barføtt

Takk for råd. Skal prøve å stikke innom Din sko i morgen og spørre pent om det er mulig å reklamere selv om kvitteringen gikk opp i røyk og nå befinner seg i en annen dimensjon. ;)

Andre som også har erfaringer med å reklamere uten kvittering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkert Barføtt

Nå har jeg reklamert på skoene, og sitter her som et spørsmålstegn...

Jeg gikk til butikken med sandalene som var slitt istykker etter bare ei uke. Jeg var blid og spørrende. Damen i butikken var ikke veldig imøtekommende. Hun nølte veldig, og studerte sandalene nøye. Rynket litt på nesen og spurte om jeg hadde gått mye på asfalt med de. Eh, ja, det har jeg jo. Er ikke så mye annet enn asfalt og betong å gå på i en vanlig norsk by. Skulle jeg liksom brukt dem som fjellsko? Eller tøfler til innendørsbruk? Butikkdamen sa at med en sånn type sko burde man skjønne at de ikke egner seg til å gå på asfalt noe særlig med. Men jeg trodde da vitterlig at det var snakk om sommersko, ikke tøfler!!!

Må innrømme at da hun la det fram på den måten var jeg ikke særlig blid lenger. Neida, jeg kjeftet ikke, det gjør jeg aldri. Men jeg stilte et veldig tydelig spørsmålstegn ved det at sommersko ikke skal kunne brukes på asfalt. Og jeg kommenterte at dersom skoene deres ikke kan brukes på asfalt så er dette noe de virkelig bør informere kundene sine om. Men det hadde de naturlig nok ikke anledning til...

Hun gikk noe motvillig med på å gi meg pengene tilbake. Og HELDIGVIS for meg så hadde jeg funnet kvitteringen etter å ha endevendt vesker, lommer og plastposer i hele leiligheta. For hun ble liksom litt oppgitt over at jeg ikke godtok at man ikke burde gå på asfalt med sandalene, og krevde kvitteringen lagt på bordet.

Neste gang jeg kjøper sko skal jeg spørre om de kan brukes på asfalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg reklamert på skoene, og sitter her som et spørsmålstegn...

Jeg gikk til butikken med sandalene som var slitt istykker etter bare ei uke. Jeg var blid og spørrende. Damen i butikken var ikke veldig imøtekommende. Hun nølte veldig, og studerte sandalene nøye. Rynket litt på nesen og spurte om jeg hadde gått mye på asfalt med de. Eh, ja, det har jeg jo. Er ikke så mye annet enn asfalt og betong å gå på i en vanlig norsk by. Skulle jeg liksom brukt dem som fjellsko? Eller tøfler til innendørsbruk? Butikkdamen sa at med en sånn type sko burde man skjønne at de ikke egner seg til å gå på asfalt noe særlig med. Men jeg trodde da vitterlig at det var snakk om sommersko, ikke tøfler!!!

Må innrømme at da hun la det fram på den måten var jeg ikke særlig blid lenger. Neida, jeg kjeftet ikke, det gjør jeg aldri. Men jeg stilte et veldig tydelig spørsmålstegn ved det at sommersko ikke skal kunne brukes på asfalt. Og jeg kommenterte at dersom skoene deres ikke kan brukes på asfalt så er dette noe de virkelig bør informere kundene sine om. Men det hadde de naturlig nok ikke anledning til...

Hun gikk noe motvillig med på å gi meg pengene tilbake. Og HELDIGVIS for meg så hadde jeg funnet kvitteringen etter å ha endevendt vesker, lommer og plastposer i hele leiligheta. For hun ble liksom litt oppgitt over at jeg ikke godtok at man ikke burde gå på asfalt med sandalene, og krevde kvitteringen lagt på bordet.

Neste gang jeg kjøper sko skal jeg spørre om de kan brukes på asfalt! :)

:sprettoy: Det var dagens beste :ler: Dumme deg som brukte skoene på asfalt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for en tulledame!

Jeg har veldig gode erfaringer med å reklamere på sko på Din Sko. De gir alltid pengene tilbake uten spørsmål og kvittering. Synd du møtte på en som var så vrien, for jeg har aldri hatt noen problemer.

Men på Lille Vinkel... Guri! Jeg hadde kjøpt noen kjempedyre, høyhælte støvletter, og etter fem dager, så knakk den ene hælen. Jeg viste kvittering, og sa at de måtte reparere dem, eller gi meg pengene tilbake.

Men så sier idioten: "Hæler faller ikke bare av. Det må være du som går veldig rart, så det får du ta på din egen kappe!".

At det var...? Jeg GÅR rart?!? Hehe... Jeg ble så sur at jeg holdt på å selvantenne :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Barføtt

Det var kanskje dumt av meg å reklamer på en mandags morgen? Damen kan jo ha hatt skikkelig blåmandag. ;)

Huff, jeg var så oppgitt og overrasket da jeg gikk ut av butikken at jeg måtte le og "kjefte" litt om hverandre til samboeren min som jeg møtte utenfor. Altså. halloooo! Ikke bruke sko på asfalt???? :fnise:

Ei venninne av meg foreslo jeg kunne bruke dem som nattsko! Under dyna... :jepp:

Og hæler som knekker etter fem dager... Jepp, du må nok ha omtrent samme ganglaget som John Cleese!

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to års garanti på sko, så det lønner seg alltid å ta vare på kviteringen.

Du skal ikke behandle skoene på noen spesiell måte, om du ikke får spesielt beskjed om det.

Jeg har en gang fått tilbake pengene for et par vintersko etter å ha brukt dem en vinter. (Da gikk det hull i dem.)

Reklamerte uten kvitering på et par barnesko på lørdag. Ikke noe problem! De fikset faktisk skoene der og da. Din sko det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Ja, jeg skulle sagt "Jeg går da for faen ikke rart! Catwalk-modell, som jeg er!", og så humpet ut på en helt absurd måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det drøyeste... Håper ikke du ga deg med det?? Ta på egen kappe at en hæl faller av etter noen få dager, det er jo helt absurd! Det er i tilfelle butikken som må bevise at det er din spesielle bruk som er årsaken til mangelen. Og det kan de selvsagt ikke! At skoene var dyre burde tilsi en enda bedre kvalitet enn vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barføtt
:hoho:

Ja, jeg skulle sagt "Jeg går da for faen ikke rart! Catwalk-modell, som jeg er!", og så humpet ut på en helt absurd måte.

Haaah! Å herregud, ja, det skulle du gjort! :skratte:

Når det gjelder andre her som har gode erfaringer med Din Sko så lurer jeg litt på om jeg bare møtte dama i et dårlig øyeblikk, eller om det handler om at denne butikken her jeg bor ikke er så nøye med kundebehandlingen? Tro om de har en generell policy på god kundebehandling i hele kjeden, eller om det er litt tilfeldig ettersom hvem som er daglig leder i de forskjellige butikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barføtt
Det er det drøyeste... Håper ikke du ga deg med det?? Ta på egen kappe at en hæl faller av etter noen få dager, det er jo helt absurd! Det er i tilfelle butikken som må bevise at det er din spesielle bruk som er årsaken til mangelen. Og det kan de selvsagt ikke! At skoene var dyre burde tilsi en enda bedre kvalitet enn vanlig!

Jeg kan se for meg maaaaange måter milla-mor selv kan være ansvarlig for hælproblemene på:

- Hun har brukt støvlettene under fjellklatring, med påfølgende basehopp fra toppen.

- Hun har balansert på hælene i fem dager til ende.

- Hun stikker beina ut av bilen som brems, fordi bremsene på bilen er litt slitte for tida.

- Hun har "snørekjørt" etter en bil med bare støvlettene på.

:fnise: milla-mor, ikke rart hælene dine knekker når du holder på på den måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se for meg maaaaange måter milla-mor selv kan være ansvarlig for hælproblemene på:

- Hun har brukt støvlettene under fjellklatring, med påfølgende basehopp fra toppen.

- Hun har balansert på hælene i fem dager til ende.

- Hun stikker beina ut av bilen som brems, fordi bremsene på bilen er litt slitte for tida.

- Hun har "snørekjørt" etter en bil med bare støvlettene på.

:fnise: milla-mor, ikke rart hælene dine knekker når du holder på på den måten!

Hyyysj, da!

Jeg tror kanskje mine superhelt-tendenser var en smule avgjørende for hæl-knekken.

Awesome ninja skills? I has dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan se for meg maaaaange måter milla-mor selv kan være ansvarlig for hælproblemene på:

- Hun har brukt støvlettene under fjellklatring, med påfølgende basehopp fra toppen.

- Hun har balansert på hælene i fem dager til ende.

- Hun stikker beina ut av bilen som brems, fordi bremsene på bilen er litt slitte for tida.

- Hun har "snørekjørt" etter en bil med bare støvlettene på.

:fnise: milla-mor, ikke rart hælene dine knekker når du holder på på den måten!

Haha! :ler: Ja, hvis det er en sånn dame vi har med å gjøre her, er jeg helt enig i at hun ikke kan komme i butikken etterpå og reklamere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det drøyeste... Håper ikke du ga deg med det?? Ta på egen kappe at en hæl faller av etter noen få dager, det er jo helt absurd! Det er i tilfelle butikken som må bevise at det er din spesielle bruk som er årsaken til mangelen. Og det kan de selvsagt ikke! At skoene var dyre burde tilsi en enda bedre kvalitet enn vanlig!

Jeg ga meg ikke den ene gangen, men etter tre runder med forskjellige brødhuer, så kastet jeg inn håndkleet...

Jeg sa klart ifra at jeg aldri kom til å handle der igjen, og da svarte hun "Vi overlever nok...".

Jada, dere gjør nok dèt, men ingen av mine venninner, eller familiemedlemmer handler der lenger heller, så dere hadde nok tjent på å gi meg litt service... Snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga meg ikke den ene gangen, men etter tre runder med forskjellige brødhuer, så kastet jeg inn håndkleet...

Jeg sa klart ifra at jeg aldri kom til å handle der igjen, og da svarte hun "Vi overlever nok...".

Jada, dere gjør nok dèt, men ingen av mine venninner, eller familiemedlemmer handler der lenger heller, så dere hadde nok tjent på å gi meg litt service... Snuppa.

Kanskje forbrukerrådet burde fått en liten mail også?

Det er 2års garanti på sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sa klart ifra at jeg aldri kom til å handle der igjen, og da svarte hun "Vi overlever nok...".

For et utrolig arrogant svar!!

Jeg vet i hvertfall nå en butikk jeg aldri skal handle i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Vivi_*
Jeg ga meg ikke den ene gangen, men etter tre runder med forskjellige brødhuer, så kastet jeg inn håndkleet...

Jeg sa klart ifra at jeg aldri kom til å handle der igjen, og da svarte hun "Vi overlever nok...".

Jada, dere gjør nok dèt, men ingen av mine venninner, eller familiemedlemmer handler der lenger heller, så dere hadde nok tjent på å gi meg litt service... Snuppa.

For en arrogant person ... fysj. Du skulle fortalt henne at for hver misfornøyde kunde så mister de i snitt 12 kunder - for det er fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig arrogant svar!!

Jeg vet i hvertfall nå en butikk jeg aldri skal handle i....

For en arrogant person ... fysj. Du skulle fortalt henne at for hver misfornøyde kunde så mister de i snitt 12 kunder - for det er fakta.

Brukernavn: Ja, hun var en bjatsj! Men det er mange år siden... Alle de som jobbet der er sikkert byttet ut nå. Håper jeg...

Gjest-Vivi: Yup... De mistet maaange kunder. Jeg har skogal venninnegjeng og familie, men ingen gidder å handle der mer. Det kan man nesten ikke, når man må regne med at de driter i kjøpsloven og service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet forresten i Oslos største strømpebutikk før, og der var vi supernøye på å gi god service. Uansett.

Jeg husker det kom en fly forbanna dame ramlende inn to sekunder før stengetid, og kjeftet og smalt over en strømpebukse hun hadde kjøpt for seks mndr siden. På salg. Uten kvittering. Den var visst helt forferdelig, og hun skulle absolutt ha en ny, mye dyrere, uten ekstra kostnad. Den gamle strømpebuksen hun ville bytte, var sannsynligvis ikke fra vår butikk engang. Så ut som en type billig-strømpe.

Men hun fikk ny. Fordi vi visste at vi ville tape mye mer på at hun klaget til bekjente. Og ganske riktig... Noen uker senere, kom hun og en venninne til butikken for å handle masse.

In your face, Lille Vinkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...