Grooo Skrevet 19. mai 2003 #2 Skrevet 19. mai 2003 Nei, jeg er overhodet ikke redd for SARS. Ikke her i Norge/Norden/Europa/Vesten, og i grunnen ikke i Østen heller. Det er tross alt ikke så mange i den store sammenhengen som har blitt syke, men selvfølgelig er det grusomt for de som rammes og en utrolig påkjenning for helsevesenet og samfunnet forøvrig der sykdommen rammer hardest. Hvis du leser mitt innlegg her vil du se hva jeg skrev for noen uker siden. Der finner du også liker til offentlige sider i flere land som informerer om SARS.
Tusenfryd Skrevet 19. mai 2003 #3 Skrevet 19. mai 2003 Temaet har vært oppe her på Aktuelle saker for ikke lenge siden. http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=33377
bluesky Skrevet 21. mai 2003 #4 Skrevet 21. mai 2003 Nei jeg er ikke redd for sars. Det er utrolig hysterisk å dekke dette i media så voldsomt som det har blitt gjort.
Gjest ButtHead Skrevet 23. mai 2003 #5 Skrevet 23. mai 2003 Jeg er ikke redd når jeg er her i Norge, men jeg er redd for å reise til andre land.
Anglofil Skrevet 23. mai 2003 #6 Skrevet 23. mai 2003 Nei,i grunn ikke...Det hele har blitt oppblåst for mye(saken altså),det finnes større epedemier som herjer i verden som jeg er redd for....Men selvsagt,det er jo skremmende... Klemz fra:
Gjest Vega Skrevet 23. mai 2003 #7 Skrevet 23. mai 2003 Nei, ikke for meg selv. Men gøy er det jo ikke. Tatt i betraktning hvor mange år siden det er svartedauen osv. herjet - så var det forventet en eller annen sykdom i nær framtid. Det medisinske forskningsmiljøet vil sikkert finne en motkur, før eller siden. Jeg ble nok mer skremt da ebola og aids dukket opp ... men så er det noen år siden og jeg var jo yngre. Så jeg bekymrer meg litt over hvilke tanker f.eks sønnen min og andre unge får, og håper informasjonen når gjennom.
Gjest Lott@ Skrevet 23. mai 2003 #8 Skrevet 23. mai 2003 Nope, kommer det så kommer det. Jeg setter ikke livet på hold av den grunn :D
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2003 #9 Skrevet 23. mai 2003 Det er litt tragisk at folk begynner å bli så hysteriske at de unngår alle som ser asiatiske ut, tror de har SARS p.g.a. hvordan de ser ut... Må le litt av sånne folk. Og så har folk blitt mer skeptiske til muslimer etter den terror-trusselen. Har dere det? Jeg tenker virkelig ikke over det i det hele tatt. Hvis jeg ser en muslim, hvorfor skulle jeg tro at han hadde planer om å plassere en bombe et sted? Det blir for fjernt...
Milly:) Skrevet 23. mai 2003 #10 Skrevet 23. mai 2003 Det er litt tragisk at folk begynner å bli så hysteriske at de unngår alle som ser asiatiske ut, tror de har SARS p.g.a. hvordan de ser ut... Må le litt av sånne folk. Og så har folk blitt mer skeptiske til muslimer etter den terror-trusselen. Har dere det? Jeg tenker virkelig ikke over det i det hele tatt. Hvis jeg ser en muslim, hvorfor skulle jeg tro at han hadde planer om å plassere en bombe et sted? Det blir for fjernt... (Logge inn først kanskje... )
Ursula Skrevet 24. mai 2003 #12 Skrevet 24. mai 2003 Nei jeg vil ikke si jeg går rundt og frykter SARS.
Gjest Diva Skrevet 24. mai 2003 #13 Skrevet 24. mai 2003 Jo, jeg frykter SARS, og jeg gleder meg ikke akkurat til å jobbe på sykehus i sommer, paranoide meg Men, man kan ikke gå å vente på døden heller,- man må bare leve så godt man kan :D Diva
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 25. mai 2003 #15 Skrevet 25. mai 2003 Frykter mer det å bevege seg i trafikken her i Bergen. Liksom, uansett hva du foretar deg i livet - så er det noe der ute som kan forandre alt du kjenner til noe helt annet enn du kunne forestilt deg. Så hvorfor gidde frykte alt? Får bare magesår av sånt, og det holdt jeg faktisk på å stryke med av engang.
Salt Skrevet 25. mai 2003 #16 Skrevet 25. mai 2003 Sars bekymrer meg ikke i det hele tatt, kommer nok til å se annerledes på det dersom sykdommen kommer til Norge. Foreløpig er det ingen grunn til panikk her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå