Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg er utdannet som helsesekretær. Vil nå søke jobber som sekretær utenfor helsevesenet, og ønsker å ta et kurs innen økonomi.

Helst et nettstudium.

Er det noen som har en anbefaling, og hviken type kurs. Lønn, regnskap? Har ikke peiling, har bare lyst til å ha en liten forståelse for økonomi og vet det ofte kan være en del av sekretærjobben.

Noen tips?

Skrevet

Hvorfor vil du ikke lengre jobbe som helsesekretær?

Jeg jobber som sekretær i privat sektor og har mye økonomi som arbeidsoppgaver. Men jeg vurderer å ta fagbrev i kontorfag og flytte over til et kommunalt kontor. Det frister meg mere.

Angående kurs i økonomi, så anbefaler jeg å lese høyskolefag på egenhånd og møte opp på eksamen. Går fint. Og koster absolutt ingenting. Det er mye mere annerkjent i arbeidslivet, enn disse nettkursene fra nki, nks og sånne fagskoler som bi og na og hva det nå enn heter.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er mye mere annerkjent i arbeidslivet, enn disse nettkursene fra nki, nks og sånne fagskoler som bi og na og hva det nå enn heter.

BI kan da ikke settes i samme bås som NA. BI er en høyskole som drives av en privat stiftelse, og er kjent for høy kvalitet på studiene, mens na ikke har et eneste studie på høyskolenivå, etter hva jeg kan se. Jeg kan ikke engang se noen kurs der som gir studiepoeng?

Gjest Gjest_AnnePanne_*
Skrevet

eCademy tilbyr nettstudier innenfor regnskapsmedarbeider. www.ecademy.no. Seriøs skole, får mange gode tilbakemeldinger, jeg kjenner flere som har gått der (de har ikke tatt regnskapsmedarbeider da, men andre fag).

Jeg kan ikke engang se noen kurs der som gir studiepoeng?

Dette er sikkert fordi de er fagskoler, ikke høyskoler. Da har de ikke studiepoeng. (Dette skal muligens endres, så vidt jeg vet.) Fagskoler er mer yrkesrettet enn høyskoler.

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er sikkert fordi de er fagskoler, ikke høyskoler. Da har de ikke studiepoeng. (Dette skal muligens endres, så vidt jeg vet.) Fagskoler er mer yrkesrettet enn høyskoler.

Jeg synes det er litt juks å kalle det fagskole, for da høres det litt for mye ut som å ta fagbrev på videregående nivå, som vel gir studiepoeng, og er mer ettertraktet hos arbeidsgivere.

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Jeg synes det er litt juks å kalle det fagskole, for da høres det litt for mye ut som å ta fagbrev på videregående nivå, som vel gir studiepoeng, og er mer ettertraktet hos arbeidsgivere.

Ting på videregående nivå gir da ikke studiepoeng? :klø:

• 3 uker senere...
Gjest Utlogget Lise
Skrevet

Jeg tror arbeidsgivere gir blaffen i studiepoeng. Det viktigste er hva du kan og hvilke kunnskap du har tilegnet deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...